مانور سلامت نوروزی در البرز با 70 تیم بازرسی انجام شد

شناسه خبر : ۱۱۴۱۴۱ پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۵

مانور سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی البرز با حضور 70 تیم بازرسی متشکل از 200 نفر از کارشناسان بهداشت محیط در پردیس دانشگاه برگزار و تیم های بهداشتی جهت بازرسی از قنادی ها و مراکز حساس مواد غذایی در نوروز و ماه مبارک رمضان اعزام شدند.

 

به گزارش شهروند دکتر مقصود جعفری نیا ، مدیر سلامت محیط و کار در استان در حاشیه همایش مانور سلامت نوروزی گفت : در طرح سلامت نوروزی که از 15 اسفند ماه آغاز شده و تا 25 فروردین ماه 1403 ادامه دارد روزانه 70 تیم بازرسی بهداشتی 2 نفره به تمامی مناطق استان اعزام می شوند و از مراکز حساس مانند اغذیه فروشی ها، رستوران ها، تالار ها، قنادی ها، آرایشگاه ها ، مراکز اقامتی و گردشگری و ... به دقت بازدید بهداشت فردی ، محیط و مواد غذایی را انجام می دهند.

 

وی افزود:در این بازدید ها بازرسان بهداشتی تذکرات و اموزش های لازم را ارائه می دهند و در صورتی که با عرضه هرگونه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و یا غیر مجاز مواجه شوند بلافاصله در محل برخورد لازم انجام می شود و پرونده مراکز متخلف به مراجع قضایی ارسال می شود.

 

دکتر جعفری نیا ادامه داد: بازرسی ها در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ،همه روزه از 8 صبح تا 8 شب ادامه خواهد داشت و شهرستان های کرج و فردیس این بازرسی ها تا ساعت 24 شب نیز ادامه دارد.

 

مدیر سلامت محیط و کار استان گفت : در طرح سلامت نوروزی سال گذشته بیش از 25 هزار بازدید بهداشتی انجام و بیش از 57 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد. 

 

وی در پایان از شهروندان و مسافران خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در کلیه مراکز تهیه؛ تولید و عرضه موادغذایی با شماره تماس 190 تماس بگیرند و کارشناسان بهداشت کمتر از 24 ساعت آن محل را مورد بازرسی قرار می دهند.

 

 حفظ سلامت با تشدید بازرسی ها در ایام نوروز و ماه رمضان در استان البرز 

 

 

در ادامه دکتر معصومه جودکی، معاون بهداشت دانشگاه گفت: با شروع هر رویداد ملی و مذهبی، برنامه های بهداشتی سلامت محیط تشدید می شود. با توجه به این که در روز های آینده مراسم ملی نوروز و ماه مبارک رمضان را در پیش رو داریم ، طرح سلامت نوروزی از 15 اسفند ماه تا 25 فروردین ماه 1403 در استان اجرا خواهد شد. در ایام نوروز ، تردد مسافران ، دید و بازدید ها و برگزاری مراسمات در ماه مبارک رمضان در مساجد و مراکز تجمعی ضرورت این بازرسی ها دوچندان می کند. 

وی با اشاره به حدیث پیامبر اسلام که می فرمایند "ارزش دو نعمت از نظر مردم پوشيده است: امنيت و تندرستي " گفت : . شاید سلامتی از امنیت نیز مهم تر می باشد چراکه اگر سلامت نباشد امنیت نیز فراهم نمی شود و نیروهای بهداشتی در خط مقدم حفظ و صیانت از سلامت قرار دارند و کار آنها بسیار ارزشمند است. همکاران بهداشت محیط ما بمب های ضد سلامت را کشف می کنند . وسعت و دامنه عملکرد کارشناسان بهداشت محیط بسیار گسترده است.