قبادی نماینده ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان البرز:

هدر رفت حدود ۳۰ درصد محصولات کشاورزی در چرخه برداشت و مصرف

شناسه خبر : ۱۱۴۵۴۱ یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸

نماینده ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان البرز طی نشست خبری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با خبرنگاران که در سالن جلسات این سازمان برگزار شدخبرنگاران را افسران ارشد حوزه اطلاع رسانی در این حوزه برشمرد‌.

به گزارش شهروند حجت الاسلام والمسلمین قبادی گفت: خبرنگاران می توانند کمک شایانی در مسیری اهداف سازمان‌ها داشته باشند و مدیران به نحو شایسته از این ظرفیت استفاده کنند.

وی ضمن اشاره به وظایف حوزه ولی ففیه در این‌سازمان اظهار کرد: در حوزه نماینده ولی فقیه تنها وزارتخانه‌ای که حوزه نماینده ولی فقيه در آن شکل گرفته جهادکشاورزی است.

وی ادامه داد: وظایف این حوزه در ۴ بعد از جمله تببین تثبیت و تحکیم‌پایه های ارزشی و ارتقای فرهنگ‌مدیریت جهاد، تببین تبلیغ و ...پرداختن به تکالیف جهاد و پشتوانه دین تکلیفی است که در کنار این چهار بعد در کنار این مجموعه قرار گرفته است .

حجت الاسلام والمسلمین قبادی تص یح کرد: در حوزه ذبح شرعی در البرز،۲۲ ناظر شرعی در کشتارگاه‌های دام‌سنگین و سبک و شرکت های بسته بندی مشغول به فعالیت هستند.

این مسوول گفت: برگزاری ۹ دوره‌ی آموزشی در حوزه‌های ارزشی، بصیرتی و معرفتی در سال گذشته‌ با حضور اساتید مجرب از،دیگر فعالیت‌ها در این زمینه بوده است.

وی تصریح کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه دغدغه مند است چرا که ما در اوایل انقلاب نزدیک به ۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در بخش های مختلف خود داشته و امروز نزدیک به ۱۳۰ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داریم‌.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی تصریح کرد: ما همواره با چالش ها و مشکلاتی مواجه هستیم‌که در این زمینه باید جامعه را نسبت به تعیین رویه و فرهنگ در موضوع کشاورزی حساس کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۳۰ جمعیت کشور به ۱۳۰ میلیون نفر می رسد و باید تا این سال تولید محصولات کشاورزی در کشور به ۱۸۰ میلون تن برسد.

وی افزود: یکی از چالش های ما اسراف و هدر رفتی است که در زنجیره تولید تا مصرف داریم که باید مردم. تولیدکنندگان و دولت در این زمینه با برنامه‌ریزی، علم و فرهنگ از هدر رفت در این زمینه بکاهند.

ابن مسوول خبر داد: نزدیک به ۳۰ درصد محصولات ما تا به دست مردم برسد تلف می‌شود که عددقابل توجهی است و می طلبد جامعه خود را در مصرف و ... در این‌بخش حساس کنیم تا بتوانیم در آینده امنیت غدایی پایدار داشته و مردم‌بدون دغدغه سفره خود را مملو از غذا و .... ببیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قبادی در آخر گفت: باید جامعه خود را در زمینه فرآیند این چرخه متعهد نماییم.