اجرای تست سلامت برای ورزشکاران ایستگاه باغ فاتح

شناسه خبر : ۱۱۲۹۵۲ شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۴

گروه ورزشی ماهان از کمیته ورزش روزانه هیات همگانی البرز تست سلامت برای ورزشکاران ورزش صبحگاهی در البرز برگزار کرد.

مسول کمیته ورزش روزانه البرز با اعلام این مطلب که ایجاد ایستگاه تست سلامت با هدف آگاهی رسانی به ورزشکاران ورزش صبحگاهی انجام پذیرفت گفت گروه ورزشی ماهان به عنوان اولین گروه ورزشی در ایستگاه های ورزش صبحگاهی آغاز کننده این حرکت اصولی بوده تا علاوه بر آگاهی رسانی به ورزشکاران، روند افزایش یا کاهش وزن افرادی که در ایستگاه های ورزش روزانه به فعالیت ورزشی می پردازند ثبت و افراد را به سوی زندگی سالم سوق دهیم.

عظیم مومن پور در ادامه افزود:در این طرح که به صورت دوره ای انجام می پذیرد مواردی چون قند خون فشار قد وزن و اکسیژن خون ثبت می شود و افرادی که از بالا یا پایین بودن این موارد بی اطلاع هستند آگاه و جهت مراجعه به پزشک راهنمایی می شوند.

ملیحه مومن پور دبیر کمیته ورزش روزانه در رابطه با اهمیت اجرای این طرح گفت:افزایش ۳۰ درصدی شیوع دیابت در کشور طی ۵ سال گذشته لزوم اجرای چنین طرح های آگاهی رسان و مطلع کننده را پر رنگ می کند. همچنین وی در ادامه افزود : امار ابتلا بالاتر زنان نسبت به مردان در دیابت بمبی دیگر از دلایل اجرای این طرح در ورزش صبحگاهی بوده است.

مومن پور تغییر سبک زندگی را دلیلی بر افزایش بیماری های اینچنین عنوان کرد که جوامع بشری را درگیر می کند و برگزاری طرح هایی اینچنین می تواند نقش به سزایی در کند کردن روند رو به رشد ابتلا افراد به بیماری های فشار و قند باشد .

وی اظهار امیدواری کرد که به همت کمیته های ورزشی در هیات همگانی البرز در همه ایستگاه های ورزشی چنین طرحی برای آگاهی رسانی ورزشکاران اجرایی شود.