صدور جواز ساخت واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده کرج آغاز شد

شناسه خبر : ۱۱۲۷۰۸ دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز از آغاز طرح صدور جواز ساخت برای واحدهای مسکونی مستقر در بافت فرسوده کرج خبرداد .

احمد افضلی روز یکشنبه در نشست رسیدگی به مشکلات ساخت مسکن و نوسازی بافت فرسوده شهرهای استان البرز افزود: بر این اساس شهرداری کرج باید در سالجاری برای ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در بافت های فرسوده جواز صادر کند.

وی بیان کرد: همچنین شهرداری های محمدشهر، فردیس ، اشتهارد، کمالشهر و ماهدشت نیز در سالجاری باید برای ۸۰۰ واحد مسکونی مستقر در بافت فرسوده جواز ساخت صادر کنند .

افضلی گفت: براین اساس سازمان نظام مهندسی استان مشکلات بکارگیری مهندسان مجری در پروژه های بافت فرسوده را ظرف مدت ۴۸ ساعت به معاونت عمرانی استانداری البرز گزارش کند .

صدور جواز ساخت واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده کرج آغاز شد

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار البرز اضافه کرد: شهرداری کرج همچنین باید مکاتبه ای در خصوص مصوبه شورای عالی اداری کشور( صدور مجوز برای املاک قولنامه ای احداث شده تا سال ۱۳۸۰ ) را با امضاء استاندار البرز ارایه کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع اداره کل راه و شهرسازی آخرین اطلاعات و آمار را نیز در خصوص مساحت بافت های فرسوده استان البرز گزارش دهد .

افضلی تاکید کرد: گزارش در خصوص بسته های تشویقی برای بافت های فرسوده شهر کرج از سوی شهرداری این کلانشهر برای نشست آینده ای که به زودی برگزار می شود نیز ضرورری است .

در نشست رسیدگی به مشکلات ساخت مسکن و نوسازی بافت فرسوده شهرهای استان البرز همچنین مقرر شد اداره کل بنیاد مسکن استان برای تعداد ۸۰۰ واحد مسکونی در سالجاری مجوز ساخت صادر کند.