جذب ۹۷.۵ درصد اعتبارات اشتغال توسط کمیته امداد استان البرز

شناسه خبر : ۱۱۴۸۳۲ چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۳

مدیرکل کمیته امداد استان البرز از جذب ۹۷.۵ درصدی اعتبارات در حوزه اشتغال در سال گذشته خبر داد.

به گزارش شهروند البرز رضا البرزی در نشست خبری در سالن جلسات اردوگاه امام علی(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه نیازمندان می‌توانند در سامانه سها نیاز خود را ثبت کنند، اظهار داشت: سامانه سها در شناسایی نیازمندان و ارائه خدمات بهتر به مددجویان به ما کمک می‌کند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه از طریق این سامانه می‌توان افرادی که به چند نهاد و مجموعه مراجعه و خدمت دریافت می‌کنند را شناسایی نمود، افزود: در این سامانه نیازمندان واقعی را در اولویت قرار می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه این اداره‌کل در سال گذشته موفق به جذب 97 و نیم درصد اعتبارات در حوزه اشتغال شده است، بیان کرد: در راین مدت به 7 هزار و 350 نفر وام اشتغال پرداخت شده است.

 

البرزی با اشاره به اینکه کسانی که نمی‌توانند وام دریافت کنند به شرکت‌هایی که با ما همکاری دارند معرفی می‌شوند تا مشغول به‌کار شده و حداقل حقوق را دریافت کنند، گفت: سال گذشته و امسال جشن اشتغال برای خودکفایی خانواده‌های مددجو برگزار شد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان البرز با توجه به اینکه البرز در سرانه اکرام در کشور جایگاه خوبی دارد، بیان کرد: صدقه‌دهندگان و نیکوکاران مراکز نیکوکاری همکاری خوبی با مجموعه‌های مردم‌نهاد مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) دارند.

 

البرزی با اشاره به اینکه حامیان ایتام و محسنین هم به‌صورت ماهانه و هم در موضوعات مختلف مانند تأمین لوازم‌التحریر و خرید منزل برای مددجویان به ما کمک‌های شایانی انجام می‌دهند، عنوان کرد: ارائه خدمت 60 هزار مددجویی که دائماً خدمات دریافت می‌کنند در استان البرز بسیار دشوار است.

 

وی با بیان اینکه به مددجویان کمیته امداد وام‌های ودیعه مسکن پرداخت می‌شود، بیان کرد: با توجه به استعدادهای فرزندان مددجویان کمیته امداد به زودی جشنی برای نخبگان فرهنگی، علمی، ورزشی و ... این خانواده‌ها برگزار خواهیم کرد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به اینکه دو سال پیش طرح مدارس همدل در البرز آغاز شد و در حال حاضر حدود 370 دانش آموز به صورت رایگان در مدارس غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند، گفت: در زمینه تأمین جهیزیه با مشکل مواجه نیستیم و هیچ مددجویی در صف انتظار دریافت جهیزیه قرار ندارد.

 

البرزی با بیان اینکه در اجرای طرح قرض ماندگار در استان البرز هر خیر حقوقی یا حقیقی مرکز نیکوکاری هر رقمی را در صندوق امداد ولایت سرمایه‌گذاری کند ما نیز دو برابر مبلغ را واریز و آن را به افراد نیازمند تا دهک 5 وام می‌دهیم .

 

 وی ادامه داد: از نیمه اول امسال 4 میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی خیرین جذب شده و شاهد رشد 50 درصدی آن نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.