لرستان میزبان یازدهمین سفر دولت/ وزرا راهی شهرستان‌ها شدند

شناسه خبر : ۱۰۸۳۵۷ جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۸

لرستان امروز مقصد یازدهمین سفر رئیس‌جمهور است، برخی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور روز گذشته سفر خود را آغاز کرده‌اند و امروز دیگر اعضای کابینه بازدیدهای خود را آغاز می‌کنند.

موج خبر : امروز جمعه استان لرستان در یازدهمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه است. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان است.

وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و معاونین رئیس جمهور، حجت الاسلام رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

روز گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده وارد لرستان شده اند. دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در جلسه شورای اداری، بازدیدها و… از برنامه‌های رئیس جمهور در یازدهمین سفر استانی خود در مقصد لرستان است.

همچنین وزرا نیز در شهرستان‌های لرستان حضور خواهند یافت تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مناطق قرار بگیرند.

همچنین هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری به لرستان، نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای دریافت مطالبات مردمی در ادارات لرستان استقرار یافتند. ستاد بر خط ۱۱۱ به‌منظور پاسخگویی به نامه‌های مردمی سفر رئیس‌جمهوری به لرستان با ایجاد ۱۰۰ خط تلفن آغاز به کار کرد.

به گفته فرهاد زیویار استاندار لرستان بعد از مراسم استقبال، برخی از وزرا به بعضی از شهرستان‌ها اعزام خواهند شد، وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان بروجرد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان‌های ازنا و دورود، معاون رئیس‌جمهور در حوزه مناطق محروم به شهرستان الیگودرز، وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های سلسله و دلفان، وزیر ورزش و جوانان به شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به شهرستان پلدختر می‌رود.

استاندار لرستان گفت: همچنین چند نفر از اعضای کابینه مانند رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزیر نیرو و تعدادی دیگر از اعضای کابینه در مرکز استان حضور خواهند داشت.

زیویار با تأکید بر اینکه همچنین امروز بعدازظهر برنامه‌هایی مانند دیدار رئیس‌جمهور با اقشار مختلف مردم شامل فرهنگی، دانشگاهی، صنعتگران، حوزه کشاورزی و…، جلسه شورای اداری با حضور ۱۷۰ نفر از مدیران استانی، وزرا و اعضای کابینه را خواهیم داشت.


اخبار سفر رئیس جمهور و وزرا را در زیر بخوانید.



۷:۴۸ بازدید نماینده وزارت صمت از فولاد ازنا / یخ رکود پروژه باز می‌شود؟

به دنبال گزارش‌های موج خبر مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری به‌عنوان نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت پروژه صنعتی فولاد ازنا بازدید کرد. پروژه فولاد ازنا با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی حدود دو سال است به علت کمبود نقدینگی و مشکلات حقوقی برای سرمایه گذار متوقف شده و با توجه به اینکه واحد ذوب آهن ازنا می‌تواند سهم بسزایی از اشتغال استان را تأمین کند، تکمیل طرح یاد شده از اولویت‌های استان است.


۷:۴۲ رئیس‌جمهور وارد لرستان شد

صبح امروز جمعه حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در قالب یازدهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه خرم آباد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار لرستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی دیگر از مسئولان لرستان قرار گرفت.


۷:۳۷ تکمیل فاز دوم سند آمایش ۱۲ استان / ظرفیت‌های بالقوه احصا می‌شود

احمد تشکینی در نشست مدیران و تشکل‌های اقتصادی و صنعتی استان لرستان گفت: فاز دوم طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری برای حدود ۱۲ استان نهایی شده و تا پایان ماه جاری این چارچوب برای کل استان‌ها نهایی می‌شود.

وی اظهار کرد: کار ما در امتداد سند آمایش ملی است که سازمان برنامه‌وبودجه طی سال گذشته ابلاغ کرده است.

مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صمت افزود: فرآیند اجرایی این طرح بدین صورت است که مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی به‌عنوان نماینده وزارتخانه با سازمان‌های صمت استان‌ها در ارتباط بوده و محوریت این طرح مؤسسه و سازمان‌های صمت استان‌ها است.


۷:۲۸ مشکلات ۵۰ نفر از فعالان اقتصادی لرستان رسیدگی شد

همزمان با یازدهمین سفر استانی دولت به مقصد استان لرستان میز ارتباط مردمی حوزه صنعت، معدن و تجارت استان لرستان برگزار شد.‎

معاون وزیر صمت، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به همراه مدیر کل بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت معدن و تجارت ضمن شنیدن مطالبات و درخواست‌های شهروندان به مشکلات بیش از ۵۰ نفر از فعالان اقتصادی رسیدگی کردند.


۷:۱۵ میز خدمت «بنیاد شهید» پاسخگوی مردم لرستان است

میز خدمت برای پاسخگویی به سوالات مردمی در حوزه مسائل و مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران به مدت دو روز در بنیاد شهید لرستان برپاشده است. این خدمت بنیاد هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت به لرستان راه‌اندازی شده است.


گزارش در حال تکمیل و به روز رسانی است....