موفقیت نیروهای مسلح کشور با تکیه بر پژوهش‌های راهبردی

شناسه خبر : ۱۰۸۷۲۶ جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۱۹

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان گفت: پژوهشگران نیروهای مسلح با احصاء نیازهای سازمان، ابتکار عمل و تکیه بر پژوهش‌های راهبردی توانسته‌اند به موفقیت‌های مختلف دست یابند.

به گزارش موج خبر، حجت الاسلام سیداسمعیل حسینی مازندرانی در مراسم تجلیل از پژوهشگران نیروهای مسلح لرستان در ستاد فرماندهی انتظامی لرستان، با اشاره به اینکه در دنیای امروز دانایی یکی از محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود، اظهار داشت: پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکارهای ممکن در جهت حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی و راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت پژوهش در همه عرصه‌ها گفت: توسعه علمی، صنعتی، فرهنگی و دفاعی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود، در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید و اگر پژوهشی نشود، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد و بدون انجام پژوهش امور دفاعی کشور هم به سرانجام نخواهد رسید.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان خاطرنشان کرد: همه آنچه به عنوان پیشرفت علوم در دوره‌های گوناگون تاریخ می‌شناسیم، حاصل تلاش افرادی بوده که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته‌اند و ذهن پرسشگرشان همواره محرکی برای فعالیت‌های پژوهشی آنان بوده است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی ادامه داد: در سال‌های اخیر با پیگیری سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه علمی، شاهد رشد قابل توجه تولیدات علمی در کشور بوده‌ایم، ولی آنچه که می‌تواند این رشد را به توسعه پایدار کشور گره زده و موجب پویایی و اثربخشی مؤسسات علمی شود، مدیریت هدفمند پژوهش در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی و دفاعی کشور است.

وی تاکید کرد: توسعه پایدار و همه جانبه در هر کشوری به نحو قابل توجهی در گرو گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی آن کشور است، درواقع پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید و به مصداق کلام گوهربار فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت جامعه بوده و دستیابی به علم و پژوهش مورد نیاز در اجرای مأموریت‌های سازمانی و در بیانیه گام دوم انقلاب ضرورتی انکارناپذیر است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان تحقق روزافزون آسایش و آرامش آحاد جامعه را در نیروی مسلح مقتدر علمی دانست و گفت: تحقق روزافزون آسایش و آرامش آحاد جامعه خواهان نیروی مسلح مقتدر و دانش‌بنیان است تا از مسیر تعاملات علمی با نخبگان و علاقه‌مندان جامعه علمی، به دانش و پژوهش در حوزه نظم و امنیت کمک کند و موجبات رشد دانش بومی و تخصصی را فراهم آورده و چشم بدخواهان را کور و چشم و دل محرومین و مظلومین را امید و روشنی بخشد.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی با اشاره به نقش مؤثر مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در پیشبرد اهداف نیروهای مسلح، عنوان کرد: پژوهشگران و محققان فعال در نیروهای مسلح با احصاء نیازهای سازمان، ابتکار عمل و نوآوری و تکیه بر پژوهش‌های راهبردی و کاربردی توانستند به کسب موفقیت‌های مداوم در نیروهای مسلح کمک کنند.

براساس این گزارش، دراین مراسم از پژوهشگران برتر نیروهای مسلح لرستان تقدیر شد.