نخستین روز نمایشگاه جهانی صنایع‌غذایی هند به نام ایران برگزار شد

شناسه خبر : ۱۱۴۸۴۵ جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۶

در جریان آغاز به‌ کار نمایشگاه صنایع‌غذایی هند و به پاس تقدیر از حضور کشورهای منتخب و حامی این رویداد، روز نخست به نام ایران برگزار شد.

به گزارش شهروند البرز و به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، پاویون جمهوری اسلامی ایران همزمان با افتتاح نمایشگاه صنایع‌غذایی هند (WORLD FOOD INDIA 2024) و با حضور ایرج الهی سفیر کشورمان در دهلی نو و پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز آغاز کرد.

 

در این رویداد مهم صنعت غذا در کشور هند با مشار کت و حضور بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ غرفه‌دار از کشورهای مختلف دنیا آغاز به کار کرده است، پاویون جمهوری اسلامی ایران نیز با همکاری معاونت بین‌الملل اتاق بازرگانی البرز و هماهنگی وزارت امور خارجه، اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند در این نمایشگاه برپا شده و ۳۰ غرفه‌دار از کشورمان در آن حضور دارند.

 

پاویون جمهوری اسلامی ایران واقع در سالن بین‌الملل نمایشگاه جهانی صنایع‌غذایی هند دایر شده و این نمایشگاه از امروز ۲۹ شهریورماه لغایت یکم مهرماه در شهر دهلی‌ نو میزبان تجار، بازرگانان و علاقه‌مندان به صنعت غذا از نقاط مختلف جهان است.

 

بدون شک برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه صنایع‌غذایی هند، یک فرصت مهم برای معرفی محصولات و توانمندی‌های صنایع‌غذایی کشورمان به بازارهای بین‌المللی است.

 

این نمایشگاه به شرکت‌های ایرانی کمک می‌کند که با تولیدکنندگان و تجار هندی و سایر کشورها ارتباط برقرار کنند و به تبادل دانش و فناوری بپردازند. به تبع حضور در این رویداد مهم می‌تواند به افزایش صادرات و توسعه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و هند در زمینه صنایع‌غذایی نیز منجر شود.

 

با توجه به اعلام نام جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور منتخب و حامی نمایشگاه صنایع‌غذایی هند به لحاظ جذب شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان این رویداد و ارائه امکانات و خدمات به آنها و معرفی محصولات و تولیدات کشورمان، روز نخست این نمایشگاه که با مراسم افتتاح آن همراه بود به نام ایران برگزار شد.

 

همچنین شب گذشته نیز در نشستی با همین محوریت، پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز و سیدرضا سید آقازاده معاون بین‌الملل این پارلمان بخش‌ خصوصی به تشریح ظرفیت‌های تولیدی و توانمندی‌های این استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت و کشاورزی پرداختند.