اشتغال، صدرنشین شکایات مردمی به وزارت کار

شناسه خبر : ۱۰۸۳۱۱ پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۸

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اغلب شکایاتی که مطرح می شوند در خصوص بحث تعاونی ها هستند اما پیش و بالاتر از آن بحث اشتغال و کارآفرینی مطرح است.

مهری طالبی دارستانی امروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار موج خبر  در حاشیه ملاقات مردمی و چهره به چهره با مردم استان در خصوص اقشار مراجعه کننده اظهار کرد: با توجه به شرایط وزارت رفاه که انواع و اقسام متقاضیان از بازنشستگان گرفته تا معلولان، کارگران و فعالان در تعاونی ها، متقاضیان وام و کارآفرینی را دارد با قشر گسترده ای از مردم دیدار می کنیم. 

وی با اشاره به اینکه هر کدام از شئون زندگی مردم ذیل جریان وزارت رفاه تعریف می شود، افزود: به همین جهت وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصمیم گرفتند معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنده به عنوان مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات را به عنوان دو نماینده تام الاختیار برای سفرهای استانی قرار دهند و ما در سفرهای استانی در کنار رئیس جمهور و با حضور وزیر کار به جهت اینکه از نزدیک دردهای مردم را شنیده و رسیدگی کنیم، حضور پیدا می کنیم.

طالبی دارستانی در توضیح اقداماتی که در برنامه های ملاقات مردمی اتفاق می افتد بیان کرد: در برنامه های ملاقات مردمی مردم درخواست های خود را در یک متن ارائه می دهند، ما ذیل آن درخواست به مسئول مربوطه استانی ارجاع داده و  بر  مطلبی که آنها بر اساس نظر کارشناسی عنوان می کنند دستور میدهیم که مشکل مردم برطرف شود، همچنین در سامانه ی سامد ثبت شده و پس از آن پیگیری می کنیم که طی بازه  زمانی مشخص شده مشکل افرادی که در سفرها به ما رجوع کرده اند را برطرف کنیم.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اغلب شکایاتی که مطرح می شوند در خصوص بحث تعاونی ها هستند اما پیش و بالاتر از آن بحث اشتغال و کارآفرینی مطرح است که باید حتما ذیل دستورات مقام عالی وزارت بابت این امر برنامه ریزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی های انجام شده در سطح استان ها سرمایه های سرگردان و فرصت های شغلی فراوانی وجود دارد که متاسفانه به درستی اختصاص داده نمی شوند و  باید در این زمینه برنامه ریزی درست صورت بگیرد.

طالبی دارستانی گفت: ما نمیتوانیم بگوییم که ظرفیتی در کشور برای اشتغال آفرینی موجود نیست، ظرفیت وجود دارد اما مسئله این است که طرح ها و ایده های اشتغال آفرینی به سرمایه های سرگردان و کسانی که می توانند این طرح ها را به مرحله ی اجرا برسانند، متصل شوند.

همزمان با سفر ریاست جمهوری به لرستان میز خدمت و ارتباطات مردمی با حضور نمایندگان وزراتخانه ها به منظورپاسخگویی و دبدار چهره به چهره  با مردم استان یک روز قبل از سفر ریس جمهور و هیات دولت در ادارات استان تشکیل شد. 

انتهای پیام/