توسعه خدمات بیمه ای موجب کاهش هزینه های درمانی مردم و برقراری عدالت اجتماعی است

شناسه خبر : ۱۱۳۳۴۵ شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۸

سرپرست فرمانداری ویژه کرج گفت: توسعه خدمات بیمه ای موجب کاهش هزینه های درمانی مردم و برقراری عدالت اجتماعی خواهدشد ضمن آنکه بهره مندی از فناوری نوین سطح خدمات را ارتقا می بخشد.

یحیی رمضانی در آیین دومین ‌اجلاس مدیران‌ منطقه ۶ سازمان بیمه سلامت که به میزبانی استان البرز برگزار شد اظهارداشت:امروز کاستی هایی درحوزه بیمه سلامت وجود دارد که برای کمک به رفاه عمومی و ارتقای سلامت مردم باید این کاستی ها جبران شود.

سرپرست فرمانداری ویژه کرج اذعان کرد: تلاش ها بر این است تا تمام مردم بتوانند از خدمات بیمه سلامت در سطح شهرستان کرج بهره مند شوند.

رمضانی تاکید کرد: امروز چالش های حوزه بیمه سلامت وجود زیان انباشته سازمانی ، بالا بودن پرداخت از جیب مردم ، وجود همپوشانی بیمه ای ، نبود عدالت در اخذ و حق بیمه ، ناکافی بودن اعتبارات ناکافی بودن متدها و ضعف رسیدگی به اسناد موضوعاتی است که بر پیکیره بیمه سلامت است .

وی گفت: باید در جهت بسط فرهنگ بیمه ای و سبک زندگی ایرانی اسلامی تلاش کنیم و آن توانمند سازی است و بایستی از هر گونه تصمیمات که مغایر قانون بیمه است پرهیز کرد .
فرماندار کرج تصریح کرد: با توجه به اینکه اعلام شده بیمه سلامت الکترونیکی شده است می بایست تیم کنترل مدون علمی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بحث خرید راهبردی از دیگر مقوله هایی است که باید به آن توجه شود چرا که نظام‌مند کردن پزشک خانواده هنوز بومی سازی نشده است و هنوز سرمایه گذاری روی نظام ارجاع خانواده انجام نداده ایم .

وی با بیان این که کشورهای توسعه یافته به این موضوع رسیده اند تصریح کرد: امروز با همه این ظرفیت ها که داریم نتوانستیم مردم را قانع کنیم که از نظام ارجاع استفاده کنند و منابع پایدار برای بیمه فراهم نشده است .

رمضانی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت نقش بسزایی در سرآمدی سایر بیمه ها داشته باشد،یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته سازمان بیمه سلامت زیر نظر وزارت بهداشت است و در این‌ راستا باید به این ‌مهم به عنوان ابزار نگاه کنند چرا که بسیاری از بیمه ها به صورت نقد و نسیه کار می کنند و ما تاکنون به فکر درآمد پایدار بیمه سلامت نبوده ایم.