البرز رتبه نخست کشور در دسترسی به شبکه ارتباطی را دارد

شناسه خبر : ۱۱۳۰۳۴ پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۴

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز از پوشش ۲۸ درصدی خانوارهاخبر داد و گفت: این استان در دسترسی به شبکه ارتباطی و اینترنت در رتبه نخست کشور قرار دارد.

" مهدی یوسف زاده" در تشریح طرح ملی توسعه شبکه اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در ۱۱ شهر مرحله مقدماتی تا تکمیلی این طرح انجام شده و با زیرساخت‌های ایجاد شده ۲۴۵ هزارو ۱۷۹ خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته اند که با انجام این اقدامات پوشش ۲۸ درصدی خانوار و کسب کارها را نشان می دهد .

وی همچنین با اشاره به دسترسی ۹۹ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات به سیتنا گفت: استان البرز در جایگاه اول کشور در پوشش اینترنت روستایی بصورت ثابت و سیار قرار دارد و تا پایان شهریورماه تنها روستای باقیمانده نیز به پوشش اینترنت دست خواهد یافت که در حال حاضر در مرحله خرید تجهیزات قرار دارد و در حدود ۲۱ روستا نیز از طریق طرح uso ارتقای سرویس و یا احداث سایت جدید به اینترنت با سرعت بیشتری دسترسی پیدا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی توسعه شبکه دسترسی ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری تا منازل و کسب و کارها (FTTH) در حال حاضر در اولویت طرح های استانی در سراسر کشور قرار دارد و این استان نیز برنامه خود را برای توسعه این طرح در ۱۷ شهر و پنج شهرستان آماده کرده است.

وی گفت: تا پایان سال گذشته اجرای طرح در شهرهای مشکین دشت، کمالشهر، ماهدشت و محمد شهر بر عهده شرکت ارتباطی ایرانسل قرار داشت که در ابلاغیه جدید علاوه براین شهرها ، اشتهارد، هشتگرد قدیم و نظر آباد نیز به این شرکت واگذار شده است،

یوسف زاده افزود: همچنین شهرستان فردیس به شرکت ارتباطی رایتل، چهارباغ، شهر جدید هشتگرد و شهرک ابریشم به شرکت فناپ تله کام و کلان شهر کرج به پنج شرکت، ایرانسل، پیشگامان توسعه ارتباط، نداگستر صبا، ارتباطات مبین نت و گروه فناوری اطلاعات شاتل سپرده شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز بیان کرد : البته پیش از این شرکتهای مخابرات استان البرز، شرکت های وب، شرکت فناپ تله کام و شرکت شاتل در برخی از شهرهای استان البرز بخصوص شهر کرج اقداماتی در حوزه توسعه فیبر نوری انجام داده بودند که سعی شد در اجرای این طرح ملی، به اقدامات قبلی شرکتها، شرایط موجود آنها در شهرها و توان عملیاتی آنها توجه شود.

وی افزود: تاکنون جلسات متعددی با شهرداران و اعضای شورای شهر شهرستان‌های تابعه استان البرز برگزار شده و با حمایت‌های استاندار البرز همچنین همکاری معاونت عمرانی استانداری البرز، فرمانداری ها و شهرداری های این استان به زودی ارائه سرویس به اکثریت مردم استان البرز انجام می شود.

یوسف زاده اضافه کرد: موضوع توسعه دسترسی مردم و کسب و کارها به اینترنت پرسرعت، زیرساخت توسعه سواد اطلاعاتی و اقتصاد دیجیتال در این استان است و این اداره کل با اقدامات زیرساختی خود در توسعه ارتباطات به شکل جدی توسعه اقتصاد دیجییتال در استان البرز را هدف گذاری کرده و در این راستا از همه ظرفیت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استانداری و توان شرکتهای بخش خصوصی این بخش در این استان استفاده خواهد کرد، که برنامه های این بخش هم با جدیدیت و تلاش همه همکاران خانواده بزرگ ارتباطات و فناوزی اطللاعات در استان البرز در حال پیگیری است .