اهدای 30 هزار و 560 واحد خون به مراکز درمانی لرستان

شناسه خبر : ۱۰۹۳۳۱ چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹

مدیرکل انتقال خون استان لرستان از اهدای ۳۰ هزار و ۵۶۰ واحد خون به مراکز درمانی توسط مردم نوع دوست استان خبر داد .

به گزارش موج خبر غلامرضا حامدی روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگاران با بیان اینکه طی 9 ماهه سال جاری 35 هزار و 405نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند ، اظهار کرد : از این تعداد مراجعه کننده 30هزار و 560واحد ، شامل 27هزار و 829 مرد و 2 هزار و 731 زن خونگیری شده است. 

مدیرکل انتقال خون استان لرستان با اشاره  به اهدا کنندگان مستمر خون به مراکز درمانی ، گفت : تعداد 15  هزار و 981نفر اهدا کننده مستمر در استان وجود دارد. همچنین طی 9 ماهه سالجاری  342 واحد پلاکت فرزیس ( پلاکت جداسازی شده برای بیماران سرطانی) تولید شده است.

حامدی با بیان اینکه تمامی پروتکل های بهداشتی کرونا در مراکز خونگیری و انتقال خون انجام می شود بنابراین شهروندان می توانند بدون هرگونه نگرانی بابت انتقال ویروس، نسبت به اهدای خون اقدام کنند تصریح کرد : افراد مبتلا به کرونا نیز می‌توانند 28 روز تا چهار ماه بعد از بهبودی با در دست داشتن مستندات لازم برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی  در ادامه بیان کرد: پلاسمای دریافت شده در لرستان از لحاظ کیفیت هیچگونه تفاوتی با سایر مناطق ندارد و هرچند این فرآیند در استان انجام می شود اما ایجاد یک مرکز مجزا ضروری است.

 

انتهای پیام/