کاشت نهال به یاد شهدای دانش آموز و معلم کرمانی در البرز

شناسه خبر : ۱۱۳۸۴۵ چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۳

در اجرای پویش سراسری «ایران قوی- ایران سرسبز» با نام طرح «شهید سید عنایت الله مرادی» به یاد ۲۲ شهید دانش آموز کرمانی و معلمان شهیدشان طرح کاشت نهال توسط دانش آموزان البرزی روز سه شنبه در کانون تربیتی فرهنگی شهید فهمیده کرج برگزار شد.

سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در آیین کاشت نهال به یاد شهدای دانش آموز و معلمان شهید کرمانی با تسلیت شهادت جمعی از دانش آموزان و معلمان در حادثه تروریستی کرمان، از دانش آموزان خواست برای زنده نگه داشتن یاد هر کدام از این شهدا نهالی بکارند و با ذکر فاتحه روح این شهدا را شاد کنند.

«مهدی میردار هیجانی» در ادامه از مزایا و فواید درخت و درختکاری برای دانش آموزان گفت و تاکید کرد: برای این که آینده سازان کشور که همین دانش آموزان امروز هستند بتوانند هوای پاک تنفس کنند باید درخت بکارند و مهمتر اینکه از آن مراقبت کنند تا درخت بتواند زنده بماند و به ما خدمت کند.

وی از دانش آموزان برای حفاظت از درخت و طبیعت دعوت به عضویت در طرح همیاران طبیعت کرد تا از این طریق به نشر فرهنگ منابع طبیعی و درخت کاری در طبیعت بپردازند.

میردار هیجانی همچنین از دانش آموزان خواست تا در راستای طرح مردمی «کاشت یک میلیارد درخت» و طرح «هر دانش آموز سه نهال،هر مدرسه یک نهالستان» با کمک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در مدارس خود نهالستان ایجاد کرده و بعد از تولید نهال ها که با راهنمایی و مشاوره کارشناسان جنگل صورت می گیرد آنها را در هر مکانی که خودشان صلاح می دانند بکارند.

این مراسم با کاشت نهال به یاد شهدای دانش آموز کرمان و با حضور کارشناسان سلامت، مربیان تربیت بدنی، معاونین پرورشی و روسای ادارات آموزش و پرورش و دانش آموزان البرز پایان یافت.