با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر

کمالشهری ها صاحب سرویس اینترنت فیبر نوری می شوند

شناسه خبر : ۱۱۳۸۶۴ یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۹

اینترنت فیبر نوری (FTTH)، فناوری به‌روز و پیشرفته انتقال اطلاعات است که بدون نیاز به خط تلفن ثابت، قابلیت دریافت پهنای باند تا 1000 مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند.


به‌جای استفاده از کابل‌های قدیمی مسی، مسیر ارتباطی این شبکه از طریق کابل‌های فیبر نوری انجام می‌‌گیرد که رشته‌هایی از جنس شیشه یا پلاستیک هستند. از این طریق، سرویس اینترنت پرسرعت، بدون نویز، تاخیر، اختلال و قطعی قابل استفاده خواهد بود.
سرویس اینترنت فیبرنوری راهکاری جدید و مطمئن برای سرعت بالا و پایداری مناسب ارتباط را برای خانه‌ها و کسب‌وکارها فراهم می‌سازد. با این سرویس فوق‌العاده، شما می‌توانید سریع‌تر از همیشه به دنیای دیجیتال متصل شوید، به تماشای فیلم‌ها و ویدئوها با کیفیت بسیار بالا بپردازید، بازی‌های آنلاین را بدون تاخیر تجربه کنید و فعالیت‌های آنلاین از جمله کسب و کارهای اینترنتی و استفاده از این فن آوری در سطح شهرداری ها و ادارات برای دسترسی و سهولت خدمت رسانی خود را با کیفیتی بی‌نظیر هدایت کنید.
در این خصوص آیین کلنگ زنی پروژه ملی FTThطرح ملی اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری تا منازل و کسب و کارها برگزار شد.
به گزارش شهروند مجری گری این پروژه شرکت ایرانسل و ناظر این پروژه همچنین اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کمالشهر بوده که در محل آتش‌نشانی کمالشهر با حضور مسوولان شهری،امام جمعه شهر، اسدی شهردارکمالشهر، رمضانی فرماندار شهرستان کرج، رییس و اعضای شورا، مدیرکل ارتباطات و فن آوری استان و دیگر مسوولان برگزار شد.
در این آیین رمضانی فرماندار شهرستان کرج گفت: ما مسلما باید به سمت هوشمند سازی شهرها حرکت کنیم و امروزه سخت افزار ها و نرم افزارها جزو ابزارهای شهری هستند و خلا بسیاری از شهرها عدم‌ توجه به فن آوری های نوین در این زمینه است.
یحیی رمضانی اظهار کرد:اگر تصمیم ساری بر اساس ابزارهای علمی و فناورانه باشد بسیار کارگشا تر خواهد بود و زمینه بازده بنگاه‌های اقتصادی را فراهم خواهد کرد.
وی بیان کرد: کسب و کارهای اینترنتی از جمله ابزارها در این زمینه هستند و در مدیریت برنامه ریزی شهری باید مسوولان سواد این امر را داشته و بکار گیرند.
این مسوول تاکید کرد: زمینه توانمندسازی در شهر با ابزارهای روز باید بکار گرفته شود.
فرماندار ویژه شهرستان کرج تصریح کرد: سواد دیجیتال در بین جامعه شهروندی توسعه یابد و اگر کار، خدمت و فعالیتی بدون استفاده از این زمینه برنامه ریزی شود فقط هزینه خواهد بود.
رمضانی همچنین با بیان این که زمینه استفاده شهروندان کمالشهری از هوشمندسازی شهر فراهم شود گفت: شهروندان ‌ما باید از این موارد مطلع شوند تا بتوانند امور و فعالیت های خود را بر این اساس برنامه ریزی نمایند.
وی ادامه داد: توزیع عادلانه ای در این زمینه در جهت رفاه و استفاده شهروندان در تمامی مناطق کمالشهر بوجود آید تا مردم با سهولت بیشتری در مسیر رقابت و بیزینس در این عرصه قرار گیرند.
فرماندار کرج با اظهار این مطلب که مقدمات کار برای هوشمندسازی شهر فراهم شود افزود:متناسب با زیرساخت امروز امکانات جدید برای شهرداری فراهم و پیش بینی شود و و مدیریت مدرن در تمامی فعالیت ها و برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گرفته و شهرداری و شورا از فضای سنتی خارج و با مدیریت دانش امور با استفاده از فن آوری های روز برنامه ریزی ها در پارلمان شهری مورد توجه قرار گیرد .
رمضانی با تاکید بر این امر که رفتارهای سازمانی کهنه در جامعه امروز دیگر قابل توجه نیست در بخشی دیگر از خنان خود در این آیین با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات امسال الکترونیک است و فضای الکترونیک در همین بستر انجام ‌می شود که برای تسهیل در این امر نقاط کور شناسایی و مرتفع شود.
وی همچنین اظهار کرد: ایجاد زیرساخت ها در این زمینه از ساخت بلوار برای مردم واجب تر است و باید برای مردم نمود داشته باشد.
محمد اسدی شهردار کمالشهر نیز دیگر سخنران این مراسم بود.
وی ضمن پراهمیت برشمردن بسترهای دولت الکترونیک و ایجاد زیرساخت ها در زمینه فیبر نوری و همچنین دستاوردهای ایجاد این مهم در سطح کمالشهر اظهار کرد: بر اساس تاکیدات استاندار و ریس شورا اولویت خود را با اعضا شورا موضوع فیبر نوری قرار دادیم تا این کار را به نتیجه برسانیم.
محمد اسدی گفت: این پروژه یک مگا پروژه است و ۷۲ کيلومتر طول پروژه به دو مسیر میکرو داکت انجام شده و در آینده اینترنت مردم کمالشهر دخیل است.
شهردار کمالشهر همچنین بیان کرد:این پروژه به طول 72 کيلومتر در کل کمالشهر انجام خواهد شد و شورا و شهرداری به منظور سرمایه گذاری با ایرانسل این پروژه را مورد توجه قرار داده ایم چرا که در این پروژه شهرداری سهم دارد و شهرداری با تمام قوت در جهت انجام و پیگیری این پروژه تا اتمام ان تلاش خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به فرصت های بی نظیر سرمایه گذاری که در شهر کمالشهر وجود دارد تصریح کرد: از تمام سرمایه گذاران برای حضور و سرمایه گذاری در این شهر دعوت می کنیم و در امر مشارکت با سرمایه گذاران نیز دست همه عزیزان را میفشارم.
محمد اسدی گفت: با انجام این پروژه امیدوارم‌ یک تحول بزرگ در شهر و شهرداری ایجاد شود تا مردم ما در منزل امور خود را با اينترنت پر سرعت انجام و سبب کاهش هرینه برای مردم شود.