وحدت و همدلی بین شورا و شهرداری سبب توسعه و عمران هر چه بیشتر شهرمان خواهد شد

شناسه خبر : ۱۱۰۶۴۴ پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۵

نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر آبیک با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس شوراهای شهر و روستا در سالن جلسات شورای اسلامی شهر برگزار شد.

در نشست اعضای شورای شهر با خبرنگاران مطرح شد؛
وحدت و همدلی بین شورا و شهرداری سبب توسعه و عمران هر چه بیشتر شهرمان خواهد شد

نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر آبیک با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس شوراهای شهر و روستا در سالن جلسات شورای اسلامی شهر  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر آبیک در این جلسه مهندس ساریجلو ضمن تبریک روز شوراها به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و همچنین قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان در زمینه پروژه ورودی شهر از ضلع شمالی اتوبان اظهار کرد:با توجه به این که در زمینه ورودی هایمان با مشکل روبرو بودیم و ورودی هایمان در حد شان و منزلت شهرمان نبود، پروژه میدان شمالی شهر را کلید زدیم و با توجه به این که نمی توانستیم پیمانکار در این زمینه بگیریم این پروژه را با استفاده از نیروهای امانی شهرداری شروع کردیم و خوشبختانه روزبه روز در حال تکمیل شدن است و تلاش می شود ورودی مناسبی برای شهر مان ایجاد شود.

وی افزود: از شهروندان فهیم شهر آبیک دعوت می کنیم که در خصوص طرح داخل این میدان طرح های پیشنهادی خود را برای ما ارسال نمایند و ما از طرح ها و نظرات شهروندان در این زمینه استقبال خواهیم کرد.

رییس شورای اسلامی شهر گفت: با تکمیل شدن میدان ورودی شهر از ناحیه اتوبان و شمال شهر ما فاز اول جاده سلامت را کلید خواهیم زد و این پروژه شروع خواهد شد.
این مسوول خبر داد: در سال جاری آسفالت ریزی کلی در سطح شهر در دستور کارمان قرار گرفته و شامل روکش خیابان های اصلی شهر از جمله خیابان هفت تیر، خیابان شریعتی، آزادگان و شهرک قدس ، زیرسازی در فاز 3 شهرک قدس می گردد.

رییس پارلمان شهری آبیک گفت: علی رغم این که آسفالت در سال های اخیر دچار افزایش قیمت بسیاری بالایی بوده تلاش مان بر این است که بتوانیم معابر شهری را مناسب سازی کنیم.
وی ادامه داد: بحث لکه گیری نیز ادامه پیدا خواهد کرد و معابری که نیاز به روکش و یا نیاز به لکه گیری داشته باشد مورد ترمیم و انجام قرار خواهد گرفت.
ساریجلو محور دیگر سخنان خود در این گفت و گو را شهرک فردوس قرار داده و اظهار کرد: در این شهرک با توجه به مطالعاتی که مورد انجام قرار گرفته در یک برنامه چهار ساله  که انجام خواهد شد در فاز اول آن موضوع مجتمع فرهنگی شهرک فردوس(فرهنگسرا) به انجام خواهد رسید و دیوار محوطه و بخشی از ساخت محوطه داخلی فرهنگسرا مورد انجام و تکمیل قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: با توجه به این که تکمیل فرهنگسرا نیازمند هزینه بالایی بوده و تامین آن از توان شهرداری خارج است، این پروژه را در یک برنامه زمانبندی و در یک بازه زمانی سه تا چهار ساله به بهره برداری خواهیم رساند.
عضو و رییس شورای اسلامی شهر در ادامه با اظهار این مطلب که در خصوص پارک شهرک فردوس انجام آن با بودجه ای جداگانه تعریف شده بیان کرد:امیدوارم بتوانیم با مکان یابی مناسب پارکی مناسب که اوقات فراغت شهروندان و فرزندان این شهر را پر کند ایجاد نماییم و مکان یابی کنیم و انجام این امر جزو پروژه های اولویت دار خواهد بود.
ساریجلو تصریح کرد: در موضوع تهیه و نصب دوربین های نظارتی شهر در جهت بالا بردن ضریب امنیتی شهر نیز در برنامه های آتی در سال جاری قرار دارد.
وی اظهار کرد: در بحث روشنایی شهر با توجه به این که روشنایی و نورپردازی شهر آبیک مناسب و ایده ال نیست در سال جاری به صورت ویژه بحث ایجاد روشنایی و نورپردازی شهر را خواهیم داشت و این امر از بلوار آیت الله طالقانی، غدیر و سایر نقاط شهر شروع خواهد شد و امیدوارم بتوانیم شهری زیبا و روشن در شب های شهر داشته باشیم.
وی خبر داد:  نصب مبلمان شهری جدید نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
این مسوول گفت: بحث خط کشی، رنگ آمیزی جداول، نصب اقلام و تابلوهای ترافیکی و ... نیز به صورت ویژه دنبال خواهد شد.
رییس شورای اسلامی شهر اظهار کرد: زیباسازی و پاکسازی دیوارها و معابر شهری نیز در دستور کار قرار گرفته است.
خرمن بیز  دیگر عضو این شورا نیز بیان کرد: خوشبختانه اتحاد و همدلی خوبی بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری وجود دارد و همه لوایح شهرداری مورد تایید اعضای شورای اسلامی شهر بوده است.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم در سایه تعامل و همدلی بتوانیم خدمات ارزنده ای در سطح شهرمان انجام شود.
مرتضی محمدی دیگر عضو پارلمان شهری آبیک در این نشست ضمن تشکر از همراهی رسانه های شناسنامه دار شهر آبیک بیان کرد : برخی انتقادها در فضاهای رسانه ای مطرح می شود اما عملکرد ما قابل دفاع است و قابل مشاهده چرا که ما در شرایط نامناسبی که همگان بر آن واقف هستند شهر را تحویل گرفتیم و با همکاری و همراهی شهردار در تلاش هستیم مشکلات زیرساختی شهر را مورد توجه و رفع قرار دهیم تا در آینده و در دیگر دوره ها زمینه رشد و توسعه شهرمان فراهم شود و از رسانه ها در این زمینه می خواهیم با آگاهی بخشی به مردم و اطلاع رسانی درست به عنوان بازوان حرکتی ما همراه ما باشند.
وی با اشاره به موضوع آب در سطح شهرستان گفت: موضوع آب پروژه ای ملی است و شورای شهر مطالبه گراین امر بوده و هست.
وی تاکید کرد:ما همواره پیگیر این موضوع بوده ایم و وقتی شورا می‌گوید روزشمار بگذارید برخی رسانه ها حمایت نمی‌کنند چرا که  پروژه ای را که همه بدنبال ایجاد آن هستند، ایجاد روزشمار سبب پیگیری و مطالبه گری بیشتر مردم و مسوولان برای انجام آن خواهد بود و برخی رسانه های بی هویت و بدون شناسنامه در فضای مجازی درصدد مخدوش کردن افکار عمومی در این زمینه هستند.
وی ادامه داد: کسی که خودش را به خواب زده نمی‌تواند بیدار کرد و  شفاف سازی از جمله وظایف رسانه ها در تمامی برهه ها است که رسانه های شناسنامه دار همواره در مسیر صداقت و درستی حرکت کرده اند و جامعه نیز به آن ها می بالد.
وی با اشاره به حفظ تمام کارگران فصلی فضای سبز شهر بیان کرد: در هیچ دوره ای نبوده که کارگران فضای سبز در فصولی که کمتر به خدمات ارزشمند آن ها بوده حفظ شوند اما با توجه به شان و منزلت این قشر و توجه به رفاه و معیشت این افراد با ورود شهردار جدید دکتر دادخواه و همراهی شورا در زمستان گذشته این خادمان در زمینه فضای سبز حفظ شده و حقوق آنان نیز پرداخت گردید ، اما برخی رسانه های بی شناسنامه در فضای مجازی وقتی دو روز حقوق این کارگران عقب می افتند به مردم می گویند 6 ماه حقوق آنان عقب افتاده و اقدام به تخریب و دروغ پراکنی و کمرنگ جلوه دادن خدماتی که در شهر صورت می گیرد می کنند و این در حالی است که در ادوار گذشته به دلایل مشکلات پیمانکار این امر اتفاق افتاده بود که به شورای جدید و شهردار کنونی مرتبط نبوده است که در این زمینه از رسانه های شهرستان و شهرمان می خواهیم در جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی دهی به مردم همچون گذشته  پیشقدم باشند چرا که هدف ما خدمت به شهر است.
وی ادامه داد: بخاطر مردم  و وضعیت اقتصادی اخیر در سطح کشور و به طبع در آبیک  امسال افزایش عوارض را نداشتیم. 
قربانی دیگر عضو این شورا نیز ضمن اشاره به فعالیت های شورا در بخش های مختلف گفت:حل برخی مشکلات زمان‌بر است از رسانه ها خواست واز رسانه ها می خواهیم در زمینه اگوی شهری و تفاهم نامه ای که با اداره آب و فاضلاب صورت گرفته و این اداره با توجه به تعهداتش پاسخگو نیست ورود کنند تا بلکه حداقل مسوولان این اداره پاسخ گو باشند.
قربانی: بیان کرد: برای سال ۱۴۰۱ اداره آب و فاضلاب حدود ۱۵۰۰ متر فاضلاب پیش‌بینی کرده اند که بسیار عجیب به نظر می رسد.
وی گفت: 25 کیلومتر باقی مانده باید هر چه زودتر مورد انجام قرار گیرد چرا که این خواسته به حق مردم آبیک است.
محمدزاده دیگر عضو این شورا نیز اظهار کرد: قطار عمران و آبادی و توسعه شهر آبیک بر روی ریل های حرکت قرار گرفته است و ما در تلاش هستیم که سرعت بیشتری به این قطار بدهیم.
وی ادامه داد: به دلیل عدم وجود بسیاری از زیرساخت ها ممکن است سرعت این حرکت کند و یا در شان مردم مظلوم آبیک نباشد اما در تلاش هستیم همانطور که قبلا به آن اشاره شده است به این قطار با ایجاد زیرساخت ها شتاب بیشتری دهیم تا شرمنده مردم نباشیم.