توحید شیرزاد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز:

آغاز آمار سرشماری کشاورزی از اول آبانماه

شناسه خبر : ۱۱۴۹۰۶ یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۰

توحیدشیرزاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز طی نشستی با خبرنگاران به به بیان فعالیت‌های این سازمان پرداخته و با اظهار این مطلب که‌ این‌ سازمان تقریبا ۸ سازمان را مورد برنامه ریزی قرار می دهد و تکالیف بسیاری بر دوش این سازمان قرار دارد گفت: وظایف نظارتی،و هیات های رسیدگی‌به تخلف مشاوران ،راهبری بودجه ها، آموزش‌ کارکنان ، سازماندهی دستگاه‌های اداری استان، آمار و نقش های برنامه ریزی و .... برعهده این‌سازمان است و این وظایف را قانون بر عهده مان گذاشته و باید پاسخگوی آن برای تعلل و یا اجرای درست آن باشیم.

به گزارش شهروند البرز توحید شیرزاد با اشاره به اتفاقات اخیر از جمله سانحه شهادت رئیس جمهور ، فعال شدن حوزه مقاومت‌، ترور شهید هنیه و .. اظهار کرد: امسال سال پر تلاطمی را پشت سر گذاشتیم و تکلیف اصحاب رسانه در این عرصه بسیار پر اهمیت و خطیر است.

 

وی همچنین با اشاره به اتفاقات و برنامه های پیش روی این حوزه ادامه داد: یکی از موضوعات مهم پیش رو سرشماری کشاورزی است که در دهه اول آبان شروع و حدود ۳۰ تا ۴۵ روز ادامه دارد و از لحاظ آماری دومین واقعه آماری در کشور بعد از نفوس و مسکن است.

 

وی افزود: بهره‌برداران کشاورزي،در بخش های مختلف و هر نوع بهره‌برداری کشاورزی، آمار و اطلاعات آنان را کسب و در حوزه کسب و اقتصاد کشور مورد برنامه ریزی های لازم قرار می‌گیرد. 

این‌مسوول اضافه کرد: در حوزه کشاورزی در رتبه ۳۰‌ کشوری قرار داریم‌ و باید در این موضوع با توجه به اهمیتی که وجود دارد فعالیت کرده و رسانه ها در تببین و تشریح آن به کمک ما بیایید تا اطلاعات بهره‌برداران بخش کشاورزی را برنامه ریزی و جمع آوری کنیم.

 

رییس سازمان مدیریت و برنانه ریزی استان عنوان کرد: هر ساله باید به طور متوسط ۸ درصد رشد اقتصادی در برنامه هفتم داشته باشیم و در استان ما ۵ درصد اقتصاد استان در بخش کشاورزی بوده، حدود ۶۰ درصد خدمات ،۳۰ درصد دربخش صنعت ، ۵ درصد هم‌ در سایر فعالیت های اقتصادی است.

 

توحید شیرزاد خبرداد: آخرين آمار سرشماری در البرز در سال ۸۳ رقم خورد که امسال نیز باید بعد از گذشت ۱۰ سال این امر صورت پذیرد و ششمین سرشماری کشاورزی اتفاق بیفتد.

 

این مسوول تصریح کرد: آمار سال ۹۳ به صورت الکترونیک جمع آوری شد اما در گذشته این‌ امر به صورت کاغذی انجام می گرفت و امسال نیز به صورت الکترونیک انجام خواهد شد .

 

شیرزاد اعلام کرد: کشور ما در این زمینه جزو کشورهای پیشرو در این بخش است.

 

این مسوول در محور دیگری از این‌نشست خبر داد: سهم اعتبارات امسال ۳۱ همت برای ما بود که عملکرد ما در ۶ ماهه نخست صد درصد است و ۶۶ درصد نسبت به سال قبل عملکردمان افزایش پیدا کرده است.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال ۱۴ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان توانستیم درآمد کسب کنیم و صدرصد تکالیف مان را ر شش ماهه اول سال جاری محقق سازیم.

 

 

رییس سازمان مدیدیت و برنامه ریزی استان با بیان این که ۹۸ درصد این درآمدها از مالیات مستقیم و غیر مستقیم بدست آمده و در حدود ۳۰ عنوان تکلیف درآمدی است گفت: در بحث اعتبارات جدب نشده حدود سه سال است سال مالی از اواخر خرداد به آخر شهریور رسیده و به نوعی ۱۸ ماه یک دستگاه فرصت دارد پروژه ای را به اتمام برساند.

 

وی اظهار کرد: بخشی از این موضوع طبیعی است، برخی از دستگاه ها ماه‌های آخر مطالبات و .. را تسویه می‌کنند بخشی هم مربوط به دستگاه‌هایی است که تنبلی و کاهلی را دنبال می‌کنند و گله مند آنان هستیم .

 

توحید شیرزاد با بیان‌این که امروز جذب اعتبارات از ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد که جذب نشده بود با کمک دستگاه‌های نظارتی و استاندار به جز میراث فرهنگی و اداره ورزش بقیه ادارات توانستند اعتبارات خود را جدب کنند تصریح کرد: این دو دستگاه حدود ۲۰ میلیارد اعتبارات خود را نتوانستند کسب کنند و برخی ادارات نیز که بودجه بسیار کمی را نتوانستند جذب کنند که عددشان قابل توجه نیست.

وی با عنوان‌این مطلب که حدود ۸۶ درصد اعتبارات و بودجه ها ملی از مالیات، نفت، گمرک ...کسب می شود در خصوص اعتبارات بیمارستان ها بیان کرد: 

بیمارستان‌های ما برای ساختمان از اعتبارات ملی استفاده می‌کنند.

وی در بخشی دیگر با عنوان این مهم که شهرداری ها نهاد عمومی غیر دولتی هستند مطرح کرد: این نهاد از درآمدهای خود اداره می شوند به جز درصدی که خود عدد بسیار بالایی است و به صورت ملی برای شان کارسازی می شود و ارتباطی که ما با آنها داریم‌ بسیار کم بوده و تا حدود ۲۰ میلیارد است.

 

وی با بیان‌این که تعدادی از شهرداری ها به خاطر بالا رفتن رتبه شان تعدادشان کم‌شد و نمی‌توانیم به آنها اعتباری بدهیم تصریح کرد: 

بسیاری از مشکلاتی که شهرداری های امروز دارند به آنها از گذشته به ارث رسیده است.

 

وی در بخشی دیگر بیان کرد: شورای دستگاه نظارتی که ۶ عضو در آن از دستگاههای مختلف در آن‌ هستیم‌، نظارت بر تکالیف شهرداری ها داریم.

 

توحیدشیرزاد با اشاره به موضوع شرکت هایی که دفاتر آنها در تهران ثبت اما در البرز فعالیت می کنند و مالیات‌‌شان را تهران دریافت می‌کند گفت: دفتر مودیان بزرگ‌ پرونده این شرکت‌ها در آنجا بررسی می شود و این مشکل در استان‌هایی از جمله البرز،کرمان و اصفهان و برخی دیگر از استان ها نیز وجود دارد و عمومی است که باید برای رفع آن هر چه زودتر تدابیر لازم‌اندیشیده شود.

 

رییس سازمان برنانه و بودجه استان با بیان این که در طول دو سفر رئیس جمهور شهید مجموعا در سفر دوم حدود‌۷ هزارو دویست میلیارد اعتبار و در سفر اول هم حدود ۱۱ هزار میلیارد تصویب شد بیان کرد:به دلیل تعلل برخی بنیادها و وزارت خانه ها این عدد حاصل نشد.

 

وی اظهار کرد: سهم‌اعتبارات استانی ۲۴۰ میلیارد بود که بخشی از آن اعطا شد و امیدواریم بخش ملی آن را نیز دریافت کنیم.

 

این‌مسوول در آخر با اشاره به تخصیص ۲ میلیارد اعتبار خانه مطبوعات قول داد: قول می دهیم‌تجهیز خانه مطبوعات امسال انجام شود‌.