وضعیت اشتغال و مسکن ایثارگران باید در اولویت قرار گیرد

شناسه خبر : ۱۱۱۱۲۷ چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۴

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با تاکید براینکه تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران یک تکلیف قانونی است، گفت که باید وضعیت اشتغال و مسکن ایثارگران در اولویت ادارات قرار گیرد.

حمید مردانیان روز سه شنبه در حاشیه سفر یک روزه خود به استان البرز گفت: با توجه به مطالبات جامعه ایثارگری و بیانیه گام دوم انقلاب و طبق بند "د" تبصره ۲۰ قانون ۱۴۰۰، رسیدگی به وضعیت اشتغال ایثارگران از مسائل مهمی است که باید تمامی ادارات به آن اهتمام ورزند و به این قانون عمل نمایند چرا که این عزیزان منشاء ثمرات خیری برای نظام هستند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با اشاره به اینکه ایثارگران پیش قراول هستند، گفت: شهید و خانواده شهدا از جایگاه والایی برخوردار هستند و باید برای گره‌گشایی از مشکلات خانواده ایثارگران تلاش جهادی داشته باشیم.

مردانیان با بیان اینکه دنیا گذرگاه است و نه قرارگاه، از مدیران خواست به مشکلات مردم اهتمام داشته باشند و برای برطرف کردن آنها تلاش جهادی و مستمر داشته باشند.

وی به کثرت جمعیت رزمندگان اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها متولی حوزه شهدا نیست و به تنهایی قادر به ارائه خدمات به آن عزیزان نخواهد بود و باید دیگر ادارات نیز در این زمینه تلاش نمایند.

مردانیان به سفرهای استانی خود اشاره کرد و گفت: در سفر به استان‌ها تلاش می کنیم تا به زیارت خانواده‌های شهدا برویم و در این دیدار و سرکشی جویای حال خانواده های شهدا و ایثارگران باشیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران همچنین بر نامگذاری تمام ابنیه‌ها و راهها به نام مبارک شهدا تاکید کرد.

حمید مردانیان مشاور وزیر راه وشهرسازی درامور ایثارگران در سفر یک روزه خود به استان البرز در بدو ورود در مزار شهدا و امامزاده طاهر حاضر و به مقام شهدا ادای احترام کرد.

دیدار با امام جمعه شهرستان فردیس، نشست شورای هماهنگی ادارات حوزه راه و شهرسازی، دیدار با کارکنان اداره کل راه و شهرسازی، دیدار با خانواده شهدا، بازدید از بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، همایش بزرگداشت شهدا و ایثارگران و تجلیل از ۳۱۴ ایثارگر و خانواده شهدای ادارات و سازمانهای تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان البرز از برنامه‌های مهم یک روزه مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران به استان البرز بود.