استعدادهای ناب بسکتبال لرستان گرفتار در فقر مالی

شناسه خبر : ۱۰۹۳۹۶ شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۷

رییس هیات بسکتبال خرم آباد گفت :با ورود اسپانسر به بسکتبال با استفاده از سرمایه های بومی می توان تیمی قدرتمند را روانه مسابقات کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، اوج شکوفایی بسکتبال لرستان در دهه ۷۰ بود که در آن سینجر گاز خرم آباد نماینده استان در لیگ برتر با درخشش بازیکنان بومی توانست قدرت و توانمندی بسکتبال لرستان را به رخ بزرگان بسکتبال کشور بکشند اما بعدها و رفته رفته که برگزاری مسابقات لیگ بسکتبال رنگ و بوی اسپانسر و رقابتی بخود گرفت طبیعی بود که استعدادهای ناب لرستان از قافله تیم های متمول و صنعتی جا خواهند ماند و آنجا بود که سیر نزولی بسکتبال در لرستان آغاز شد .اما علی رغم همه مشکلات مالی که گریبانگیر ورزشکاران لرستان شده یکی دو سال است با همت مجموعه بسکتبال استان و خرم آباد نماینده ای راهی مسابقات لیگ یک می شود و این حضور به تعبیر مسئولین هیات ،  روشن نگه داشتن چراغ بسکبال استان و کسب تجربه ی باشد بهمین بهانه با رییس هیات بسکتبال خرم آباد که بیش از ۴ دهه در این رشته در استان فعال است گفتگویی ترتیب دادیم .

شاپور شیرازی در این باره به خبرنگار خبرآنلاین  گفت : تیم بسکتبال خرم آباد در سال گذشته علی رغم همه مشکلات مالی در لیگ شرکت کرده و ۱۰ بازی را انجام دادیم و بازیکنان با تمام وجود در بازیها ظاهر شدند .

وی افزود : از ۱۰ بازی سال گذشته ۷ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم و فقط ۳ بازی را واگذار کردیم و فصل موفقی را گذارندیم .

رییس هیات بسکتبال خرم آباد با اشاره به حضور امسال تیم در لیگ ۱ افزود : متاسفانه امسال تیم در دقیقه ۹۰ در مسابقات حضور یافت و تیم با تمرینات خیلی کم و عدم دیدارهای تدارکاتی و نبود اسپانسر و منابع مالی در نهایت با تصمیم و مشورت با دوستان تیم  تحت نظر هیات خرم آباد در مسابقات شرکت کرد .

شیرازی با بیان اینکه هدف از حضور در مسابقات کسب قهرمانی و صعود به رده های بالاتر نبود اظهار داشت : ورزش یک صنعت است و منابع مالی در آن حرف اول را می زند رقبای ما در لیگ تیمهای دارای اسپانسر و با شرایط  مطلوب حضور دارند و قطعا با این شناخت تیم را روانه مسابقات کردیم تا هم چراغ بسکتبال را روشن نگه داریم و هم به تجربیات بازیکنان ما برای سال های آتی افزوده شود .

شاپور شیرازی که خود از مربیان نامی بسکتبال در استان نیز می باشد دلیل ناکامی در دور رفت بازیها را نبود اسپانسر اعلام کرد و عنوان نمود : بدون هیچ بازی تدارکاتی و با فرصت بسیار اندکی که داشتیم بازبها را شروع و متاسفانه از ۴ بازی ۴ شکست را تجربه کردیم اما با افزایش تمرینات و بالابردن برنامه های فنی تیم شرایط مطلوبی برای دور برگشت ایجاد نمودیم و قطعا با توجه به تجربیات بازیکنان نتایج بهتری نسبت به دور رفت کسب خواهیم کرد .

رییس هیات بسکتبال خرم آباد لرستان را مهد استعدادهای ورزشی عنوان کرد و تصریح نمود: سال گذشته رییس استعدادیابی فدراسیون را جهت تست استعدادهای استان به خرم آباد دعوت کردیم و از ۵۰ استعداد تست بعمل آمد که خوشبختانه از میان ۵۰ نفر در حال حاضر ۳ نفر در اردوهای تیم ملی قرار دارند که نشان از استعدادهای نابی دارد که با کمی توجه و حمایت این چنین خود را به سطح اول بسکتبال کشور معرفی می کنند.

وی ادامه داد : باتوجه به کاهش آسیبهای کرونا تنها دو سه ماهه که بسکتبال را فعال نمودیم و قصد داریم با برنامه ریزی های مستمر در توسعه این رشته و جذب استعدادهای ناب فعالیتهای گسترده ای را دنبال نماییم .

شیرازی اظهار امیدواری کرد در صورت ورود اسپانسر و تقویت مالی بازیکنان ، می توانیم با جذب سرمایه های بومی که در سایر استانها در حال فعالیت هستند تیمی قوی را روانه مسابقات لیگهای کشوری نماییم و نتایج دلخواه را کسب نماییم.

رییس هیات بسکتبال خرم آباد در پایان از همه بازیکنان و هیات استان که علی رغم مشکلات کمک حال تیم شدند تشکر نمود و بطور خاص از آقایان گودرزی و مالمیر دو نفر از همشهریان خرم آبادی که جهت حضور تیم در لیگ ۱ کمک هایی به ما داشتند نهایت تقدیر و تشکر را داریم .

46