نادر بیات، هنرمند و نقاش پیشکسوت:

هنر نقاشی می تواند تاریخ را زنده نگه دارد

شناسه خبر : ۱۱۴۷۹۳ پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۱

نادر بیات هنرمند نقاش پیشکسوت گفت که آثار من بیشتر در حوزه تاریخ است زیرا معتقدم باید تاریخ را زنده نگه داریم و روند آن را به جهانیان نشان دهیم.

به گزارش شهروند ، نادر بیات، هنرمند و نقاش پیشکسوت در نشست خبری که در حاشیه برگزاری اکسپو هنر ایران در برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: آثار من بیشتر در حوزه تاریخ است زیرا معتقدم باید تاریخ را زنده نگه داریم و روند آن را به جهانیان نشان دهیم و در این حوزه تاثیرگذار باشیم.

 

وی با بیان اینکه برای خلق یک اثر هنری گاهی لازم است کتاب ها خوانده شود، به اهمیت گام برداشتن در راستای تاریخ ملی عنوان کرد: در بیشتری گالری ها یا آموزشگاه های نقاشی، از چهره های هنری خارجی در ترسیم و تعلیم استفاده می شود اما من به چهره های ایرانی که ملیت ما را حفظ کرده اند پرداخته و می پردازم.

 

این هنرمند پیشکسوت مطرح کرد: ما باید در راستای حفظ فرهنگ ایرانی خود گام برداریم و تلاش کنیم. چرا باید چهره یک هنرمند خارجی را ترسیم کنم؟ با توجه به اینکه ایران اولین پدیده و کشور ایجاد شده در جهان است، چرا نباید چهره یک فرد ایرانی را نقاشی کنم که سالها ماندگار باشد و سایر مردم او را بشناسند؟

 

بیات با بیان اینکه واقعا هنر نزد ایرانیان است و بس خاطرنشان کرد: تمام آثار هنری از جمله سنگ نوشته ها و بناهایی مانند تخت جمشید و ... هنر دست ایرانیان است، باید به این ببالیم که این همه هنرمند زبده در کشور داریم. حتی هنرمندانی هستند که در خارج از کشور زندگی می کنند اما فرهنگ ایرانی را حفظ کرده اند.

 

انتهای پیام/