ساخت پد بالگرد ری زمین در مرحله امکان سنجی وموقعیت سنجی است

شناسه خبر : ۱۱۱۵۲۶ یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۳

ساخت پد بالگرد ری زمین در مرحله امکان سنجی وموقعیت سنجی است به نحوی که با توجه به حجم عبوریو ترافیک بالای جاده کرج - چالوس و یک طرفه شدن جادهدر روزهای پایانی و ایام تعطیلات جوابگوی نیاز حادثه دیدگان شود و عملا بیشترین کارائی را داشتهباشد.

ابوالفضل فانی مشاور استاندار  و مدیر کل دفتر فنیاستانداری البرزدر بازدید از با بیان اینکه استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت عملادر شاهراه ارتباطی تهران با ۱۷ استان قرار دارد ،اظهارداشتاین مجاورتسبب شده است موضوع خدماترسانی در سوانح از اهمیت بالایی برخوردار باشد و از سوییترافیک عبوری از آزاد راه تهران - قزوینحدودا چهار برابرظرفیت نرمال میباشد که این ترافیک عبوری بالا سبب شدهاست امداد رسانی جاده ای توسط نهاد های خدماترسان(اورژانس - هلال احمربا تاخیر مواجه و عدم امکانامداد رسانی به موقع در نهایت سبب افزایش تلفات فوتیدر حوادث رانندگیخواهد شد.

این مسئول تصریح کرد:با توجه به اینکه امداد رسانی بهموقع و کاهش آمار فوتی ها در سوانح رانندگی از برنامههای استاندار البرزاست لذا در جلسات متعدد شورایترافیک استان و کمیسیون ایمنی و سوانح جاده ای بر اینامر مهم تاکید داشتند و به کلیه مدیراناستانی و نهاد هایمتولی در جهت مدیریت یکپارچه تکلیف کردند و گزارشاقدامات نهاد های متولی را بطور ماهانه و منظم رصدمیکنند.

فانی بیان کرداز نخستین اقدامات استاندار در راستایکاهش تلفات رانندگی و امداد رسانی به موقع در حوادثرانندگی می توان بهراه اندازی دو پد بالگرد در ری زمین و مرکز اورژانس اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در راستای دغدغه استاندار محترم تمهیدات لازم اتخاذگردید به نحوی که دو پد بالگرد مورد اشارهتعیین تکلیفگردد.

وی افزود:با توجه به تاکیدات استاندار و حمایت های بیدریغ وی ان شالله در کمتر از یکسال آینده بتوان شاهدشروع بکار عملیاتساخت ، تکمیل و بهره برداری از آنباشیم.

وی  در خصوص پد بالگرد مرکز اورژانس اظهار داشت:عملیات اجرایی این پد در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ شروع بکارکرد و در مدت ۲۷ماه از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار بودهاست که با توجه به تاکیدات استاندار و تشکیل جلساتهفتگی منظم تلاش شده است که رونداجرای پروژه تسریعو به زودی به بهره برداری برسد. 

فانی ضمن بازدید میدانی از آخرین مرحله بتن ریزی دیوارضلع شمالی ، در جلسه کارگاهی حضور یافت و در خصوصموضوعات ومسائل مرتبط با پروژه بحث و تبادل نظر شد.

 وی بیان کرداستاندار دستور موکد دادند که کلیهموضوعات و مسائل مرتبط با پروژه که میتواند در پیشرفتفیزیکی پروژه خللی ایجادکند میبایست شناسایی شود .

وی یادآور شدبر این اساس ظرف هفته آتی در جلساتمشترک تعیین تکلیف می شود.