شهردار کمالشهر:

رشد ۸ برابری فعالیت‌ های عمرانی شهرداری کمالشهر

شناسه خبر : ۱۱۴۷۰۵ پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۶

اسدی شهردار کمالشهر در نشست با خبرنگاران که در دفتر امام جمعه کمالشهر برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: از تمام‌تلاش های صادقانه خبرنگاران که همواره در طی این سال‌ها در کنار ما بودند تشکر می‌کنم.

به گزارش شهروند البرز اسدی در این مراسم اظهار کرد: قلم اصحاب رسانه می‌تواند فعالیت‌ها و خدمات را به مردم‌نشان داده و مردم را امیداور کند.

 

وی با بیان این که تمام تلاش شهرداری و شورا بر این بوده در موضوع خدمت رسانی پیشرو باشد‌ ادامه داد: حدود ده ماه است که به عنوان شهردار در خدمت مردم هستم و با توجه به دغدغه هایی که وجود داشته و دارد در زمینه فعالیت‌های عمرانی موضوعات مناقصه ها و تشریفات این شهرداری در اسفند قراردادهای آن منعقد و از ابتدای سال فعالیت‌های عمرانی آغاز شد.

 

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در سطح شهر کمالشهر در حال انجام‌است.

 

 

اسدی افزود: در شش ماهه دوم که تصدی شهرداری را عهده‌دار شدم ‌۴۱ میلیارد تومان یعنی سه برابر قبل تحقق بودجه داشته ایم.

 

شهردار کمالشهر اذعان کرد: در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی بودجه ۹۳۰ میلیارد انجام شد و هم اکنون تملک یازده میلیاردی را انجام و یکی از معابر مهم شهر بازگشایی شد.

 

اسدی خبر داد: چند روز آینده بین گلستان یک و دو یک مغازه تجاری که در معبر است و به عنوان گره ترافیکی مطرح است برای رفع آن مبلغ ۶ میلیارد تومان به دادگستری واریز شد تا این گره ترافیکی بازگشایی شود.

 

شهردار کمالشهر گفت: کارهای عمرانی نسبت به سال گذشته از لحاظ حجمی و ریالی حدود ۸ برابر فعالیت‌های عمرانی افزایش پیدا کرده و جای به جای کمالشهر همچون کارگاهی عمرانی در حال انجام پروژه هستیم.

 

اسدی بیان کرد: در ۴۵ متری جدول گذاری و زیرسازی به عنوان یکی از معابر مهم در حال انجام است.

 

وی خبر داد: در بلوار بهشت سکینه در نزدیکی نیک کالا شاهراه مهمی در حال احداث است و تمام راه‌هایی که به بیمارستان کمالشهر منتهی خواهد شد را در تلاش هستیم مشکلات معبر و شهرسازی اش انجام‌شود.

 

وی افزود: در سال جاری ۷۰ هزار تن آسفالت برای ترمیم و آسفالت معابر در نظر گرفته شده بود که ۲۵ هزار تن آن درمعابر شهری آسفالت ریزی شده است.

 

اسدی با بیان این که همکارانم در شهرداری با تلاش شبانه روزی در حال کار و فعالیت هستند گفت: امیدواریم بتوانیم به مردم خدمات ارزنده‌ای ارائه دهیم و سیستم اداری این شهر هم اکنون نیز به صورت اتوماسیون در حال انجام و ارائه خدمات به شهروندان است و در چند روز آینده سامانه ۱۳۷ به صورت الکترونیکی برای دسترسی مردم افتتاح خواهد شد.

 

وی اعلام کرد: سامانه دریافت عوارض از طریق همراه بانک در سامانه عالی کمالشهر به زودی افتتاح می شود تا مردم‌ تحت سامانه های وب خدمات را دریافت و کمتر به شهرداری رفت و آمد داشته باشند.

 

شهردار کمالشهر تصریح کرد: در شهرک صنعتی بهارستان در هفته دولت طرح هایی افتتاح خواهد شد و همچنین خیابان فجر ۱۶ و دیگر پروژه ها را به افتتاح خواهیم رساند.

 

شهردار کمالشهر با اشاره به تفکیک ۵۰ هکتار از اراضی کمالشهر در جهت انتقال صنوف مزاحم توضیح داد:در جلسه کارگروه صنعتی عدم انجام این امر مطرح شد .

 

وی ادامه داد: فاز ۳ شهرک صنعتی بهارستان در سال۹۶ ، ۵۰ هکتار علی رغم‌ مخالفت شورا به شورای برنامه ریزی رفته و وارد طرح توسعه شد، و وقتی این ۵۰ هکتار را از کمالشهر جدا کردند، این ۵۰ هکتار به عنوان مشاغل مزاحم از این شهر جدا کردند و قرار بود این مشاغل منتقل شوند که متاسفانه این کار تاکنون انجام‌نشده است.

 

این مسوول اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ در شورای عالی معماری و شهرسازی،حضور پیدا کرده و این مطالبه را پیگیری کردیم که در این خصوص موضوع جهت طرح مجدد در شورای عالی استان ارجاع داده شد و چند روز قبل در جلسه ای با حضور استاندار مطرح شد.

 

شهردار کمالشهر ادامه داد: این سوال مطرح است چگونه بر روی کوه ۹ طبقه صادر می شود اما در موقعیت های مهم‌شهر کمالشهر باید مجو ۲ طبقه صادر شود.

 

وی تصریح کرد: ما منتظر گزارش سازمان بازرسی هستیم.

 

اسدی در بخشی دیگر از این نشست اظهار كرد: مهاجرت بی رویه اتباع نیز مشکلات بسیاری برای مردم ما بوجود آورده است.

 

وی در آخر از شهردار کرج درخواست کرد :یک ایستگاه برای جابجایی شهروندان به کمالشهر توسط شهرداری کرج در مجاورت شهرک رازی تاسیس شود تا مردم به خرمدشت و ... منتقل شوند و شهرداری کمالشهر نیز اتوبوس آن را تامین خواهد کرد.