مبعث و انقلاب اسلامی

جشن مبعث و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب در اداره کل منابع طبیعی البرز برگزار شد

شناسه خبر : ۱۱۳۹۷۹ چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۳

به مناسب بعثت حضرت رسول اکرم (ص) و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جشنی با حضور کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان البرز در نمازخانه شهدای انفال برگزار شد .

به گزارش شهروند در این مراسم که مدیرکل ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، معاونین و کارکنان اداره کل حضور داشتند با برگزاری قرعه کشی، تجلیل از برندگان مسابقات ورزشی داخلی اداره کل و مولودی خوانی توسط غلامرضا معتمدی مداح و فرمانده پاسگاه حفاظتی استان پیروزی انقلاب و بعثت پیامبر اکرم (ص) بزرگداشته شد.

حجت الاسلام ندرلی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز نیز در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و بعثت سراسر نور و برکت حضرت رسول اکرم(ص) به تقارن این دو اتفاق مبارک در تاریخ اسلام و جهان پرداخت و گفت : مبعث امید آفرین، حرکت آفرین و تحول آفرین است مبعث تبلور اسلام ، قرآن و آغاز رسالت است و در بر گیرنده تمام ادیان الهی است و در سوی دیگر انقلاب اسلامی را داریم که به عنوان مبعث انقلاب تحول نوینی در بشریت ایجاد کرد و باید گفت که مبعث انقلاب همان استمرار مبعث رسول الله (ص) بود، زیرا امامین انقلاب امروز به عنوان پرچمداران اسلام ناب محمدی (ص) در جهان مطرح هستند و آینده و تکامل این مبعث عصر ظهور و پیوستن به انقلاب مهدی (عج) خواهد بود .

ایشان در ادامه سخنان خود به مشکلات روز جامعه اشاره کرد و گفت یکی از این مشکلات ایجاد یاس و نامیدی در جامعه است که برای نجات از آن راهی جز مبعث و عمل به آموزه های اسلام نداریم که نتیجه آن آرامش و تکامل بشریت خواهد بود . وی در خصوص امید آفرینی در جامعه نیز افزود: برای افزایش امید در جامعه ، خانواده و محیط کار باید چند نکته را رعایت کرد از جمله توجه به داشته ها و بی اعتنایی به نداشته ها و کمبودهاست. وی در ادامه گفت: اگر در کشور به داشته ها و موفقیت هایمان توجه نکنیم هر روز نا امیدتر می شویم در حالی که در بسیاری از مسائل، کشور عزیز ما جزو رتبه های برتر جهانی است . برای مثال رتبه اول جهان در اتقای سواد بانوان، رتبه اول سرعت رشد علم در جهان ، رتبه دوم دنیا در سلولهای بنیادی ، رتبه سوم دنیا در درمان ناباروری، رتبه چهارم جهان در ساخت ربات انسان نما از آن کشور ما و متخصصان و دانشمندان ایران اسلامی است.

ایشان با اشاره روز گذشته و سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) به سیره آن حضرت اشاره کرد و گفت : حضرت امام موسی کاظم وقتی در زندان دستگاه ظلم و ستم عباسی گرفتار شد در دخمه دهشتناک زندان رو به آسمان و خطاب به پروردگان جهان فرمود: خدایا تو می دانی که من از تو فراقتی می خواستم تا با تو راز و نیاز کنم و امروز شاکر تو هستم که چینی فرصتی برای من ایجاد شد. این شکرگزاری نشانه نگاه مثبت آن حضرت به وقایع بود که نشاط ایجاد می کند.

حجت الاسلام ندرلی در جمع بندی سخنان خود گفت : برای ایجاد امید در جامعه نباید خود تحقیر باشیم ، قدر کشور عزیز مان و پیشرفت ها و اقتدارمان را بدانیم و زیبا نگری را در خود تقویت کنیم و مثبت ببینیم که اسوه، استاد و معلم زیبانگری در عالم هستی وجود مبارک حضرت زینب کبری (س) که در اوج مصائب کربلا فرمود : « ما رأیتُ الّا جمیلاً» جز زیبایی هیچ ندیدم .

در پایان این مراسم از برندگان مسابقه دارت آقایان احد سیفی و مرتضی بهپور همچنین بانوان خانم زهرا نوبهاری و مرضیه بیرجندی تجلیل و به قید قرعه به حاضرین جوایزی اهدا شد .

 

 

مراسم امروز به یاد شهید اکبر حسنی پدر بزرگوار آقای مهدی حسنی معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزار شد که در شب 22 بهمن سال 1357 به دست ماموران گارد شاهنشاهی به فیض عظمای شهادت نائل آمد .