استاندار البرز:

مساجد باید برای حضور مردم و بویژه جوانان مهیا شوند/فرهنگ عزاداری ما در ماه های محرم و صفر در دنیا الگو شده است/مساجد همواره مامن و کانون گردهمایی مردم در محله ها بوده اند

شناسه خبر : ۱۱۴۷۸۰ یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۷

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: مساجد همواره مامن و کانونی مقدس برای گردهمایی های مذهبی، فرهنگی و... مردم بوده اند.

 

به گزارش شهروند البرز، مجتبی عبداللهی در شورای فرهنگ عمومی که روز یکشنبه ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و در دفتر وی برگزار شد، اهمیت به جایگاه مساجد را ضروری دانست.

وی ادامه داد: مساجد همواره مامن و کانونی مقدس برای گردهمایی های مذهبی، فرهنگی و... مردم بوده اند.

عبداللهی گفت: بر این اساس باید جایگاه مساجد را در محله ها احیا کنیم و با رسیدگی و توجه به این مکان مقدس، بستر حضور گسترده مردم بویژه جوانان را فراهم کنیم.

وی افزود: جانمایی و ساخت مسجد در محله ها و همراهی با هیات هایی که به مناسب های مختلف برگزار می‌شوند و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد با خرد جمعی برنامه ریزی شود.

استاندار البرز گفت: فرمانداران و شهرداران نیز در شهرستان ها نسبت به اتخاذ مصوبات عملیاتی برای ساخت و رسیدگی به مساجد، اقدام کنند. 

وی افزود: آموزش مداحی برای علاقمندان با حضور اساتید برجسته کشور در دستور کار قرار گیرد چراکه فرهنگ ارزشمند عزاداری های ما بویژه در ایام محرم و صفر در دنیا موثر و الگو شده است. 

عبداللهی گفت: باید اقدامات فرهنگی با محوریت جوانان و نوجوانان در خصوص مساجد و ترویج نماز در دستور کار قرار گیرد.