اسداله ارنگه عضو شورای بخش آسارا:

زباله های بخش آسارا مدیریت شود

شناسه خبر : ۱۱۴۶۹۱ چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۷

سالهاست یکی از مشکلات مهم‌ و لاینحل بخش آسارا را موضوع پسماند و مدیریت آن تشکیل می‌دهد.

زباله هایی که با توجه به وجود رودخانه کرج، طبیعت منطقه و گردش‌پذیر بودن سبب شده ساکنان بخش همواره در این زمینه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم‌ کنند.

 

در این زمینه اسداله ارنگه عضو شورای بخش آسارا طی گفت‌ و گو با خبرنگار شهروند در خصوص جمع آوری پسماند در این بخش گفت: متاسفانه این بخش سال‌های زیادی است در این زمینه با مشکلات عدیده ای روبرو است و این در حالی است که با توجه به موضوع گردشگری در بخش و همچنین استمرار این مشکل، مردم این محور در تنگنا به سر می‌برند در حالی که باتوجه به وضعیت منطقه و خصوصیات و جغرافیای منحصر به فرد جاده چالوس باید نگاه ویژه ای در تمام‌جهات به این‌جاده وجود داشته باشد.

 

اسداله ارنگه با اشاره به مشکلات ناشی از این امر برای مردم و اقتصاد بخش گفت: باید مدیریت صحیحی در خصوص جمع آوری پسماند در جاده چالوس و کل محور صورت پذیرد و باری که از سال های گذشته بر زمین مانده با تدبیری مدبرانه برای همیشه رفع شود.

 

وی از نهادهای ذی ربط از جمله محیط زیست، آبفا، آب منطقه ای ، بخشداری و ... خواست ورودی جدی در رفع این معضل چندساله داشته باشند و کمک کنند موضوع پسماند هر چه زودتر ساماندهی شود چرا که محیط زیست منطقه، رودخانه و آرامش شهروندان همواره در معرض خطرات جدی قرار دارد.

 

عضو شورای بخش آسارا بیان کرد: بسیاری از این‌پسماندها در نزدیکی بستر رودخانه و حاشیه جاده رهاسازي و ایجاد می شود و می طلبد با نصب سطل های متعدد زباله در طی محور و روستاها و همچنین در نزدیکی بستر رودخانه و جمع آوری به موقع این‌پسماندها زمینه مدیریت پسماند در بخش‌و محور کرج_چالوس ایجاد شود.

 

این مسوول مطرح کرد: در بسیاری از شهرها موضوع پسماند سالهاست رفع شده اما در چهارمین جاده زیبای جهان موضوع پسماند گویی موضوع لاینحل باقی مانده و همواره به صورت مقطعی بدان نگاه شده است و دست خالی بخش در این زمینه شرایط دشواری را رقم زده است .

 

وی با اشاره به مشکلات بهداشتی ناشی از این امر برای مردم و سلامتی جامعه اظهار امیدواری کرد: امیدوارم هر چه زودتر مسوولان ذی ربط با همدل و تدبیر بتوانند در این زمینه گامهایی جدی بردارند تا مردم‌ نیز به خدمات لازم در این زمینه دست یابند چرا که برای جاده زیبایی همچون جاده چالوس، بخش آسارا و استان البرز زیبنده نیست در موضوعی همچون پسماند دچار فقر، کمبود بودجه و مشکلات مدیریت پسماند باشد.

 

این‌مسوول از استاندار البرز خواست با ورود جدی به این موضوع کمک کنند تا بخش آسارا به امنیت خاطر لازم در این زمینه دست یابد و دستگاهای ذی ربط پای کار بیایند.