تجلیل از برترین ها و رونمایی از کتاب «نگاهی به دامپزشکی ایران در سطح ملی و بین المللی» در مراسم بزرگداشت یکصد سالگی و گرامیداشت روز ملی دامپزشکی

شناسه خبر : ۱۱۴۹۱۳ یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۶

مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی، با حضور وزیر جهاد کشاورزی و پیشکسوتان و بزرگان دامپزشکی و با معرفی برترین های این‌حوزه و رونمایی از کتاب و تمبر یادبود دامپزشکی در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

به گزارش شهروند البرز مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی با شعار «دامپزشکی؛ صد سال خدمت؛ یک قرن افتخار» با حضور استاد دکتر حسن تاجبخش، پیشکسوت دامپزشکی، غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی، مجتبی نوروزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن ‌‌و سرم سازی رازی، حجت الاسلام سید حسن ربانی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان نظام دامپزشکی و تنی چند از مسئولان، شامگاه شنبه در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد. 

 

دکتر حسن تاجبخش در سخنرانی افتتاحیه این مراسم از سازمان دامپزشکی کشور و موسسه تحقیقات واکسن و‌ سرم‌سازی رازی را به عنوان دو‌ مجموعه اصلی و بزرگ دامپزشکی یاد کرد و گفت: دانشکده های دامپزشکی نیز به تعداد معدود باید وجود داشته باشند در حالی که امروز دانشکده های دامپزشکی زیادی با فارغ التخصیلان بالا که عموما فضای کاری مناسبی برای آن ها پیش بینی نشده، فعالیت می کنند.

 

وی همچنین، از بزرگان‌، دانشمندان و نام آوران دامپزشکی کشور، زنده یادان، دکتر حامدی، دکتر کاوه به عنوان بنیانگذار واقعی موسسه تحقیقات واکسن و‌ سرم سازی رازی، دکتر رفیعی، دکتر رستگار، دکتر ارشدی، دکتر بهار صفت، دکتر میرشمسی و دیگران بزرگان این حوزه یاد کرد و یاد آن ها را گرامی داشت. 

 

در این گردهمایی، پیام دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور توسط وزیر جهاد کشاورزی قرائت شد. گفتنی است نخستین بار در طول تاریخ دامپزشکی کشور است که رئیس جمهور با صدور پیامی، روز ملی دامپزشکی را به دامپزشکان تبریک گفت. 

 

رونمایی از تمبر یادبود صد سالگی دامپزشکی کشور و صد سالگی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، رو‌نمایی از کتاب «نگاهی به دامپزشکی ایران در سطح ملی و بین المللی»، رونمایی از آلبوم یکصد سالگی دامپزشکی کشور و تجلیل و‌ اهدای لوح به برترین های دامپزشکی از بخش های پایانی این مراسم ملی بود. 

 

در این مراسم، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی همواره از حامیان اصلی مراسم روز ملی دامپزشکی بوده و امسال علاوه بر حمایت مالی، گسترده تر از سال های گذشته در این مراسم حضور به هم رساند.