افتتاح کنار گذر پل فردیس کرج - گزارش تصویری

شناسه خبر : ۱۱۲۵۸۱ جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۱

آئین بهره برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح ، ایمن سازی و رفع نقاط پر تصادف راه های کشور ، توسط مهرداد بذر پاش ، وزیر راه و شهرسازی ، همچنین با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی ، به صورت حضوری در استان البرز و با ارتباط تصویری به صورت ویدئو کنفرانس با ۱۰ استان دیگر برگزار شد .

به گزارش شهروندالبرز، اعتبار بهره‌ برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح ، ایمن‌سازی و رفع نقاط پر تصادف راه‌های کشور بیش از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد است .

همچنین ، در این مراسم پروژه کنارگذر پل فردیس ، نیز به بهره‌ برداری رسید .

مهرداد بذر پاش ، در آئین بهره‌ برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح ، ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف راه‌های کشور ، که به صورت متمرکز در کنارگذر پل فردیس برگزار شد ، اظهار کرد :

۸۷۷ نقطه آسیب‌زا و پر خطر در راه‌ های کشور وجود دارد ، که امروز ۳۵۰ پروژه اصلاح ، ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف به بهره‌برداری می‌رسد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید تا پایان دولت خطر این نقاط را رفع کند .

وی ، در ادامه بیان کرد :
وزارت راه و شهرسازی ، حتی یک کشته جاده‌ای را زیاد می‌داند و برای به صفر رساندن آن هدف‌ گذاری کرده است و نهضت بزرگ رفع نقاط حادثه‌ خیز تا رسیدن به نقطه نهایی باید پیگیری شود .

وزیر راه و شهرسازی ، تصریح کرد :
در برنامه هفتم توسعه قصد داریم ، تا تعداد جان باختگان جاده‌ ای را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم و در این راستا ظرفیت‌ های مختلف را به کار گرفته‌ایم .

وی ، تصریح کرد :
در این راستا باید با استفاده از روش‌های نوین مانع آن شویم ، که تا تخلفاتی مانند سرعت زیاد نیز حادثه‌ ساز شوند که این امر با همکاری پلیس راه محقق خواهد شد .

بذر پاش ، با بیان اینکه نباید منتظر افتتاحیه این پروژه‌ها باشیم ، چرا که این نقاط حادثه‌ خیز در لحظه مورد استفاده مردم می‌گیرد و برای آنها خطرآفرین است ، گفت :

به همین دلیل سازمان راهداری از ، ابتدای سال آینده موظف شده است ، که تمامی نقاط حادثه‌ خیر را شناسایی و مسئله را تحت عنوان رفع نقاط پرخطر اجرایی کند .

وی ، اظهار کرد : اجرای برخی طرح‌ ها منابع بیشتری می‌خواهد و به هزینه بیشتری نیاز دارد ، اما برخی از طرح‌ ها با هزینه کمتری انجام می‌شود ، بنابر این باید با اولویت بندی پروژه‌ هایی که سریع‌ تر ، به نتیجه می‌رسد اجرا شود .

 

عکاس: نگار اصغری