رفیعی پور مدیرکل دامپزشکی استان البرز:

دامپزشکی بدنبال تامین و تضمین غذای مردم است

شناسه خبر : ۱۱۴۴۱۶ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳

علیرضا رفیعی‌پور ظهر امروز در حاشیه بازدید یک واحد تولیدی دام و طیور در شهرک صنعتی هشتگرد ضمن تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات گفت: قرار است از برخی مسیرهای تولید غذای مردم بازدید و از فعالیت‌های سرمایه گذاری و فضای تولید این فعالان عرصه صنعت بازدید کنیم و با چرخه تولید تخم مرغ و فعالان آن آشنا شویم.

به گزارش شهروند البرز رفیعی پور افزود: مجموعه مرغ تخمگذار این شرکت با بیش از،۴۰۰ قطعه مرغ تخم گذار از جمله واحدهای نمونه استان و کشور محسوب می شود. 

وی تصریح کرد: دامپزشکی بدنبال تامین و تضمین غذای مردم بوده و تولید و چگونگی آن و تامین سلامت غذای مردم، ورود به بازارهای جهانی،و پیمان‌های منطقه ای دارد و بابد به الزامات منطقه ای عمل کنیم تا شرایط صادرات را داشته باشیم. 

بیش از،یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تخم در استان تولید میکنیم و رتبه ششم در کشور را دارا هستیم و این تخم مرغ ها بابد در بازارهای جهانی جایگاهی برای خود ایجاد کند که این امر خوشبختانه میسر شده است و زیرساختهای ایجاد آن در استان وجود دارد و مجموعه دارویی مکمل که امروز به بازدید از ان می‌پردازیم دارای شرایط این امر است.

وی ادامه داد: تمام مراحل تولید در حوزهدخوراک موجود زنده برلی خوراک باید تمام شرایط بهداشتی و ... را سرمایه گذاران طی کنند تا شرایط عرضه را داشته باشند.

وی افزود: امروز در دل سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیاردی هستیم که از بتن مردم برخواسته است.

این مسوول اظهار کرد: در حوزه تولید و فعالیت تولیدکنندگان حوزه دامپزشکی که محصول آن را مردم‌مصرف می‌کنند از،حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر در حوزه سلامت و دام، مرغ ،آبزیان، غذا ،تجهیزات و ...دقت لازم‌وجود نداشته باشد هر آن ممکن است بیماری سراغ آن مجموعه آمده و زحمات از دست رود و سرمایه‌های بسیاری تلف شود.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: وقتی وارد مجموع تولید می‌شویم در سال جهش تولید و مشارکت مردم مسوولیم بدنبال حمایت و مشوق سرمایه گذاران و تسهیل امور آنان باشیم.

رفیعی پور با اشاره به مجموعه مرغ تخمگذار گفت: این مجموعه با تکنولوژی بالا و تولید روزانه ۱۷ تن محصول و با ظرفیت ۳۰ تن و دو نفر کارگر خدمات ارزنده ای به استان ارائه می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز اظهار کرد: در حوزه فرآورده‌های خام باید اقداماتی از قبل صورت گیرد و زیرساختهایی مهیا شودچرا که انتقال تکنولوژی به صورت بومی سازی مطرح است چرا‌که صنعت مرغ کشور با ۷۰ سال ، به همین نسبت صنعت مرغ دنیا ۱۵۰ سال است اختلاف بیش از،۷۰ ساله با دنیا داریم که در برخی موضوعات از جمله واکسن‌نیازمند دنیا هستیم و در این‌عرصه از تولیدکنندگان باید حمایت کنیم .