با کمترین هزینه مترو وارد بهارستان می شود

شناسه خبر : ۱۱۴۶۷۴ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲

امروزه يکي از مهمترين نيازهاي شهرستان بهارستان، با مجموع سه شهر نسيم شهر، گلستان و صالحيه، با جمعيت بالايي که در آن سکونت دارد، توسعه کمي و کيفي حمل و نقل عمومي است. اين نياز زماني پررنگتر مي شود که بدانيم بيشتر ساکنين اين شهرستان براي ارتزاق و کسب درآمد، مدام در حال تردد از اين شهرستان به پايتخت و ديگر شهرهاي استان تهران هستند. در نتيجه در بيشتر اوقات، معابر اصلي و فرعي اين شهرها درگير ترافيک سنگيني است که براي مردم اين شهرستان موجب پرداخت هزينه هاي ريالي و زماني گزافي مي شود.

به گزارش شهروندالبرز؛ اما در ميان تمامي امکانات حمل و نقل عمومي، مترو تنها گزينهاي است که مي تواند درمان مناسبي براي اين زخم کهنه اين شهرستان باشد. زخمي که رونق و توسعه ناوگان اتوبوسراني و تاکسيراني، حتي در کوتاه ترين زمان ممکن، فقط مرحمي بر روي آن خواهد بود. با اين توصيف که اجراي پروژه مترو در اين شهرستان، جز آرزوهايي است که شايد چندين دهه زمان ببرد تا شکل و شمايل واقعي به خود بگيرد.
در اين ميان نبايد اجراي پروژه مترو در اسلامشهر را دست کم گرفت، پروژه اي که مي تواند براي شهرستان بهارستان يک فرصت و استعداد فوق العاده باشد. در واقع شهرداري اسلامشهر با ادامه حفاري مترو از ميدان نماز تا ميدان قائم(عج) درگير احداث مترو براي شهرستان بهارستان شده است. براي همين است که از آن مي توان به عنوان يک فرصت بالقوه و ارزان براي شهرهاي اين شهرستان نام برد.
اينکه شهرداري اسلامشهر حفاري مترو را تا ميدان قائم(عج)، مرز ميان دو شهرستان بهارستان و اسلامشهر، انجام دهد خوشايند است، اما آيا احداث ايستگاه مترو را نيز به همين زودي به پايان خواهند رساند تا شهروندان بهارستاني نيز بتوانند از اين امکان حمل و نقل ارزان، سريع و در کمترين زمان، بهره ببرند؟
جواب اين سوال همان جوابي است که مديريت شهري اين سه شهر در شهرستان بهارستان بايد پاسخگو باشند. البته نه با کلمات و واژه ها بلکه با همت و تلاش براي همياري شهرداري اسلامشهر در احداث ايستگاه ميدان قائم(عج) تا با کمترين هزينه و مشارکت جدي سه شهرداري نسيم شهر، صالحيه و گلستان، خدمت بزرگي به شهروندان خود عرضه کنند و آنها را از نعمت بزرگ مترو بهره مند سازند.
البته اين موضوع که شهرداري هاي شهرهاي بهارستان مي توانند با کمترين هزينه نقش خود را در ارائه خدمت مترو به مردم ايفا کنند، آنچنان موضوع سنگيني نيست که شهرداران و يا اعضاي شوراي اين شهرها به آن نرسيده باشند و قطعا ذهن آنها نيز مشغول همين راهکار شده است ولي نکته مهمي که در اين ميان وجود دارد، ورود جدي و سريع آنها به اين موضوع است. يعني هرچه سريعتر براي احداث ايستگاه مترو مشارکت کنند، شايد همزمان با اتمام حفاري، اجراي ايستگاه نيز به پايان برسد و مردم اين شهرستان نيز سريعتر از اين امکان منتفع مي شوند اما چنانچه در اين خصوص تعلل داشته باشند، شايد اين زخم کهنه حمل و نقل عمومي فرسوده عفونت کرده و هزينه هاي بالاي اجراي اين پروژه، مانع ورود آنها به تامين مترو به شهروندان خود باشد.