فرماندار کرج:

خبرنگاران در جهاد تببین به عنوان بازوان ما، نقش موثری در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند

شناسه خبر : ۱۱۳۴۵۷ یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۹

یحیی رمضانی فرماندار ویژه شهرستان کرج و معاون استاندار البرز به همراه مهدی آقابراری معاون سیاسی فرماندار و رییس ستاد انتخابات شهرستان کرج طی نشستی با اصحاب رسنانه در خصوص دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین ششمین دوره مجلس خبرگان در خضص فعالیت های انجام شده دربرگزاری هر چه بهتر انتخابات به گفت و گو نشست.

 به گزارش شهروند در این نشست فرماندار کرج ضمن برشمردن فعالیت های انجام شده این فرمانداری در موضوع انتخابات گفت: موضوع شروع رسمی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان با فرمان مقام‌معظم رهبری که برگزاری انتحاباتی در تراز نظام و با سلامت و با مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای از شروع این فرآیند با جدیت پیگیری و در حال انجام است. رمضانی با اشاره به این مطلب که خبرنگران و رسانه ها به عنوان طلایه داران جبهه حقیقت در صف مقدم همراهی و همکاری با نظام قرار دارند اظهار کرد: خبرنگاران نیز در فرآیند جهاد تببین در این عرصه به عنوان بازوان ما می توانند نقش موثری در مشارکت حداکثری مردم هم چون گذشته داشته باشند. وی تاکید کرد: در جهاد تببین مشارکت‌ مردم محقق شده و نمود آن در رشد ۷ درصدی اقتصادی در سطح ملی،و پایین آوردن نرخ بیکاری،کشور و ... موضوعاتی است که برآورد تلاشهای شبانه روزی دولت برای،مردم است.

فرماندار ویژه شهرستان کرج ادامه داد:از دیگر سو نشاط اجتماعی و امن ساختن محیط پیرامون برای فعالیتهای،سیاسی اجتماعی،و ... که همواره در دستور کار این فرمانداری و دلسوزان نظام قرار دارد و تلاش سه قوا و به طبع استانداری ها فرمانداری ها و دهیاری ها بر این است تا با ایجاد امید، شعف و با افتتاح پروژه های عام المنفعه این برآیند را برای مردم‌بوجود آورند.

رمضانی افزود:در کرج با کمک خداوند و وجود قرارگاههای اجتماعی ، مسکن، اشتغل و محرومیت زدایی توانستیم با کمک و راهنمایی های استاندار خدوم استاندار سمت و سوی اعتبارات عمرانی را در مناطق،کم برخوردار آغاز و در دهه فجر به منصه ظهور برسانیم. معاون استاندار البرز خبر داد: در انتخابات پیش رو شهرستان کرج در پیش ثبت نام رتبه اول را در سطح کشور داشته است. معاون استاندار البرز درادامه با اشاره به اینکه یک هزار و۱۹۳ نفر در این شهرستان داوطلب حضور درمجلس شورای اسلامی شدند ،گفت: یک نفر هم در کنسولگری خارج از کشور همراه با این تعداد برای ۲ کرسی مجلس حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد رقابت خواهد داشت .

وی اضافه کرد: از مجموع یک هزارو۱۹۳ داوطلب مجلس این حوزه انتخابیه ۹۵۵ نفر مرد و ۲۳۸ نفر زن هستند و۱۳۴ نفر از داوطلبان دارای مدرک دکترا و ۳۱ نفر تحصیلات حوزوی دارند . رمضانی گفت: ۱۹۲ نفر از ایثارگران دفاع مقدس برای این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس نام نویسی کرده اند. فرماندار کرج اضافه کرد: بیشترین افراد داوطلب برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرج بین سن ۳۵ تا ۴۰ سال به تعداد ۲۷۳ نفر هستند .

وی گفت: از تاریخ ۲۷ مهرماه تا ۳ آبانماه ثبت نام نهایی در سامانه وزارت کشور توسط افراد انجام می شود و هیچ گونه مراجعه حضوری در فرمانداری ها انجام‌نمی شود و همه باید برای ثبت نام نهایی در این تاریخ ها از طریق سامانه الکترونیک اقدام نمایند. این مسوول بیان کرد: ۵۵۸ شعب اخذ رأی در سطح شهرستان داریم و ۱۱ واحد سیار هم رای مردم را در مناطق صعب العبور اخذ خواهند کرد.

وی اظهار کرد: کاندیداها می توانند تبلیغات خود را از،۳اسفند به مدت یک هفته تا ۹ اسفند انجام دهند. این مسوول تصریح کرد: هر گونه فعالیت های انتخاباتی زود هنگام رصد و مورد بررسی و طبق قانون برخوردهای قانونی انجام خواهد شد. معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج افزود: چهار مولفه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را در سال برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم را سرلوحه کار قرار داده ایم.

رمضانی در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم مشارکت عالی مورد انتظار است، گفت: مدیریت های میدانی در دولت سیزدهم با مکتب و حرکت جهادی عجین شده است و مدیران نیز باید از این تحرک و پویایی برای کار جهادی و حضور میدانی در صحنه برخوردار باشند و این مهم نیز در شهرستان کرج پیگیری، رصد و ارزیابی می شود. وی در آخرمشارکت همگانی در حماسه سیاسی انتخابات را وظیفه ای عمومی دانست و گفت: همگان در این حماسه سیاسی تا پایان فرایند انتخابات مشارکت ویژه خود را داشته باشند.