موسسه رازی به پاتوق علمی تحقیقاتی فاخر تبدیل شود

شناسه خبر : ۱۱۱۶۹۱ چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳

استاندار البرز به قدمت یکصدساله موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در زندگی انسان در جهان و ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: موسسه رازی باید به یک پاتوق علمی و تحقیقاتی فاخر در کشور تبدیل شود تا از ظرفیت ها و پتانسیل های آموزشی آن تمام جوانان و دانشجویان بهره مند شوند.

مجتبی عبداللهی عصر روز سه شنبه در نشست با هیات رییسه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افزود: موسسه مانند رازی در کشور و خاورمیانه وجود ندارد که سابقه ای اینچنینی فعالیت را در موضوع تحقیق و تولید واکسن و سرم داشته داشته که زبانزد کشور و دنیا باشد.

وی با بیان اینکه صحبت از رازی انسان را به یاد امید و زندگی می اندازد، اظهار داشت: واکسن هایی که در این موسسه کهن تولید می شوند با کمترین تردید در اثرگذاری همراه هستند و همواره نتیجه بخش و مطمئن بوده اند.

وی اظهار امیدواری کرد: موسسه رازی با گسترش فعالیت های خود، بیش از این بتواند محرک و پشتیبان تیم های علمی و تحقیقاتی کشور باشد و نخبگان را برای رقم زدن دستاوردهای جدید، پرورش دهد.

استاندار البرز گفت: انتظار می رود رازی با توجه به قدمت و توان ‌و تجربه ای که دارد، مسیر توسعه تحقیقات در زمینه های مختلف تولید واکسن را تسریع کند و به جایگاه حقیقی خود در دنیا دست یابد.

وی افزود: اکنون دغدغه های بسیاری در زمینه کنترل و ریشه کنی بسیاری از موضوعات در حوزه بیولوژیک وجود دارد که رازی می تواند در آن ورود کرده و موثر باشد.

وی یکی از ظرفیت های رازی را ایجاد شرکت های دانش بنیان دانست و تصریح کرد: در سال های اخیر پارک های علم و فناوری، مجموعه ها و موسسات تحقیقات و موسسات شتاب دهنده با سرعت بالایی رو به رشد هستند که متاسفانه رازی همراه و همگام با این سرعت، جلو نیامده است.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه رازی بایستی همپای این مجموعه ها حرکت کنند، گفت: البرز با استفاده از ظرفیت موسساتی همچون رازی به مرکزی برای گردهمایی بزرگان علم و تحقیقات در حوزه دارویی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه موسسه رازی مایه مباهات و افتخار ایران است، افزود: رازی با ساخت واکسن رازی کووپارس توانست جایگاه خود را همچون گذشته ارتقاء بخشد.

عبداللهی با قدردانی از محققان موسسه رازی، گفت: واکسن هایی که در این موسسه کهن تولید می شوند با کمترین تردید در اثرگذاری همراه هستند و همواره نتیجه بخش و مطمئن بوده اند.

استاندار البرز با حضور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از بخش های مختلف این موسسه همچون موزه روابط عمومی بازدید کرد.