مردم یکی از اهرم های اصلی پیشرفت کشور هستند

شناسه خبر : ۱۱۲۵۶۵ چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۰

رییس جهاد دانشگاهی کشور به نیاز شدید دولت به ظرفیت های و پتانسیل های بخش مردمی اشاره کرد و گفت: یکی از اهرم های اصلی برای پیشرفت کشور مردم هستند

حسن مسلمی نایینی در آیین بهره برداری از مرکز توسعه و تولید قراردادی وینوا (CDMC) که در پارک علم و فناوری استان البرز برگزار شد، افزود: انقلاب اسلامی از ابتدا متکی به مردم بود و هر جایی موفقیتی داشتیم با حضور مردم رقم خورد.

وی اظهار کرد: در دوره های مختلف مشکلات متعددی به وجود آمد و این مردم بودند که مشکلات را حل کردند و هیچ رهبری بدون مردم موفق نخواهد بود.

وی گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت دولت نیاز شدید به کمک مردم داریم و بایستی بخش خصوصی به میدان بیاید و برای انجام کارهای بزرگ کمک کند.

مسلمی نایینی افزود: این مرکز اگر می خواست دولتی باشد شاید سال ها طول می کشد تا به پایان برسد ولی با همت مردم و بخش خصوصی این کار در کمتر از یکسال انجام شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان و جوانان ایرانی در تمام دانشگاه های دنیا سرآمد هستند، تصریح کرد: نیاز است برای نگهداری این جوانان هزینه کرد که در این حمایت هایی که در این مرکز خواهد داشت امیدواریم بتوانیم جوانان را در کشور نگه داریم.

رییس جهاد دانشگاهی کشور گفت: جهاد دانشگاهی یکی از مولودهای انقلاب اسلامی است که اصل کار آن از ابتدا حمایت از جوانان و محققان بوده است و حلقه واسطه ای بین صنعت و دانشگاه است و با حمایت دانشگاهی از محصولات این دستاوردها را توسعه و تبدیل به محصول مورد نیاز جامعه و تمام مراکز خدماتی کند.

وی یادآور شد: در طول این ۴۳ سال و در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه های پزشکی موفقیت های زیادی داشته ایم و یکی از بهترین این موسسات و پژوهشگاه ها در کشور ، پژوهشگاه رویان است.

نخستین مرکز توسعه و تولیدی قراردادی ایران به همت صندوق پژوهش و فناوری استان البرز و با همکاری پارک علم و فناوری این استان باحضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور روز سه شنبه بهره برداری رسید.