حمید قزلباش:

اقامتگاه‌های بوم گردی سرمایه های نهفته‌ی کشور در دل روستاها هستند

شناسه خبر : ۱۱۴۰۰۴ جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۷

حمید قزلباش در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران در گفت‌وگو با شهروند بوم گردی و اهمیت آن در روستاها را مورد توجه قرار داد.

به گزارش شهروند البرز حمید قزلباش در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: اقامتگاه دینه سو یک اقامتگاه گرم دارای گردشکری بسیار جذاب بوده است.

روستای برغان از نظر جاذبه گردشگری چهاردهمین روستا در حوزه گردشگری در کشور شناخته شده است و ظرفیت های بسیار خوبی برای گردشگری در استان دارد.

قزلباش گفت: در روزهای تعطیل بالغ بر ۵ هزار خودرو پذیرش دارد که در سطح کشور بی نظیر بوده است.

 وی عنوان کرد: دهستان برغان ۸ روستا ۲۵ باغ خانوادگی دارد که از نظر جاذبه های گردشگری بسیار متفاوت بوده و گردشگران و میهمانان زیادی را به سمت خود می کشاند.

قزلباش عنوان کرد: ما با سیاست نظارتی خود در اقامتگاه ها سعی در سرویس دهی خوب به گردشگران را داریم و از طرفی انتظار داریم که مسائل فرهنگی و مسائل فرهنگی میزبان را در نظر گرفته و همکاری لازم را با میزبان منطقه داشته باشند.

وی ادامه داد: این روزها زندگی در محیط روستایی و دور بودن از هیاهو و شلوغی شهرها، حتی برای مدتی کوتاه، خواه چند ساعت و یا چند روز خواهان زیادی پیدا کرده است و در این میان اقامتگاه‌های بومگردی در دل روستاها زمینه را برای تفریحی چند ساعته بوجود آورده است.

نفس و ذات ایجاد اقامتگاههای بوم گردی در واقع معرفی آثار طبیعی آن منطقه با حفظ شکل سنتی آن است و در این میان به طریق مختلف از جمله سرو غذاهای محلی از مسافران و گردشگران پذیرایی می شود و مسافران و گردشگران می توانند با حضور در این اقامتگاه‌ها، طعم و لذت یک زندگی روستایی را بچشند.