علیرضا عاقلی رییس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج:

پارک مادر و کودک به زودی در حیدرآباد تکمیل و افتتاح می‌شود

شناسه خبر : ۱۱۴۸۸۱ یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۰

نشست خبری عاقلی ریس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج به مناسبت برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت منظر ایران و رونمایی از پوستر آن در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش شهروند البرز عاقلی در این‌نشست با اظهار این مهم که استفاده از تکنولوژی‌های روز و ارتقای کیفی روز از جمله اهداف برگزاری این‌نمایشگاه است گفت: اتفاقات بسیار خوبی در بخش سیما و منظر افتاده است تا هم پیمانکاران و هم‌مجریان فضای سبز با این تکنولوژی ها آشنا و مورد استفاده قرار دهند.

 

 

وی با بیان‌این‌مهم که نگاه سنتی به سیما و منظر به نگاهی صنعتی و ... تبدیل شود اظهار کرد: توجه به علم و ادوات روز از آشفتگی های بصری و دیداری در سطح شهرمان خواهد کاست.

 

علیرضا عاقلی بیان‌کرد: متاسفانه طی چند دهه گذشته شاهد رشد بی رویه تابلوها و آلودگی های بصری در سطح شهر کرج هستیم که سازمان‌های مربوط و همه باید دست در دست هم دهیم تا ساماندهی خوبی در این زمینه شکل گیرد و اتفاقات خوشایندی را در این باره شاهد باشیم. 

 

وی خبر داد: با توجه به توزیع متناسب امکانات در سطح شهر در نظر داریم‌ پارک مادر و کودک در حیدرآباد کرج به زودی افتتاح شود که در این زمینه برخی زیرساخت ها و فعالینهای ابنیه ای آن آغاز شده که با اتمام آن یکی از پارک های موضوعی شاخص در سطح کرج ایجاد و تقدیم شهروندان خواهد شد. 

 

وی همچنین اعلام کرد: به زودی در پارکرود نیز المان شاخصی برای نشان دادن آلمان شهر کرج نصب و طراحی خواهد شد.

 

عاقلی رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج تصریح کرد: هماهنگی و استفاده از اصول و ضوابط سبب یکپارچگی سیما و منظر در همه جای دنیا می شود و ما نیز باید در این زمینه گام های موثری برداریم.

 

وی با بیان این که دبیرخانه این رویداد در سیما و منظر در سال ۹۶ ایجاد شد اظهار کرد: رایزنی با شهرداری های مختلف و تفاهم نامه ها ایجاد شده و از سال گذشته این مهم پیگیری می شود و امسال هم‌ دومین نمایشگاه در این خصوص برگزار خواهد شد.

 

علیرضا عاقلی با بیان‌این که شهر نیاز به پیرایش دارد گفت: این دوره برای تابلوهای تبلیغاتی ساماندهی های لازم باید صورت پذیرد چرا که در هر حوزه تابلوهایی با نگاه های متفاوت خود وجود دارد .

 

وی با اشاره به این مطلب که همان‌طور که قبلا اشاره شد ۲ دهه است تابلوهای تبلیغاتی کرج را دچار آشفتگی کرده بیان کرد: این‌آشقتگی امروز هم وجود داشته و تلاش می شود در خصوص این تابلوها به توافق هایی برسیم که شهرمان از این وضعیت نجات پیدا کند.

 

در ادامه این نشست پیمان گیلانی اولین مجری برگزاری دومین‌نمایشگاه تخصصی صنعت منظر ایران گفت:هر آنچه به عنوان طرح و ایده به دست ما برسد مطرح می شود و همه دست به دست هم این ایده ها و فن‌آوری ها را باید در سطح شهر استفاده و مورد بهره‌وری قرار دهیم.

 

در این نشست از پوستر دومین نمایشگاه صنعت منظر ایران رونمایی شد.

این نمایشگاه از یکم الی چهارم آبان ماه در پارک شهید چمران کرج برگزار می شود.

لازم به ذکر است، اولین نمایشگاه صنعت منظر ایران در دهکده المپیک برگزار شده بود

 

 

 

وی تاکید کرد: در این سال ها همه چیز ناظر بر سلیقه های فردی و شحصی و گروهی در ایجاد سیما و منظر و سیمای شهری بوده است که باید بهبود یابد.