کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز:

سند آمایش چراغ راه برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز

شناسه خبر : ۱۱۰۲۷۰ دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۶

حسین کلانتری سرپرست دانشگاه آزاد استان البرز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد که ۳۶ هزار دانشجو در واحد کرج ، و تعداد ۵۸۰ دانشجو در نظرآباد به تحصیل می،پردازند.

به گزارش شهروند کلانتری در خصوص برنامه ها و سیاست های این دانشگاه در استان البرز گفت:سایت های کلی دانشگاه آزاد برگرفته از سیاست های کلی نظام، مقام معظم رهبری و بر مبنای نقشه جامع کشور، برنامه های توسعه ای کشور است و کل سیاست های ما بر این مبنا است.

وی تاکید کرد: در البرز نیز چراغ راه ما بر مبنای سند آمایش است و بر مبنای سند ۵ ساله دانشگاه حرکت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بحث پژوهش و نوآوری همواره در دانشگاه آزاد مورد توجه قرار گرفته و همینطور حرکت بر مبنای نیازهای جامعه همواره حرکت و برنامه ریزی کرده ایم و پروژه های دانشجویی بر مبنای نیازهای استان پروژه های دانشجویی تعریف می شود.

کلانتری ادامه داد: دانشگاه همواره در تلاش بوده که از شهریه پروری خارج شود.

وی تصریح کرد:در البرز ۲ واحد هشتگرد و نظرآباد مورد توسعه قرار گرفته و همچنین یک دانشگاه را چندی پیش در فردیس کلنگ زده ایم و در اشتهارد در برنامه هایمان ایجاد یک دانشگاه را مدنظر داریم.

سرپرست دانشگاه آزاد استان البرز بیان کرد: در حوزه آموزش برنامه های،بسیار خوبی داریم و در بحث آسیب های،اجتماعی و خرده فرهنگ ها و... دارای ظرفیت های بسیار خوبی هستیم و  به عنوان استان قطب علم و فن آوری مطرح می باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت های استان در بخش های مختلف اظهار کرد: در طرح آمایش که تهیه شده برنامه هایمان را تدوین کرده ایم که در طی ۲ سال اجرا خواهد شد.

کلانتری اظهار کرد: تعریف و طراحی دانشکده های موضوعی در حوزه علوم انسانی، و هنر مدنظر  ما بوده که یکی از دانشکده ها که در این زمینه به زودی تاسیس خواهد شد، دانشکده موضوعی کارآفرین است.

وی اشاره کرد:ایجاد دانشکده هنر و تمدن اسلامی،دانشکده هنر و ارتباطات اجتماعی و ... از آن جمله است.

کلانتری گفت: بازنگری و پایش رشته ها حتما باید مورد انجام گیرد و رشته ها و مقاطع جدیدی به زودی ایجاد خواهد شد.

وی خبر داد: مجوز های لازم برای ایجاد رشته روانشناسی بالینی نیز،کسب شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان کرد: در تلاش،برای جذب دانشجوی بین الملل  هستیم که این‌ تعداد را به ۲ هزار نفر برسانیم.

وی با بیان این‌مهم که گسترش روابط بین المللی یکی،از دیگر برنامه های دانشگاه بوده  و از دیگر  اولویت های دیگر دانشگاه آزاد درراین زمینه جذب نخبگان است.

این مسوول با بیان اين مهم که اخیرا اتفاقات بسیار خوبی در سیستم‌پژوهش فن آوری و در موضوع سراهای نوآوری داریم بوجود آمده است اظهار کرد: در هر سرای نوآوری ۵ شرکت خصوصی ار اند دی مستقر خواهند شد و  افرادی، در آن حاضر خواهند شد که نخبه بوده و دارای تجربه اند.