انتخابات علاوه بر تکلیف یک حق است

شناسه خبر : ۱۱۳۹۴۰ سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۸

جمهوری اسلامی به اتکای اراده و ظرفیت مردمی مقتدرانه در مقابل جبهه مجهز رسانه ای دشمن ایستاده که با پول و نفوذ از هر اقدامی علیه ما دریغ نمی کند.

استاندار البرز در نشست تخصصی رسانه های استان البرز با سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد ضمن تبریک ایام و اشاره به سفر رییس جمهور به البرز اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به البرز متاسفانه با توجه به سفر رییس،جمهور به روسیه و خستگی راه نشست خبری با خبرنگاران میسر نشد.
مجتبی عبداللهی بیان کرد: گزارش سفر ریاست جمهوری به دلیل اینکه مصوبات سفر هنوز به ما ابلاغ نشده است برگزار نگردیده است .
وی تصریح کرد: مقدماتی برای مصوبات سفر در نهاد و دولت و همچنین استان لازم است تا جمعبندی سفر در زمینه مصوبات نهایی، اعتبارات و عدد مصوبات اعلام شود که قدری زمانبر است و تا یک هفته دیگر احتمالا بعد از دهه فجر و قبل از انتخابات این مصوبات مرور و اعلام خواهد شد.
نماینده دولت در استان البرز همچنین در این نشست گفت: دهه فجر امسال که ۴۵ سال دهه فجر است رسانه ها توجه ويژه‌ای به این ایام داشته باشند.
عبدالهی ضمن‌تاکید بر نقش رسانه ها در زمان انتخابات اظهار کرد: رسانه ها رسالت خود را در زمینه اطلاع رسانی به جامعه به خوبی انجام می دهند.
وی ضمن‌تاکید بر این‌مهم که موضوع انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و مقام‌معطم‌رهبری توصیه و فرمان های بسیاری داشته اند از رسانه های استان خواست به صورت ویژه به امر انتخابات بپردازند و از نظام و انقلاب با توجه به هجمه دشمن به درستی توجه شود چرا که برخی مشکلات وکم کاری که مسوولان دارند به گردن نظام نیست و با وحدت و همدلی به واسطه اهمیت انتخابات مردم‌را به حضور در انتخابات تشویق نمایید.
نماینده عالی دولت در استان با توجه به وضعیت کشور درمنطقه حضور در انتخابات را یک تکلیف برشمرده و تصریح کرد: ما با رسانه ها همراه بوده و رسانه ها نیز،با ما همیشه در تمامی صحنه ها همراه بوده‌اند و پوشش خبری رسانه ها در سیل اخیر جاده چالوس کم‌ نظیر و در تمامی برهه ها معنادار بوده و خبرنگاران استان در همه موارد سنگ تمام گذاشته‌اند.
وی خبر داد:زنگ فجر در مدارس فردا هارشنبه ۱۱ بهمن ماه نواخته می شود.
وی هم‌چنین نوید داد: ۲هزارو ۷۶۵ پروژه در کل استان در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
استاندار البرز گفت: بیش از ۳۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این ایام اعتبار پروژه ها خواهد بود.
عبدالهی با بیان اینکه در مدت ۲ سال اخیر پروژه های خوبی در البرز از جمله ساخت مدرسه انجام شده است اظهار کرد: از نظر تعداد مدرسه سازی در تمامی استان ها البرز دارای بیشترین پروژه مدرسه سازی در کشور را داشته و در دولت سیزدهم در طی چهار سال بیش از،۱۵۰۰ تخت در استان البرز اضافه خواهد شد.

دکتر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در نشست با خبرنگاران البرز که با حضور استاتدار البرز و رسانه های این استان در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و بیان این مهم که قبل از مسؤولیتی مختخر به این هستم که خبرنگار هستم و سختی کار خبرنگاران را به خوبی میدانم اظهار کرد: همه مشکلات این حوزه را به خوبی می‌دانم و مشکلات این حوزه مشکلات ساختاری حوزه رسانه است.
به گزارش شهروند سپهر خلجی بیان کرد: باور دارم که خبرنگارانکبازوان و اتاق فکر دولت به معنای اعم و استاندار به معنای اخص در استان هستید و شما میتوانید دولت را در تمامی عرصه ها کمک، مشورت و حمایت کنید و در برهه های مختلف مشکلات را حل کنید.
وی ضمن‌پرداختن به تلاش خبرنگاران استان در مدیریت حادثه جاده چالوس بیان کرد: با کار جهادی و اطلاع رسانی و انتقال آرامش توسط رسانه ها به مردم کمک شد از آن حادثه به خوبی گذر کنیم و بسیاری از مردم حتا اصلا متوجه نشدند که چه اتفاقاتی افتاد‌.
وی با اظهار این‌مطلب که همواره رسانه ها بازوی دولت در تمامی برهه ها بوده‌اند ضمن‌پوزش از عدم برگزاری نشست رئیس جمهور با رسانه های استان در سفر اخیر خود به البرز تصریح کرد: ریس جمهور به دلیل سفر و خستگی راه به دلیل سفر مستقیم از مسکو به کرج فشار کاری سنگینی را به دوش می‌کشید و به رغم‌میل رئیس جمهور و ملاحظه وی این نشست کنسل شد و امیدوارم شرایطی فراهم‌شود که این امر جبران شود.
وی ضمن‌تقاضا از خبرنگاران‌از آنها خواست استان را با توجه به وضعیت موجود کمک‌کند تا محرومیت ها و عقب ماندگی ها جبران شود. خلجی گفت: استان البرز هنوز نتوانسته تغییری در برخی بخش ها از جمله ساختار اداری خود انجام دهد و دچار عقب ماندگی است و سایه تهران متاسفانه هنوز بر سر استان است.
وی ادامه داد: به دلیل وجود زیرساخت ها ظرفیت های استان بسیار خوب است و نباید امروزه در چنین وضعیتی قرار می‌گرفت و در این راستا همه باید با کمک‌هم و کمک به استاندار کمک کنیم گام های بلندتری برای پیشرفت استان برداریم .
خلجی تصریح کرد: در برخی سرفصل ها استان پیشرفت‌های پرشتابی داشته اما نماینده عالی دولت در استان هنوز نیاز به کمک دارد و مشکلات موجود باید به سرعت حل شود.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره‌ به موضوع فیلترینگ و بسترهایی که دشمن به کلیت نظام نظر داشته و بر موضوع داشته های ما عملیات می‌کند تاکید کرد: متاسفانه با این تفاسیر رسانه ها در بستری که برایشان مهیا نیست نمی توانند از نظام‌ و دستاوردهای آن دفاع کنند و باید شرایط سربازان خط مقدم ‌این جبهه برای دفاع از نظام مورد توجه قرار گیرد و بستر مناسبی برای فعالیت رسانه ها مهیا شود.

خلجی در بخشی دیگر با اشاره به کارهای بزرگ دوات در برهه کنونی در زمینه رفع تحریم ها و شکستن فصای تحریمی اظهار کرد: فروش،یک و نیم‌میلیون بشکه در روز از جمله دستاوردهای دولت است.
رتبه بندی معلمان و عدم ‌اجرای آن در دولت‌های قبل از دیگر دستاوردهایی بود که رئیس شورای اطلاع رسانی دولت بدان پرداخته و تصریح کرد: بار زیادی را این موضوع به دولت تحمیل کرد و در اجرای این طرح که بیش از ۱۵ سال مغفول مانده بود ۵۰ همت برای دولت علی رغم‌اینکه ۳۰ همت به اشتباه پیش بینی شده بود هزینه در برداشت.
وی ضمن پرداختن به موضوع پرتاب ماهواره ایران و رکورد زنی کشور و تلاش نخبگان‌این حوزه گفت: امروز ایران‌به عنوان دهمین کشور پرتاب ماهواره به فضا در مرز دانش در بالاترین رتبه های،جهانی قرار گرفته و جزو افتخاراتی است که باید در حوزه اخبار امیدآفرینی مطرح شود.
سپهر خلجی در محوری دیگری از این نشست ضمن پرداختن به دانش روابط عمومی ها و موضوع مدیران در برخورد با روابط عمومی ها اظهار کرد: اول باید مدیران در ابن زمینه دارای دانش و نگاه تازه ای شوند تا در برخورد با این موضوع به درستی عمل کنند.
این‌مسوول در ادامه بیان کرد: برگزاری انتخابات پرشور علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی با امنیت نیز پیوند دارد.