موسسه رازی توان تولید واکسن های نسل جدید را دارد

شناسه خبر : ۱۱۴۹۳۱ سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۱

مسوول بخش فرآورده های زیستی موسسه رازی گفت: موسسه رازی توان تولید واکسن های نیل جدید را دارد.

به گزارش شهروند البرز دکتر محسن باقری مسئول بخش فراورده های زیستی موسسه رازی صبح امروز در سیومین تور رسانه ای سازمان تات از موسسه رازی اظهار داشت: مجموعه تولید فراوردهای زیستی از مجموعه افتخارات موسسه رازی بوده است که طراحی آن همراه با پاندمی کرونا شروع و به بهره برداری رسید.

 

وی افزود: در این مرکز ۵ میلیون دز واکسن تزریقی و استنشاقی کرونا با نام تجاری رازی کوپارس را در اختیار وزارت بهداشت قرار داد و این واکسن اولین واکسن تزریقی استنشاقی دنیا بوده است.

 

مسئول بخش فراورده های زیستی موسسه رازی با بیان اینکه با تولید این واکسن برای اولین بار در دنیا موسسه رازی توانست کارنامه خود را درخشان تر از قبل کند، عنوان کرد: در این مجموعه دو بخش کلی که بخش اول آن مربوط به تولید آنتی ژن و بخش دوم مربوط به فرمولاسیون بوده است.

 

باقری عنوان کرد: در بخش فرمولاسیون آنتی ژن های نسل جدید دنیا تولید شده که نمود بارز آن در واکسن کوپارس رازی تولید شد و در بخش تولید آنتی ژن تجهیزاتی وجود دارد که در بخش تولید آن می توانند استفاده شوند که جزو تجهیزات به روز هستند.

 

وی با بیان اینکه تجهیزات این بخش در حدی بوده اگر کشور با پاندمی جدیدی مواجه شود می تواندواکنش سریعی برای تولید واکسن انجام دهد، بیان کرد: ۵ واکسن انسانی سرخک ،سرخچه ،اُریون ،فلج اطفال و واکسن های دیفتری و کزار در موسسه رازی تولید می شود.

 

باقری ادامه داد: موسسه رازی این قابلیت را دارد که واکسن های نسل جدید مانند ریکامبیننت را تولید کند.