امام جمعه ماهدشت:

موضوع مسکن ۲۵ متری در منطقه اقتصادی پیام مایه تأسف است

شناسه خبر : ۱۱۴۸۰۰ شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۲

نماز جمعه شهر ماهدشت به امامت حجت السلام والمسلمین رادمرد امام جمعه ماهدشت برگزار شد.

به گزارش شهروند البرز حجت السلام والمسلمین رادمرد امام جمعه ماهدشت در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به وجود نورانی پیامبر صلّى الله علیه و آله، بزرگترین مایه‌ى وحدت در همه‌ى ادوار اسلامى بوده است و امروز هم مى‌تواند باشد؛ چون اعتقاد آحاد مسلمانان به آن وجود اقدسِ بزرگوار، با عاطفه و عشق توأم است و لذا آن بزرگوار، مرکز و محور عواطف و عقاید همه‌ى مسلمانهاست و همین محوریت، یکى از موجبات انس دلهاى مسلمین و نزدیکى فِرَق اسلامى با یکدیگر به حساب مى‌آید.
وی افزود: ابعاد شخصیت نبىّ اکرم را هیچ انسانى قادر نیست به نحو کامل بیان کند و تصویر نزدیک به واقعى از شخصیت آن بزرگوار ارایه نماید. آنچه ما از برگزیده‌ى پروردگار عالم و سرور پیامبرانِ سراسر تاریخ شناخته و دانسته‌ایم، سایه و شبحى از وجود معنوى و باطنى و حقیقى آن بزرگوار است؛ امّا همین مقدار معرفت هم براى مسلمانان کافى است تا اوّلًا، حرکت آن‌ها را به سمت کمال تضمین کند و قلّه‌ى انسانیت و اوج تکامل بشرى را در مقابل چشم آنان قرار بدهد و ثانیاً، آن‌ها را به وحدت اسلامى و تجمّع حول آن محور تشویق کند. بنابراین، توصیه‌ى ما به همه‌ى مسلمانان عالم این است که روى ابعاد شخصیت پیامبر و زندگى و سیره و اخلاق آن حضرت و تعالیمى که از آن بزرگوار مأثور و منصوص است، کار زیادى بشود. وجود نورانی حضرت ولیعصر عج هم همین است مایه اتحاد و همدلی و وحدت است ، متاسفانه دشمنان برای اینکه تعریف دیگری از وجود اون حضرت و ویژگی هایشان بیان کنند ، دست به اقدامات سخیفی زدند که شبهه ها و سوال هایی را ایجاد کرده اند ، نظام تعلیم و تربیتی ما که صرفا آموزش و پرورش نیست ، مراد تمام مجموعه هایی که در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت دارند ، باید در قبال این موضوع احساس وظیفه بیشتری کنند و نسبت به معرفت افزایی در خصوص امام زمان عج تلاش بیشتری نشان بدهند. دشمن تمام وقت فعال است ، ما هم تمام وقت باید فعال باشیم از سن کودکی تا بزرگسالی را تحت برنامه های خود قرار دهیم ، که الحمدلله بنیاد مهدویت در سطح استان خوش درخشیده که از همه ی عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.
امام جمعه مادشت در واکنش به ساخت مسکن 25 در ماهدشت گفت: موضوع مسکن ۲۵ متری که در محدوده ماهدشت در منطقه اقتصادی پیام کلنگ زنی شد ، واقعا مایه تأسف است ، در متنی هم که منتشر شده بنده مخالفت خود را اعلام کردم ، اما متأسفانه آقایان در مصاحبه با شبکه خبر اعلام کردند اینها واحد های اقامتی است ، پس اعلام مسکن اقتصادی و نصب بنر آن چه معنایی دارد؟ اگر واحد اقامتی است ، چرا پس بر اساس برخی خبر ها، پیامک برای برخی مردم تهران رفته و تقاضای مبالغی برای ثبت نام در پروژه مسکن شده ، اگر واحد اقامتی است پس چرا در مصاحبه با خبرگزاری ها که در فضای مجازی هم موجود است ، مسئولان اتحادیه اعلام کردند در اختیار زوج های جوان به عنوان مسکن قرار می گیرد. مسئولان اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران برای فرار از فشار جامعه این حرف ها را مطرح می کنند و منافع اقتصادی دارد برای شان که این طرح را اصلاح نمی کنند ، با مردم و مسئولان صادق باشند. اینها در منطقه ۱۹ تهران خواستند اجرا کنند ، مخالفت شده ، در داخل شهر هم امکان نداشتند بخاطر مخالفت ها حالا آماده اند با پوشش مسکن هوشمند و مسکن اقتصادی و .... آن هم در منطقه اقتصادی پیام که می گویند به راه و شهرسازی ارتباط ندارد ، به شهرداری مرتبط نیست که مخالفت آنها اثر گذار باشد. از طرفی هم با تأسف بیشتر مسئولان ما کلنگ زنی می کنند و ما با حسن ظن می گوییم اطلاع نداشتند که آن هم مورد سوال است که چرا بدون اطلاع از پروژه با این حواشی کلنگ زنی کردند؟ اگر هم اون زمان اطلاع نداشتند الان جلوی کار را بگیرند و طرح را اصلاح کنند! برای سازنده ها به لحاظ اقتصادی با قیمت های تمام شده ی فعلی برای ساخت مسکن صرفه ندارد که با متراژ قابل قبول بسازند ، به توجیه کردن این متراژ ۲۵ متری دست می زنند و می گویند ما اتحادیه هستیم و ربطی به مجموعه ها ندارد. میگویند برای زوج های جوان ، خوب سوال اگر برای زوج های جوان است با مسئله و چالش جمعیت که روبرو هستیم ، شما آینده خانواده و مسئله فرزند آوری را در نظر نمیگیرید؟ این مخالف اهداف قانون جوانی جمعیت و اسناد بالادستی مرتبط با حوزه جمعیت است ، این مخالف با آموزه های دینی و اسلامی ماست. مطمئنا این طرح آسیب های فراوانی دارد و کسی نمی‌تواند جوابگوی آسیب ها باشد. از مسئولان اجرایی استانی که انتظاری نداریم برای اقدام چون علاوه بر حضور در مراسم کلنگ زنی ، موضع اصلاحی با تضمین اصلاح، هنوز بیان نشده ، از قوه قضاییه و دادستانی تقاضا داریم با توجه به موضوع پیشگیری که یکی از دستور کار های آن مجموعه هست ، ورود کنند و جزئیات طرح را مورد مداقه قرار دهند تا در آینده خدای نکرده مردم هم بلحاظ مالی و هم بلحاظ آسیب های فرهنگی و اجتماعی متضرر نشوند. برخی مسئولان ما عوض اینکه تقویت کننده فرهنگ باشند ، ذابح فرهنگ هستند.
خطیب جمعه درادامه گفت : متن مصاحبه ای از سرپرست معاونت مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خواندم که خواستار فرهنگ سازی سکونت در مسکن ۲۵ متری شده و از دستگاه های متولی خواسته اقدام کنند و فرهنگ سنتی را کنار بگذارند! آقای معاون شما برای این پستی که اشغال کردید ، مناسب نیستید ، واقعا تاسف باید خورد بخاطر بیان این اظهارات بی ارزش ، می گویند چون در تامین زمین و تامین مالی مسکن توسط مردم دچار مشکل هستیم باید سکونت در مسکن ۲۵ متری را فرهنگ سازی کرد؟! کجا تامین زمین دچار مشکل هستیم؟ در برنامه هفتم موضوع حل شده است دولت مکلف شد در طول برنامه 2 دهم درصد به مساحت سکونت‌گاهی کشور اضافه نماید. به درستی گفته شده که با الحاق این 2 دهم درصد که معادل ۳۳۰ هزار هکتار می باشد، ۲۵ درصد به محدوده سکونتگاهی کشور در شهر و روستا افزوده خواهد شد و این یک تحول بسیار بزرگ در راستای شکستن احتکار زمین و کنترل قیمت مسکن محسوب می شود ،کارشناسان بیان کردند ، دولت با اجرای صحیح این موضوع می تواند، تورم این بخش را که عملا بیش از ۶۰ درصد از هزینه خانوار شهری را به خود اختصاص داده، مهار کند.
و از طرفی ماهدشت با این وسعت کجا مشکل تامین زمین دارد؟ که حالا آمدید در ماهدشت اجرا میکنید؟ آیا نه برای فرار از مخالفت هاست؟! آقای معاون بهتر بفرمایید هزینه تمام شده برای سازنده بصرفه نیست نه برای مردم ، وام درست بدهید ، تورم های کاذب را جلوگیری کنید ، موضوع قیمت هم در کوتاه مدت حل میشود اگر اراده کنند؟ این سخنان ارزش پرداختن هم ندارد اما چون یک انحراف را آقایان ایجاد می کنند ، مطرح کردم ، اینکه عرض کردم برخی ذابح فرهنگ اسلامی و دینی هستند ، همین است ، نباید به اینگونه تفکرات جایگاه داد چه برسد به مسئولیت ؟ از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جای تعجب دارد! ماهدشت متاثر از آسیب های فرهنگی و اجتماعی تهران است ، چیزی به این بی تدبیری ها اضافه نکنید.
وی در ادامه در خصوص حجاب و عفاف گفت" در حوزه عفاف و حجاب هم خطاب به نمایندگان مجلس عرض کنم که هم مجلس قبلی و هم فعلی کاری در خور یک نماینده مجلس شورای اسلامی ایران اسلامی انجام ندادند و برای تک تک نمایندگان متأسف هستم. یک حرام سیاسی و شرعی و قانونی در جامعه بعد فتنه دشمن نهادینه شده و هیچ کسی تعهدی و احساس وظیفه ای نمی کند جز نیروی انتظامی عزیز که آنرا هم مسئولین رده بالا و پایین تضعیف می کنند با بیاناتشان. کار را به مردم واگذار کنید ، مردم با تدبیر وارد می شوند و بساط این مسائل جمع می شود ، اگر توانایی قانون گذاری دارید، در حوزه مسائل فرهنگی و دینی احساس تکلیف کنید و اقدام به موقع انجام دهید ، واقعا انسان برخی اوقات در سابقه روسای مجلس و نمایندگان دچار تردید می شود که اگر سابقه جبهه و انقلاب و چهره های دینی یا ... هستند چرا اقدام به موقع و به هنگام نمی کنند؟! وقتی کار معطل شد ، جریان های فاسد سیاسی در جهت تقویت اقدام دشمن ورود می کنند و برنامه ها را به حاشیه می کشانند. کدام ظرفیت قانونی را فراهم کردید برای ایجاد گفتمان دینی و دفاعی از احکام اسلام مانند حجاب؟ ، کدام زمینه قانونی کارشناسی را در رسانه ملی و مراکز علمی در این دو سال گذشته شما ایجاد کردید؟ کدام ظرفیت قانونی را در آموزش و پرورش ایجاد کردید در حمایت از برنامه ها ارزشی و تقویت کننده فرهنگ دینی و اسلامی ؟ کدام ظرفیت نظارتی و قانونی را اعمال کردید بر نمایش خانگی و تبلیغات بازرگانی در سکوهای مرتبط با پخش فیلم و سریال ؟ و هزاران سوال دیگر ، مسئله عفاف و حجاب ارتباط مستقیمی با مسئله ازدواج جوانان و مسئله افزایش جمعیت و سایر مسائل اساسی کشور دارد ، مرکز پژوهش های مجلس ، کمیسیون فرهنگی مجلس ، شورای عالی انقلاب فرهنگی ، صدا و سیما در مسیر این مطالبه گری قرار دارند! امیدواریم خدای متعال ما را نسبت به وظایف آگاه کند و عامل به وظایف مان باشیم. ان شاءالله