38 میدان مینی گلف در سطح البرز برای علاقمندان به این رشته وجود دارد

شناسه خبر : ۱۱۲۱۰۷ یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۱

مجمع سالیانه هیات گلف استان البرز با حضور دکتر کاظمی رییس فدراسیون گلف جمهوری اسلامی، نایب رییس مجمع، جمشیدی دبیر فدراسیون گلف جمهوری اسلامی،رضا عباس زاده رییس هیات گلف استان، گلستانی معاونت توسعه اداره کل، و همچنین اعضای هیات گلف و ورزشکاران این هیات در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات گلف استان البرز رضا عباس زاده رییس هیات گلف گلف استان در این مجمع ضمن ارائه گزارش عملکرد هیات گلف استان اظهار کرد: در سال ۹۹ مسوولیت هیات گلف استان به بنده سپرده شد که با توجه به شروع کرونا در آن برهه فعالیت های هیات به دلیل شرایط آن زمان بسیار محدود بود.
عباس زاده ادامه داد:حساب هیات را تنها با ۲۰۰ هزار تومان‌تحویل گرفتیم و هنوز سال های 97 و 98 هیات مورد حسابرسی قرار نگرفته بود که خوشبختانه این امر مورد انجام قرار گرفت.
وی با اشاره به ظرفیت های این رشته ورزشی در سطح استان و تلاش هایی که صورت گرفته اظهار کرد: خوشبختانه در مسابقات کشوری توانستیم با فعالیت هایی که صورت گرفت صاحب مقام قهرمانی در بخش انفرادی در کشور شویم و در بخش تیمی نیز برای دو سال پیاپی صاحب مقام دوم شدیم که این امر به رغم عدم‌امکانات و درآمد خاص مورد انجام گرفت و ورزشکاران ما مجبور بودند برای انجام تمرین های خود به زمین گلف تهران بروند.
این مسوول بیان کرد: با توجه به بودجه هیات برای اعزام هایمان نیز از اسپانسرها کمک گرفتیم که همراهی آنان جای تشکر بسیار دارد.
رییس هیات گلف استان توجه به بعد همگانی این رشته ورزشی را مورد توجه قرار داده و تصریح کرد: تلاش های بسیاری تاکنون در زمینه همگانی کردن رشته مینی گلف و گلف صورت گرفته است و هیات گلف استان با مکاتبات و انجام برنامه های اموزشی در بین ادارات، دانشگاههای استان، مهدهای کودک و در سطح پارک های شهر تلاش کرده است این رشته را مورد اشاعه قرار دهد و همه مردم با این رشته ورزشی آشنا شوند.
وی ادامه داد: مکاتبات بسیاری نیز در این زمینه با دانشگاه های استان و آموزش و پررش و شهرداری و ... داشته ایم و در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم این ورزش را در سطح مدارس و پارک ها و ... ببریم و تا کنون نیز فعالیت های خوبی در این خصوص صورت گرفته است.
وی افزود:در بخش آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرده اند که ۲ هزار مربی آموزش و پرورش نیروی محرکه در جهت تحقق این امر باشند.
این مسوول گفت:در بحث استعداد یابی اگر فعالیت ها با حمایت مسوولان تقویت شود خدمات موثری در سطح مدارس،و جذب استعدادها صورت خواهد گرفت.
عباس زاده اظهار کرد: 38 میدان مینی گلف در سطح استان البرز برای علاقمندان به این رشته وجود دارد و بقیه میادین خصوصی هستند که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.
رییس هیات گلف استان البرز خبر داد: 10هکتار زمین با توجه به رایزنی های انجام شده در زمین‌های فرودگاه پیام‌در حال انعقاد تفاهم ‌نامه و امور مربوط به ان است که این مهم نیز در جهت تحقق ان در حال پیگیری است.
رضا عباس زاده با اشاره به زمین های کاخ مرورارید و گفت و گوهایی که در زمینه بکارگیری زمین های این کاخ در خصوص توسعه ورزش گلف استان و کشور با توجه به وجود زیرساخت ها در این محوطه تصریح کرد: بحث زمین‌کاخ شمس مقدماتش آماده بوده و دوستان اعلام‌کرده اند که مقدمات لازم را برای بکارگیری این زمین فراهم‌می‌کنیم.
رییس هیات گلف استان در بخشی دیگر اخلاقمداری در این رشته را مورد توجه قرار داده و اظهار کرد:اخلاق‌مداری در ورزش گلف از جمله مولفه هایی است که این ورزش را از دیگر ورزش ها متمایز ساخته و عدم وجود داور در این رشته خود حاکی از نگاه اخلاقمدار در این ورزش و در بین ورزشکاران آن است.
وی همچنین ضمن اعلام برنامه های اتی این هیات در سال جاری و همچنین افق فعالیت های این هیات در سال اینده بیان کرد:به زودی شاهد برگزاری مسابقات روز پرستار ، مسابقات مینی گلف بهکاپ و مسابقات مینی گلف در مجموعه گلستان گلشهر خواهیم بود.
عباس زاده همچنین در زمینه برنامه های سال 1402 و بخش های مختلف این برنامه تصریح کرد: بیش از 22 مورد برنامه در جدول برنامه های سال ۱۴۰۲ مورد برنامه ریزی قرار گرفته که از آن‌جمله می توان ارایه فعالیت در بخش های آموزشی و کارگاه‌های آموزشیاشاره کرد.
ایجاد زمین ورزشی گلف در دهکده ورزشی دانشگاه خوارزمی نیز از دیگر مواردی بود که رییس هیات گلف استان از آن یاد کرده و گفت که در حال پیگیری است.
دکتر کاظمی رییس،فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران:
دکتر کاظمی سرپرست فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران نیز در این مجمع با اشاره به روند رو جلو هیات گلف استان و فعالیت های صورت گرفته اظهار کرد: بیش از ۲۷ سال در البرز و رشته های ورزشی فعالیت و با جامعه آماری ورزش آشنا هستم و در تلاش هستیم تا بتوانیم در کشور و استان البرز ورزش گلف را در بین مردم وارد فاز حرفه ای گری نماییم چرا که در
 
غیر این صورت ادامه این امر سبب دلسردی ورزشکاران در خصوص تامین هزینه های مالی آن ها خواهد شد و این امر در همه رشته ها باید مورد توجه قرار گیرد چرا که ما رایگان در ورزش کارکردن را نداریم.
وی خبر داد: مقام عالی وزارت مبلغی به عنوان‌بودجه برای تمام‌هیات ها تخصیص داده اند و ما هم ۱۰ درصد در بودجه مان می‌توانیم در این زمینه هزینه کنیم که در این خصوص اهدای یک ست کامل کلاپ هدیه به ورزش گلف البرز مورد انجام قرار خواهد گرفت.
وی همچنین نوید داد: فدراسیون در زمینه کمک‌مالی در برگزاری مسابقات نیز به هیات گلف استان البرز کمک هایی خواهد داشت.
دکتر کاظمی بیان کرد: همگانی کردن ورزش گلف و همراه‌ کردن شهرداری و ایجاد تفاهم‌نامه در این زمینه مرد توجه و پیگیری های بیشتر قرار گیرد.
رییس فدراسیون گلف جمهوری اسلامی گفت:در بحث استعداد یابی تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش بسته شودو تعاملات لازم بوجود آید.
دکتر کاظمی اظهار کرد: تلاش،میکنم‌حرکت رو به جلو ورزش،گلف استان البرز را به افق های جلوتر رهنمون نماییم چرا که نگاه ما نگاهو حرکت رو به جلو است.
جمشیدی دبیر فدراسیون گلف نیز در این مجمع ضمن تشریح فعالیت ها و نگاه فدراسیون به هیات های استانی در خصوص ورزش گلف؛گفت:با توجه به این که از سال ۹۷ مجمعی تشکیل نشده گزارش عملکرد خوبی ارایه شد و این‌نشان‌دهنده این است هیات در این‌دوره رونق خاصی پیدا کرده که در این دوره شاهد آن در فدراسیون هستیم.
وی ایجاد کد کارگاهی در هیات گلف استان، انجام فعالیت های لازم در زمینه مباحث مالیاتی که گریبانگیر بسیاری از فدراسیون هاست را از جمله موارد مهمی برشمرد که هیات استان البرز در این خصوص فعالیت های لازم را مورد انجام قرار دهد.
جمشیدی با بیان این که یک دوره چهارساله گزارش شد و روال اداری استان مرتب است اظهار کرد:سه دوره برنامه چهارساله برای فدراسیون نوشته شده که در این برنامه چهارساله بِعد همگانی و قهرمانی گلف مورد توجه قرار گرفته است.
وی بیان کرد:در بعد قهرمانی بیش از هزار میدان‌گلف به ۲۰ استان کشور اضافه شده است که با توجه به 2 هزار و 161 میدان گلفی که قبلا داشتیم ،۸۰ درصد آنها استانداردهای زمین مینی گف را نداشتند .
وی با اشاره به زمین‌ مینی گلف مجموعه مینی گلف گلستان زمین کرج گفت: این زمین زمین‌استانداری است ‌که جزو معدود میدان های کامل گلف در کشور محسوب می شود و هم اکنون با توجه به فعالیت هایی که در این راستا صورت گرفته هم اکنون ۱۳۷۸ میدان مینی گلف استاندار در کشور داریم.
دبیر فدراسیون گلف کشور تصریح ئکرد: در زمینه گلف بسیاری از هیات ها فعال نیستند و این برای ما نقیصه است .
وی ادامه داد:اگر زمین کاخ شمس، به کار گرفته شود و همچنین تورشات در مجموعه انقلاب ایجاد شود برای استارت گلف در استان البرز قابل فایده است.
وی افزود: در دوره سرپرستی فدراسیون دکتر کاظمی خوشبختانه با نگاه ورزشی خوبی که دارند دستورات بسیار خوبی صادر کرده اند که از آن جمله تهیه تجهیزات برای هیات ها و شهرستان هاست که متاسفانه عدم ‌وجود زیرساخت هاست که این‌ادوات تهیه شود و در بخش،گلف و مینی گلف ۱۰ درصد بودجه فدراسیون‌برای تجهيزات می‌تواند هزینه شود که سهمیه البرز هم در فاز اول و فازهای بعدی محفوظ است.
وی خبر داد:در اوایل خرداد یک‌مربی خارجی با نام کین‌والبینگ‌استرالیایی در بحث توسعه و ارتقای فنی،گلف و مربیان و ارتقای فنی عمومی ورزشکاران به ایران خواهد آمد تا به ما کمک‌کند که در این خصوص البرز نیز در بحث های مربوطه از جمله آموزش سهم خواهد داشت.
دبیر فدراسیون گلف کشور همچنین اعلام کرد:دوره مارشال زمستان سال جاری برگزار می شود.
وی با بیان این که در زمینه برگزاری دوره مربیگری نیز در صورت اعلام هیات استان دوره های کشوری برگزار و سهمیه البرز و همچنین‌زیر مجموعه نیز در نظر گرفته می شود گفت: پیش نیازها اگر انجام‌شده دوره هایی را در رشته های زیرمجموعه برگزار خواهیم کرد.
وی با اظهار این که پیشبینی میکنیم‌در ۴ ماهه پایانی سال فعالیت های خوبی برگزار شود اظهار کرد:در بحث فعال سازی هیات های ورزشی شهرستان های استان البرز خوشبختانه فعالند اما اگر زیرساخت ها مهیا شوند و مسوولان شهرستان در بحث توسعه زیرساخت ها تلاش کنند ما هم در فدراسیون به کمک آن ها خواهیم شتافت.
وی بیان کرد:فضاهای،پارکی برای ایجاد زمین مینی گلف در استان ها مورد توجه قرار گیرد.
جمشیدی در آخر گفت:بحث توسعه همگانی در مینی گلف آسان است و بهترین مکان‌برای همگانی کردن‌گلف، مدارس، دانشگاهها و دانشکده هاست.