هومن طاهری نایب رییس هیات اجرایی ششمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز :

کاندیداهای انتخابات هیات مدیره از تخریب یکدیگر دوری کنند

شناسه خبر : ۱۱۴۸۰۷ یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۲

نایب رییس هیات اجرایی ششمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با اشاره به نام نویسی ۲۳۱ نفر برای انتخابات این دوره انتخابات اعلام کرد: برای برگزاری انتخابات سالم و بدون حاشیه برنامه ریزی دقیق انجام شده است.

به گزارش شهروند البرز هومن طاهری طی نشستی با خبرنگاران که در اداره کل راه و شهرسازی استان البرز برگزار شد  با اشاره به برخی حساسیت ها نسبت به انتخابات سازمان مهندسی ساختمان البرز گفت: خرداد ماه امسال نام نویسی از داوطلبان عضویت در هیات مدیره این سازمان آغاز شد و تا بیستم شهریورماه جاری ۲۳۱ نفر نام نویسی کردند.

طاهری تاکید کرد: کاندیداها از تخریب افراد و یا گروه های حاضر در انتخابات دوری کرده و تلاش کنند این انتخابات در بستری مناسب و به دور از حاشیه ها برگزار شود.

وی تصریح کرد: هیات اجرایی به هیچ عنوان مخالف تشکیل گروه ها و یا دسته بندی های انتخباتی نیست چرا که بر این باوریم افرادی که در یک راستا و با اهدافی مشترک در جهت ارتقا صنف خود تلاش می کنند می توانند با همسو کردن همکاران و هم صنفی های خود در صورت انتخاب گام های مفید و موثری در جهت وحدت، وفاق و پیشبرد اهداف این سازمان و کمک به همکاران و صنف خود بردارند.

وی با بیان اینکه یک سری اتفاقات ناخوشایند در جریان انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان البرز در دور قبل رخ داد که اهمیت شفاف سازی و اطلاع رسانی روند انتخابات را دوچندان کرد، افزود: براساس قانون ۱۴ نفر از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی برای انتخاب هیات اجرایی انتخابات معرفی شدند که از بین آنان هفت نفر به عنوان هیات اجرایی انتخاب و فعالیت کاری خود را آغاز کردند.

طاهری گفت : هیات اجرایی انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی البرز از روز انتخاب کار خود را با دقت شروع کرد و اولین جلسه انتخاب هیات رییسه برگزار شد.

وی ادامه داد: انتخابات این دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز به شکل تمام الکترونیک برگزار می شود و ثبت نام داوطلبان از طریق سامانه الکترونیکی انجام شده است.

نایب رییس هیات اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گفت: ثبت نام تمام داوطلبان عضویت در هیات مدیره نظام مهندسی استان براساس مدارک بارگذاری شده در سامانه الکترونیکی انجام شد که پس از ثبت نام الکترونیکی ، مراجعه حضوری برای تطبیق اسناد انجام شده است؛ استان البرز امسال رتبه دوم ثبت نامی ها بعد از تهران در کشور داشته است .

طاهری اظهار کرد: تاکنون در مجموع از ۲۳۱ داوطلب عضویت در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز ۲۸ نفر انصراف داده اند؛ از مجموع ۲۰۳ نفر باقیمانده ۱۷۶ نفر آنان مدارک ثبت نامی خود را تکمیل کردند و پس از بررسی استعلامات دستگاههای قانونی و نظارتی در نظامنامه تعداد ۱۳۶ نفر در مرحله اول تایید صلاحیت و اسامی آنان در بیستم شهریورماه جاری به سازمان نظام مهندسی استان اعلام شد.

وی بیان کرد: احتمال دارد افراد دیگری نیز در روز های آینده تائید صلاحیت شوند.

طاهری با بیان اینکه تعداد اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز در دوره پنجم این سازمان ۱۳ نفر بود، افزود: برای دور ششم انتخابات تعداد آنان به ۱۵ نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان این دوره سراسر کشور بین دهم تا سیزدهم مهرماه امسال برگزار می شود که تاریخ انتخابات البرز دوازدهم مهرماه تعیین شده است.

طاهری گفت : در دوره قبل انتخابات نظام مهندسی البرز ۱۳۰ نفر ثبت نام کردند.

وی اظهار کرد: تبلیغات نامزدهای ششمن دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز از ۲۱ شهریورماه جاری آغاز و تا هشتم مهرماه امسال ادامه دارد.

نایب رییس هیات اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز اظهار کرد: تک به تک پرونده داوطلبین پرونده هایشان تکمیل شده، بارگذاری استعلامات صورت پذیرفته، تایید و یا رد سامانه ای انجام شده و در تاریخ تعیین شده همه فعالیت ها و تدابیر در راستای برگزاری انتخاباتی آرام و سالم اندیشیده شده است.

این مسوول گفت: البته ما نقدهایی را به سامانه ثبت نام داریم و مشکلات را در نشست مشترک بازگو کرده ام.

وی خبر داد: برنامه ها و اهدافی که توسط کاندیداها بیان و ارایه شده است جمع آوری و به صورت مدون تدوین و جمع بندی شده و اهداف و برنامه های شاخص بعد از برگزاری انتخابات به هیات مدیره جدید ارایه می شود تا در صورت صلاحدید مورد استفاده و بررسی برای اجرایی شدن قرار دهند.

هومن طاهری همچنین با بیان این مهم که نقایصی که در سامانه ، ایین نامه و یا نظام نامه وجود داشت را نیز استخراج کردیم تصریح کرد: موارد را به صورت مکتوب برای رفع نقایص و مشکلات به اداره کل راه و شهرسازی و وزارت خانه خواهیم  داد.

وی با اشاره به این مطلب که برخی مشکلات به صورت بدیهی وجود دارد و طبیعتا باید تغییر پیدا کند عنوان کرد: در قانون نظام مهندسی قانونی وجود دارد مبنی بر این مهم که اعضایی که کاندید می شوند حتما باید مهندسان پایه یک باشند و از طرفی مهندسان پایه یک دوره هایی که سازمان برگزار می کند را باید گذرانده باشند و در صورت عدم شرکت در دوره ها فرد نمی تواند پروانه کاری خود را دریافت کند بنابراین فرض بر این است که فرد با دارا بودن پروانه دوره ها را طی کرده از طرفی بندی در آیین نامه وجود دارد که هر فرد به عنوان مثال باید حتما سه دوره راه و شهرسازی  را بگذراند که این دو مورد با یکدیگر در تناقض هستند چرا که فردی دارای پایه یک نظام مهندسی است معنی ندارد به وی بگوییم به صورت مکتوب گواهی دوره ها را برای بارگذاری در سامانه بیاور و موارد مشابهی که وجود دارد . بنابراین با ایجاد یک سیستم جامع باید کمک شود علاوه بر رفع کاغذ بازی ها کمک شود با یکپارچه سازی سامانه ها و اتصال آن ها با یکدیگر زمینه تسهیل امور افراد انجام و مهیا شود.  .

وی تصریح کرد: برخی بیان کرده اند که مصاحبه هایی انجام شده در خصوص گزینش افراد برای شرکت در این انتخابات بوده که صریحا مورد مطرح شده را منتفی می دانم و حضور افراد برای شناخت و آشنایی بیشتر با برنامه های ان عزیزان بوده است.

وی در آخر از تمامی اعضای این سازمان خواست با حضور پرشور در این دوره از انتخابات کمک کنند تا فعالیت های این صنف بیش از،پیش ارتقا یابد.

انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هر سه سال یک بار برگزار می شود. سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز ۲۳ هزار نفر عضو دارد.