فرید سعیدی مدیر عامل شرکت گردشگری البرز من :

روستاهای البرر می‌توانند استان را به تنهایی به مقصد سفر تبدیل کنند

شناسه خبر : ۱۱۴۰۱۳ شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۵

مدیر عامل شرکت گردشگری البرز من گفت که پتانسیل‌های گردشگری روستاهای البرز می‌تواند این استان را تبدیل به مقصد گردشگری روستایی کند.


به گزارش شهروند مدیر عامل شرکت گردشگری البرز من گفت: پتانسیل‌های گردشگری روستاهای البرز می‌تواند این استان را تبدیل به مقصد گردشگری روستایی کند.


 فرید سعیدی روز پنج‌شنبه 26 بهمن 1402در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با بیان اینکه استان البرز پتانسیل‌های بالقوه زیادی در زمینه گردشگری از جمله صنعتی، کشاورزی، طبیعتگردی و... دارد که نیاز به توجه ویژه برای تبدیل به فعل دارد و گفت: آنچه اکنون به صورت عملی در حال انجام است گردشگری روستایی و طبیعتگردی است که تورهای زیادی در این زمینه‌ها اجرا می‌شود.


مدیر عامل شرکت گردشگری البرز من افزود: استان البرز با توجه به ویژگی خاص جغرافیایی که از طرفی در دامنه رشته کوه البرز و از طرفی دارای دشت‌ها و مناطق بیابانی مانند اشتهارد است، استانی 4 فصل با اقیلم‌های متنوع است که قابلیت طبیعتگردی و روستاگردی در تمام فصول را دارد.


سعیدی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های استان این است که بیش از 150روستا در دامنه رشته کوه البرز داریم که از ساوجبلاغ، طالقان تا روستاهای جاده چالوس را در برمی‌گیرد و با آب و هوای خوب و طبیعت بکر و دلنشین مناسب تفریحات یک روزه و نیمروزی برای اوقاع فراغت آخر هفته هستند.


او با اشاره به شتاب در سبک زندگی امروزی گفت : اکنون سبک سفر تغییر کرده و با توجه به مشغولیت های زندگی افراد به سفرهای کوتاه مدت در طبیعت علاقه مند هستند، روستاهای البرز در فاصله نیم یا یک ساعت از شهر قرار گرفته ‌اند و به خوبی مورد استقبال قرار می‌گیرند.


این فعال گردشگری با اشاره به نیاز برای گسترش زیرساخت های اقامتی گردشگری در البرز و به خصوص روستاها گفت: به جز معدود روستاهایی که دارای بومگردی و مجموعه‌های اقامتی هستند اکثر روستاها قابلیت اقامتی ندارند بنابراین تورهای یک روزه و نیمروزی برگزار می‌شود.


مدیر عامل شرکت خدمات مسافرتی البرز من با اشاره به وجود هسته جمعیتی حدود 17 میلیون نفری در شعاع حدودا 100 کیلومتری استان البرز گفت: این موضوع در کنار پتانسیل‌های گردشگری روستاهای البرز می‌تواند این استان را تبدیل به مقصد گردشگری روستایی کند.


سعیدی با بیان اینکه شرکت خدمات مسافرتی البرز من از سال 89 شروع به کار کرده و دو سال به صورت تخصصی در زمینه استان البرز فعالیت داشته، بیان کرد: در این مدت بیش از 40 مسیر طبیعتگردی در استان طراحی و اجرا کردیم. همچنین بیش از 30 مسیر ورزش و کوهنوردی طراحی و در قالب بسته‌های سفر ارائه دادیم که مورد استقبال هستند.