بهزاد غفاری مدیرکل فنی و حرفه ای استان البرز:

البرز استانی پیش رو در عرصه مهارت آموزی در سطح کشور است

شناسه خبر : ۱۱۴۶۶۹ چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۵

مدیرکل فنی و حرفه ای استان البرز در جمع خبرنگاران طی تور رسانه‌ای که از آغازین ساعات صبح ۱۰ مردادماه در بازدید از مراکز فنی و حرفه ای دختران الزهرا، مرکز شهید خدایی، شهید رهبری و همچنین مرکز فنی و حرفه ای زیبادشت فردیس برگزار شد ضمن افتتاح یک کارگاه آموزشی و رونمایی از یک دستگاه خراطی در مرکز شهید خدایی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر حماس اظهار کرد: شهادت نیک مرد بزرگی همچون اسماعیل هنیه را به ملت شریف ایران و فلسطین تسلیت عرض مینمایم.

 

به گزارش شهروند البرز بهزاد غفاری با اشاره به هفته ملی مهارت و تبریک این هفته گفت: این هفته را به تمامی تلاشگران‌عرصه مهارت در کشور و استان البرز تبریک عرض می‌نمایم. 

 

وی با بیان این که بیش از ۳۰۰ همکار در این عرصه با ما همکاری دارند بیان کرد: بیش از هزار نفر نیز در این عرصه در سطح آموزشگاه‌های آزاد، موسسات و ... با ما در این خصوص همکاری دارند و فعالیت‌های مهارتی انجام می‌دهند.

این‌مسوول با اشاره به این‌مهم که ۶ مردادماه روز ملی مهارت‌های فنی و حرفه ای و کارآفرینی است تصریح کرد: این روز مهم در تقویم‌نیز درج شده و مورد اهمیت قرار دارد.

وی با اشاره به رسالت مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح کشور گفت: تربیت ویژه مربیان ، متخصصان و تکنسین های ماهر در این عرصه از جمله رسالت‌های این سازمان است و همچنین تربیت دانش آموختگان و ارائه این مهارت ها به بخش صنعت و بخش های مورد نیاز کشور از جمله اهداف و فعالیت‌های این سازمان در سطح کشور است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان البرز با بیان این مهم که سازمان ما سازمانی رسمی و دولتی است اظهار کرد: بخش آموزش،کوتاه مدت کشور در اختیار این سازمان بوده و همکارانمان در حدود ۶۵۹ مرکز در کشور و در تمامی استان ها با مدیریت و همراهی ادارات کل استان‌ها به فعالیت خود در این عرصه و خدمت رسانی به جامعه هدف خود می پردازند .

بهزاد غفاری با اشاره به این مطلب که استان البرز یکی از استان های پیش رو در مهارت آموزی،در بین دیگر استان‌ های کشور از گذشته تا کنون بوده است بیان کرد: تعداد کارگاه‌های این سازمان در سطح کشور و به طبع در استان از جمله کارگاه‌های به روز و مدرن در ابن عرصه محسوب می شود.

غفاری با بیان‌این مطلب که در استان البرز ۷ مرکز فنی و حرفه ای وجود دارد تصریح کرد: در شهرستان‌های نظرآباد، هشتگرد، اشتهارد و سه مرکز در کرج این مراکز به ارائه خدمت به جامعه مخاطبین خود می‌پردازد. 

وی ادامه داد: ما بدنبال ارائه آموزش‌های روز به جامعه هستیم و هم اکنون بر اساس،نیاز سنجی هایی که از جامعه بدست آورده‌ایم بیشتر صنعتگران و صاحبان صنایع و تکنولوژی در مجموعه‌های خود دستگاه‌هایی را آورده و نصب کرده‌‌اند که ما نیازمند آموزش کاربران این دستگاه‌ها می‌باشیم و افراد متخصص برای کار با این دستگاه‌ها باید آموزش و تربیت شوند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان البرز گفت: سازمان فنی و حرفه ای طی دولت های مختلف و طی سالیان گذشته مورد بی مهری قرار گرفته و می طلبد توجه ویژه ای به این سازمان مبذول شود.

این مسوول با اشاره به این مهم که از برخی حرفه و مهارت ها بدلیل موارد مطرح شده عقب افتاده ایم اظهار کرد: نیاز به بروزرسانی در گذشته و هم اکنون هستیم و یکی از مشکلات ما در این عرصه توجه به این موضوع است چرا که نسبت به نیاز جامعه و فن آوری ها باید خود را مجهز و به روزرسانی کنیم.

 

این مسوول با طرح این موضوع که در برخی موارد ما نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم و نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم بیان کرد: وظیفه ذاتی این سازمان استاندارد نویسی و آموزش و بعد از آن سنجش است که گواهی نامه های ما را می توان جزو گواهی نامه های معتبر دنیا محسوب کرده و قابل ترجمه است.

بهزاد غفاری همچنین با بیان این که این گواهینامه ها هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور ارزشمند بوده و افراد برای کاریابی در داخل و خارج از کشور می توانند با ارائه این گواهینامه‌ها مشغول کار و تحصیل شوند تصریح کرد: گواهینامه های فنی و حرفه ای ایران جزو گواهینامه های،بین المللی محسوب می شود و همان‌طور که قبلا بدان اشاره شد حرفه ای بوده و قابل ترجمه است و دارای کد اِسکو می باشد.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان البرز در بخشی دیگر گفت: تقریبا ۱۹ هدف آموزشی در این سازمان مورد توجه قرار دارد و آموزش هایمان منحصر برای جامعه هدفمان در بخش آموزش نبوده بلکه روسای مراکز ما با فرمانداری ها، مساجد و پایگاه‌ها و قرارگاههای اجتماعی که داریم آموزش‌های این سازمان را در این مراکز نیز پیاده‌سازی کنند.

وی با بیان این که یکی از جوامع هدف این سازمان پادگان‌ها می‌باشد و آموزش به سربازان ادامه داد: در سال گذشته این سازمان مقام اول کشوری را در برگزاری دوره‌های آموزشی در پادگان‌های کشور کسب کرده‌‌ایم و یکی دیگر از گزینه های آموزشی ما آموزش در سطح زندان ها است که در این زمینه در سال گذشته البرز حائز رتبه اول در کشور در این بخش گردیده است‌.

وی همچنین افزود: آموزش دانشجویان، دانش آموزان، سربازان وظیفه، زندان ها، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیده گان‌اجتماعی، معتادین بهبود یافته، ساکنین مناطق روستایی ، متقاضیان مهارت آموزی، عشایر ، ساکنین سکونت‌ گاهی غیر رسمی ، دانش آموختگان و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها، مشمولان بیمه بیکاری ، مشاورین بنگاه‌های اقتصادی ، زنان خانه دار، کودکان کار و خیابان و پناهندگان و اتباع خارجی همگی جزو گروه هدف این سازمان هستند که این سازمان آموزش های خود را در اختیار همه این افراد و قشرها قرار می دهد که در این خصوص در سال گذشته جمع کل آموزش های ارائه شده این سازمان نزدیک به ۹ میلیون و پانصدو ۹۵ هزار و ۴۰۶ نفر ساعت بوده است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان البرز اظهار کرد: عملکرد ما در سال گذشته ۱۱۲ درصد بوده است.

گزارش تصویری از : آمنه شکوهی