مسؤولان شهرستانی برای تحقق شعار سال برنامه داشته باشند

شناسه خبر : ۱۱۲۶۵۳ چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۹

فرماندار فردیس گفت: شعار سال جنبه تبلیغاتی ندارد، بلکه بر اساس چشم انداز کشور و در امتداد شعار سال گذشته توسط رهبری تعیین می‌شود تا به افق پیش‌بینی شده برسد. بنابراین همه مدیران در حدود وظایف و اختیارات خود باید در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند.

خداداد کاشفی، فرماندار فردیس در نخستین شورای اداری شهرستان ز در سالن شهدای ایثار شهرداری برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و تقدیر از زحمات مدیران برای حل مشکلات و کمبودهای متعدد شهرستان در سال گذشته، گفت: رفع مشکلات و جبران عقب‌ماندگی‌های این شهرستان جز با تلاش و همت جهادی، پیگیری مجدانه و  همدلی  و همکاری همه دستگاه‌ها میسر نیست.

وی  بر لزوم تلاش مدیران دستگاه‌ها برای تحقق شعارسال تاکید کرد و افزود:  بیش از یک دهه است که حوزه اقتصادی موضوع شعار سال قرار گرفته است. این شعار جنبه تبلیغاتی ندارد و بر  اساس چشم انداز کشور و در امتداد شعار سال گذشته توسط رهبری تعیین می‌شود تا  به افق پیش‌بینی شده برسد. بنابراین  همه مدیران در حدود وظایف و اختیارات خود باید در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند. همه باید برای رفع موانع تولید اقدام کنیم و کارگروه آن در شهرستان هم تشکیل می‌شود.

رئیس شورای اداری فردیس با اشاره به توصیه‌های رئیس جمهور به کارگزاران دولت در کشور طی نشستی که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد،  گفت:  نگاه تحولی و مردمداری به  مشکلات و همت جهادی و روحیه انقلابی از توصیه‌های ریاست جمهور است که باید در اولویت قرار گیرد. شاید گاهی برای حل مشکلات اعتبارات  کافی در اختیار نداشته باشیم اما با نگاه مردمداری و پیگیری مجدانه بتوانیم گرهی از مشکلات مردم باز کنیم.

وی همچنین از صدور مجوز تبدیل مرکز بهداشت روستای فرخ‌آباد-زیبادشت به کلینیک شبانه‌روزی خبر داد و افزود: در راستای رفع مشکلات اهالی این روستا  با پیگیری مجدانه ازسوی شبکه بهداشت و علوم پزشکی، مجوز کلینیک شبانه روزی  در روستا بالاخره صادر شد. موضوع کنارگذر شمالی هم با پیگیری‌های مستمر در حال قرار گرفتن در ردیف است. اعتبارات شهرستان بسیار ناچیز است و با تلاش و پیگیری  می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد‌. مشکلات  باید توسط مدیران  احصا و در جهت رفع ان اقدام شود.

کاشفی کاهش هزینه‌های جاری دولتی تا حد امکان و صرف آن در بخش‌های ضروری را از جمله دیگر تاکیدات ریاست جمهوری دانست  و اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع  از دیگر تاکیدات رئیس جمهوری است. در این راستا همه دستگاه‌ها موظفند روزهای سه‌شنبه  دیدارهای مردمی  را برگزار کنند.

وی مشورت با نخبگان و علما، ارائه گزارش اقدامات به مردم، جلوگیری از خودتضعیفی در جامعه،  افزایش رضایتمندی مردم، امید آفرینی در جامعه، بومی گزینی  و غیره را از دیگر موارد مورد تاکید رئیس جمهور برشمرد و از مدیران دستگاه ‌ها خواست تا همه موارد را سرلوحه امور خود قرار دهند.