بی توجهی به طرح تفصیلی شهر و ضایع کردن حقوق شهروندان؛

شرکت عمران شهر جدید هشتگرد حریم بلوار مهتاب را فروخته است

شناسه خبر : ۱۱۴۸۷۰ شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۰

استاندار محترم استان البرز هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک،چرا که در اقدامی تعجب برانگیز شرکت عمران شهر جدید هشتگرد حریم بلوار مهتاب را فروخته است . از آن شگفت انگیزتر اینکه شهرداری شهر جدید مهستان( هشتگرد ) که خود باید مدافع و مراقب اجرای طرح تفصیلی شهر باشد به این زمین اجازه ساخت داده است .

به گزارش شهروند و به نقل از محند اصل روستا عضو سابق شورای شهر جدید مهستان شنیده‌ها حکایت از آن دارد که کمی بالاتر از این در کنار میدان ساعت و بخش دیگری از حریم بلوار قطعه زمین دیگری برای ساخت ساختمان نظام مهندسی اختصاص یافته است . 

اقدامات فوق زمانی تعجب مرا دوچندان می‌کند که همه افراد دخیل در این وقایع از عواقب فاجعه بار رفتار خود آگاهند .

مسئولین شرکت عمران شهر جدید هشتگرد می‌دانند که برای طراحی  طرح تفصیلی شهر صدها ساعت کار کارشناسی توسط دهها  متخصص از رشته‌های مختلف دانشگاهی  

وقت صرف شده و مبالغ هنگفتی بابت آن هزینه شده است . 

مسئولین شهرداری با اندک تاملی می‌توانند به عواقب بعدی آن از جمله مسائل ترافیکی و تصادفات و خسارات جانی و مالی آن پی ببرند . 

با توجه به بنر نصب شده بر روی این زمین که بیانگر کسب مجوز از شهرداری برای ساخت آن می‌باشد نشان می‌دهد که خریدار و مالک این زمین قبلاً فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ بوده و او نیز بنا بر جایگاه سابقش قاعدتاً باید از عواقب این موضوع مطلع باشد و خود باید با چنین موضوعاتی مخالفت شدید نماید . 

از همه خجالت آورتر ساختن ساختمان نظام مهندسی جنب میدان ساعت و در حریم بلوار مهتاب می‌باشد . گروهی که قرار است بر ساخت و ساز اصولی در شهر نظارت نمایند و در مقابل تخطی از طرح تفصیلی بایستد خود به طرز فاجعه آمیزی طرح را زیر پا میگذارد و این مصداق بارز گندیدن نمک است . 

البته به عملکرد شهردار شهر جدید مهستان نقدهای بسیاری وارد است که اگر قرار شود بر روی کاغذ آید مثنوی صدمن خواهد بود . 

با توجه به در هم تنیدگی روابط سازمانی در داخل شهرستان امکان پیگیری این موضوع جهت حل مسالمت آمیز و قانونی وجود ندارد ، از استاندار محترم خواهشمندیم این موضوع را راسا پیگیری نماید . 

محمد حسن اصل روستا 

عضو اسبق شورای شهرجدید مهستان( هشتگرد