احداث پایانه در برنامه ها ی شورای اسلامی شهر

شناسه خبر : ۱۱۴۳۵۲ شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۰

احداث پایانه های درون شهری و برون شهری برای رفاه حال شهروندان از نیازهای اساسی شهروندان و شهر رباط کریم می باشد .

به گزارش شهروندالبرز، 

سخنگوی شورای اسلامی شهررباط کریم به نیاز اساسی شهر نیز گریزی زد  و گفت: با توجه به توسعه جمعیتی شهر که با سرعت عجیبی در حال وقوع است ما نیاز به احداث پایانه های درون شهری و برون شهری داریم که این مهم نیز در برنامه ریزی های شورا دیده  شده است.

 

قاسم زمانیان عضو شورای شهر رباط کریم با بیان این که سرانه های گوناگون شهری بر اساس جمعیت و آمار رسمی تعیین می شوند تصریح کرد: با توجه به این که مراکز آموزشی، اقتصادی، حمل و نقل، بهداشت و درمان بر اساس آمار جمعیت شهری محاسبه و تعیین می شود حضور انبوه اتباع خارجی موجب به هم خوردن این استانداردها گردیده و در صورت عدم ساماندهی آنها ، به نارضایتی شهروندان از ارائه کافی خدمات و سرانه ها می انجامد.

عضو کمیسیون ماده 77 شهرداری رباط کریم در ادامه به بحث ایجاد درآمدهای پایدار شهری پرداخت و گفت: با توجه به این که خرید آسفالت بار سنگینی بر دوش شهرداری می گذارد لذا احداث کارخانه آسفالت برای عدم خروج سرمایه از شهر و درآمدزایی از طریق فروش آسفالت از نیازهای اولیه شهرداری است که شورا به جد پیگیر آن است.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رباط کریم به مساله ساخت و سازها در شهر نیز اشاره کرد و بیان داشت: توجه به خط آسمان در ساخت و سازها  ، نمای ساختمانها که باید بر اساس معماری و اصول فرهنگی ایرانی و اسلامی باشد و مقابله با پیشروی ناهنجار ابنیه که موجب ناهمگونی در چشم انداز محلات شهری می شود، در دستورکار شورای اسلامی قرار دارد و با دقت اجرایی می شود.

 

وی قدمت کهن شهر رباط کریم را متذکر شد و گفت: این شهر هر روز با بار مسافری گردشگری و سکونتی مواجه است بنا بر این ساماندهی ورودی شهر و زیباسازی بصری آن مد نظر شورا قرار گرفته است.

 

وی یکی از معضلات مهم شهری رباط کریم را مساله سد معبر دانست و گفت: ساماندهی دستفروشها ، وانت بارها، نمایشگاه داران از نیازهای شهری مااستن که با تدابیر شورای اسلامی مانند احداث بازار میوه و تره بار، انتقال صنوف مزاحم از مرکز شهر و معابر اصلی به اماکن خاص در آینده نزدیک میسر خواهدشد.

 

قاسم زمانیان که پیشتر و بارها درخصوص لزوم احداث استادیوم در نزدیکی فرودگاه امام (ره)در شهرستان رباط کریم تاکید کرده بود بار دگر امکانات و استعدادهای بالقوه و بالفعل شهرستان را جهت احداث استادیوم برشمرد و گفت: بهترین مکان جهت جانمایی استادیوم شهرستان رباط کریم است که انتظار داریم مسئولین دلسوز شهرستانی و استانی پیگیر این موضوع باشند.

 

زمانیان که هم اکنون عضو شورای عالی راه و شهرسازی استان نیز می باشد در پایان به مساله ترافیک در آزادراه تهران_ساوه پرداخت و گفت: برای حل معضل ترافیک پیشنهاد دادیم با توجه به وجود زمین و راه مناسب  از نسیم شهر تا اتوبان آزادگان جاده  ثالثی احداث شود، با احداث این جاده علاوه بر مردم نسیم شهر، اهالی رباط کریم و پرند و کلیه ترددکنندگان از حرکت روان و کم ترافیک در آزادراه بهره خواهند برد.