شکارچی قوچ وحشی در سفید کوه ازنا دستگیر شد

شناسه خبر : ۱۰۹۲۷۳ دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۰

مسئول پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا از دستگیری شکارچی یک رأس قوچ وحشی در پناهگاه حیات وحش سفیدکوه این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابراهیم قنبرزاده در این رابطه گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این منطقه با همکاری نیروهای یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا حین گشت و کنترل و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی در ارتفاعات پناهگاه حیات وحش، متوجه حضور 2 نفر شکارچی غیر مجاز شده که پس از تعقیب و گریز چند ساعته موفق به دستگیری یک نفر از آنها شده که از این متخلف یک اسلحه جنگی ام یک کشف و ضبط گردید.

وی افزود: علاوه بر اسلحه ام یک، لاشه شکار شده یک رأس قوچ وحشی، تعداد 40 عدد فشنگ، و اداوات شکار از این متخلف کشف و ضبط گردید.

قنبرزاده اظهار داشت: با شناسایی متخلف متواری شده حکم جلب آن توسط مراجع قضایی صادر و این متخلف تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

قنبرزاده گفت: پرونده این متخلف پس از بازجویی و تنظیم صورتجلسه اولیه جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان ارجاع داده شده و ادوات کشف شده از وی طبق ماده 14 قانون شکار و صید به صورت امانی تا صدور رأی نهایی زیر نظر این اداره باقی می ماند.

مسئول پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا از همه دوستداران محیط زیست درخواست نمود در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی آن را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع و یا با سامانه 1540 تماس حاصل نمایند.

48