اجرای ۹۳۰ محفل قرآنی در مدارس البرز

شناسه خبر : ۱۱۲۷۰۹ دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۳

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: ۹۳۰ محفل قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان در مدارس این استان با عنوان " قرآن کریم بهترین راهنمای انسان" به اجرا درآمد.

هادی خان محمدی هدف از اجرای این برنامه معنوی را تشویق و ترغیب دانش آموزان به سمت فرهنگ قرآنی، ایجاد انس با قرآن و توسعه مفاهیم قرآن در بین دانش آموزان عنوان کرد.
رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز بیان کرد: این محافل قرآنی هر روز با شرکت دانش آموزان و فرهنگیان البرز به منظور انس و الفت با قرآن، توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در جامعه، تدبر در آیات نورانی قرآن و تربیت قرآنی و دینی دانش آموزان به صورت مدرسه ای و متمرکز منطقه ای و مدارس منتخب درحال برگزاری است.
خان محمدی یادآور شد: در این محافل نورانی، دانش آموزان به روخوانی و جزء خوانی قرآن کریم اقدام می کنند.
وی با تاکید بر توجه به سند تحول بنیادین در آموزش قرآن و تبیین سیره اهل بیت(ع)، ادامه داد: در مدارس استان شاهد برگزاری محافل انس با قرآن به یاد امام راحل و شهدای گرانقدراز جمله شهید مقاومت " سردار حاج قاسم سلیمانی " با بهره گیری از ظرفیت های درون مدرسه ای نیز هستیم.
رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز، اجرای این برنامه معنوی و زیبا را برای دانش آموزان در ماه مهمانی خدا بسیار با اهمیت و ارزشمند دانست و عنوان کرد: دراین برنامه تلاش کردیم تا از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن برای جزء خوانی و آموزه هایی از کتاب آسمانی مسلمانان بهره بگیریم.
وی افزود: در ۲ کانون مدرسه و خانواده باید تلاش در حوزه علوم قرآنی و دینی را بیشتر کنیم تا فرزندانمان با آیات نورانی قرآن مجید الفت بگیرند.
خان محمدی تاکید کرد: اجرای محافل انس با قرآن در مدارس استان البرز تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد و بیست و نهم ماه مبارک نیز استان البرز در محفل جهانی انس با قرآن که با حضور قاریان بین المللی در بستر شبکه شاد برگزار می شود، شرکت می کند.