تشکل‌های شاهد و ایثارگر رفتارهای ایثارگرانه و مطالبه‌گر در جامعه داشته باشند/همایش یک روزه دبیران و اعضای تشکل های شاهد و ایثارگر استان های البرز و تهران برگزار شد

شناسه خبر : ۱۱۴۷۹۱ پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹

مدیرکل دفتر تشکلهای ایثارگری و مشارکتهای مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش یک روزه دبیران و اعضای تشکل های شاهد و ایثارگر استان های البرز و تهران با تاکید بر اینکه تشکل‌های شاهد و ایثاگر باید رفتارهای ایثارگرانه در جامعه داشته باشند، گفت: انتظار بنیاد از تشکل‌ها شاهد و ایثارگر این است که مطالبه‌گر باشند و در قبال اتفاق‌های اجتماعی و سیاسی احساس مسئولیت و تعهدپذیری داشته باشند.

به گزارش شهروند البرز، همایش یک روزه 200 نفر از دبیران و اعضای تشکل های شاهد و ایثارگر استان های البرز و تهران باحضور رحیم نریمانی مدیرکل دفتر تشکلهای ایثارگری و مشارکتهای مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، امیرحسین دانش کهن مدیرکل و بهزاد حق بیگی معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و سایر مسئولین لشگری و استانی با هدف تجلیل از تشکل ها و ارتقاء سطح آموزشی این عزیزان در مجموعه فرهنگی و تفرحی شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی واقع در کوهسار ساوجبلاغ برگزار شد.

رحیم نریمانی در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا، خطاب به تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: این مراسم جنبه آموزشی دارد و شما باید از این برنامه‌های آموزشی در راستای موضوع مهم توانمندسازی استفاده کنید. هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیوند نهادهای مردمی غیردولتی به ساختار و شبکه دولتی است امیدواریم که محصول آن انسان‌های دانش بنیان باشد که بتواند به مردم خدمت دهد.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان‌کرد: یاد و خاطره بیش از 230 هزار شهید، بیش از 600 هزار جانباز و 43 هزار آزاده سرافراز را گرامی می‌داریم. فلسفه خلقت انسان همه بر محور مقدسی تحت واژه «خدمت» شکل گرفت. به دنبال این هستیم دست خدمت به طور خاص خانواده شهدا و ایثارگران و عامه برای همه مردم از طریق تشکل‌های غیردولتی باشد.

نریمانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره حفظ کرامت خانواده شهدا و ایثارگران، خاطرنشان کرد: همه باید در مقابل آنها تعظیم و تکریم کنیم زیرا ولی‌نعمت نظام هستند. همه هستی و کائنات تحت واژه خدمت برای خدا و خلق خدا است. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که خداوند انسان‌ها را برای این محبوب قرار داد که برای هم سودمند باشند.  

وی با اشاره به بیش از 7 هزار و 500 نفر ساعت آموزشی برای تشکل‌های شاهد و ایثارگر، گفت: ما در بنیاد حامی تشکل‌های شاهد و ایثارگر هستیم و شما خدمت دهنده هستید و باید در این زمینه توانمند باشید. انسانی می‌تواند خدمت دهد که خودش را توانمند کند و ما دنبال این هستیم که تشکل‌ها مطالبه‌گر از نوع قانونی باشند. 

نریمانی با تاکید بر اینکه تشکل‌های شاهد و ایثاگر باید رفتارهای ایثارگرانه در جامعه داشته باشند، گفت: انتظار بنیاد از تشکل‌های شاهد و ایثارگر این است که مطالبه‌گر باشند و در قبال اتفاق‌های اجتماعی و سیاسی احساس مسئولیت و تعهد پذیری داشته باشند.

مدیرکل دفتر تشکلهای ایثارگری و مشارکتهای مردمی با تاکید بر اهمیت مشارکت تشکل‌های شاهد و ایثاگر در جامعه گفت: مشارکت موضوع مهمی است و مهندس سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تاکید ویژه در حوزه تشکل‌ها دارند زیرا در همه حوزه‌ها مشارکت اهمیت زیادی دارد، اگر در بنیاد بسته باشد و شما به بنیاد مراجعه نکنید، زمان میرایی آن سازمان است.

گفتنی است برگزاری پایش سلامت تشکلها، و اجرای برنامه های اموزشی، فرهنگی و ورزشی متنوع از برنامه های اجرا شده در این اردوی یک روزه بود.

انتهای پیام/