وزیر تعاون از مرکز نیکوکاری رعد در طالقان بازدید کرد

شناسه خبر : ۱۱۳۷۱۳ جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز جمعه با حضور در شهرستان طالقان استان البرز از مرکز نیکوکاری ونگهداری معلولان و جامعه هدف بهزیستی(رعد) این شهرستان بازدید کرد.

 "سید صولت مرتضوی" در این بازدید با معلولان و جامعه هدف بهزیستی دیدار و از نزدیک با آنها گفتگو کرد.

مجتمع نیکوکاری نخستین مرکز دانشگاهی ویژه توان‌یابان کشور در سال ۱۳۹۰ تأسیس شد و علاوه بر آموزش فنی حرفه‌ای خدمات توانبخشی فیزیوتراپی، کاردرمانی، مددکاری و مشاوره، کاریابی و اشتغال حمایتی نیز ارایه می شود.

ساخت مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد اوایل دهه ۶۰ به منظور ارایه خدمات به توان‌یابان و معلولین و جامعه هدف بهزیستی با همت و همدلی انسان‌های نیکوکار آغاز شد ه است .

وزیر تعاون از مرکز نیکوکاری رعد در طالقان بازدید کرد

این مرکزدارای یک مرکز آموزش علمی کاربردی، سالن همایش، مرکز توانبخشی، سالن غذاخوری و کلاس ها و کار گاه های آموزشی است که با هدف آموزش‌های رایگانِ فنی و حرفه ای به توانیابان به کار خود ادامه می دهد.

همزمان سازی فرایندهای آموزش و کارورزی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و کوتاه مدت منجر به اشتغال از سویی و ایجاد انگیزه و خودباوری و استقلال مالی و حضور اجتماعی معلولین و مشارکت و مسئولیت پذیری از اهداف و ارزش‌های مجتمع رعد است.

کارآموزان رعد می توانند به صورت رایگان از تمامی خدمات و تسهیلات رعد استفاده کنند و بهزیستی استان البرز با تخصیص یارانه مراکز دولتی، حمایت های مستمر خود را از این مرکز ادامه می دهد و بخشی از هزینه های این مجتمع نیز از محل کمک های نیکوکاران تامین می شود.