آقای رئیسی، امید مردم لرستان را ناامید نکنید

آقای رئیسی، امید مردم لرستان را ناامید نکنید
شناسه خبـر : ۱۰۸۳۹۸ جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

بسیج دانشجویی استان لرستان به مناسبت ورود رئیس جمهور به این استان، بیانیه‌ خود را منتشر کرد.

به گزارش گروه استان‌های موج خبر، همزمان با ورود آیت‌الله رئیسی به استان لرستان، بسیج دانشجویی استان، در بیانیه‌ای مطالبات خود را از رئیس‌جمهور سیزدهم مطرح نمود. متن این نامه به شرح زیر است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای رئیسی، رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

 

از ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ و پس از انتخاب جنابعالی نور امیدی در دل مردم و دغدغه‌مندان ایجاد شد و از همان روز این انتظار به جا از شما به وجود آمد که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بستر ایجاد یک تشکیلات مدیریتی اسلامی برای تحقق دولت اسلامی را آماده کنید. ایجاد بستر دولت جوان حزب اللهی نیاز به برنامه‌ای جامع دارد، برنامه‌ای که بتواند دولت اسلامی را در تمام بدنه مدیریتی از قبیل وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها و تمام ارگان‌ها سرایت دهد و نگاه و شاخص‌هایی که در انتصابات کلان وجود دارد در انتصابات جزئی‌تر نیز وجود داشته باشد تا تمام بدنه مدیریتی شامل افراد دغدغه‌مند و انقلابی‌ای باشد که نگاهشان تحقق آرمان اصلی انقلاب اسلامی یعنی تمدن نوین اسلامی است.

جناب آقای رئیس جمهور درخواست دغدغه‌مندان بسیج دانشجویی از شما تدوین و اجرای برنامه‌ای جامع در راستای ایجاد بستر دولت اسلامی است و انتظار می‌رود این دولت اسلامی در تمام اجزای دولت جنابعالی وجود داشته باشد.

آقای رئیسی این روز‌ها مشکل اصلی مردم مشکل معیشت و اقتصادی می‌باشد و رهبر فرزانه انقلاب این مشکلات معیشتی را عامل مشکلات فرهنگی و اجتماعی می‌داند.

برنامه جنابعالی به عنوان خادم جمهور برای معیشت مردم و کوچک شدن سفره مردم چیست؟

چه برنامه‌ای برای تحول در اقتصاد کشور مد نظر دارید؟
مسئله‌ای که نمایان است، فقدان ایده‌های کلان اقتصادی در دولت‌های قبل تا به امروز و البته عدم پایبندی به اسناد بالادستی در این حوزه توسط دولتمردان، عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت و همینطور رو آوردن به مدل‌های اقتصادی توسعه‌ای مدنظر تمدن غربی توسط دولت گذشته همگی باعث شده که اقتصاد امروز کشور بیمار باشد.

رهبر عزیزمان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راه حل مشکلات اقتصادی را، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌داند که شامل: درون زایی اقتصاد کشور، مولد شدن و دانش بنیان شدن، مردمی کردن اقتصاد و تصدیگری نکردن دولت است.
نگاه کارشناسان اقتصاد و رهبری دانش بنیان شدن اقتصاد است. در این راستا مقام معظم رهبری نخبگان را خطاب خود جهت نیل به این هدف قرار می‌دهد؛ نخبگانی که از دل دانشگاه‌های کشور بر می‌آیند.

آقای رئیسی نیاز است تا یک باز تعریف جدیددر ارتباط دولت و دانشگاه‌ها به عنوان مبدا همه تحولات کشور و دانشجویان به عنوان تمدن سازان اتفاق بیافتد. نیاز است تا دولت با توجه ویژه به نخبگان دانشگاهی، نگاه خود را به دانشگاه تغییر دهد و اقتصاد دانش بنیان را به عنوان راه حل مشکلات اقتصادی از دل این نهاد مهم و تمدن ساز پیگیری نماید، چرا که به واقع دانشجویان آرمان گرا، عدالت خواه و دلسوز جامعه هستند و با انرژی جوانی و توان فکری خود توانایی ایجاد تحول در کشور را دارند.

جناب رئیس جمهور، خوشبختانه بالاخره جنابعالی پس از چند ماه از تشکیل دولت به استان لرستان سفر کردید.
لرستان به دلیل دارا بودن ۱۲ درصد آب‌های کشور، سومین استان پر آب کشور است؛ به دلیل قرارگیری در اقلیم و موقعیت جغرافیایی مناسب، دارای خاک حاصلخیز است که سبب کشاورزی و دامپروری موفق استان لرستان است؛ به طوری که ۱۲ محصول استان لرستان توان صادرات و ارزآوری برای کشور را دارد. لرستان دارای تاریخ غنی است که هنوز آثار آن در جای جای شهر‌های آن قابل مشاهده است. ظرفیت ویژه دیگر استان لرستان منابع عظیم گردشگری است که به دلیل چهار فصل بودن این استان است. لرستان از نظر معدنی شامل ۲۵ درصد سنگ‌های زینتی کشور و دو درصد جهان است که چندین برابر منابع کشور ایتالیا که قطب صادرات سنگ‌های زینتی میباشد، است.

استان لرستان بخشی از کریدور شمال به جنوب و متصل کننده این دو بخش است. این استان اصفهان صنعتی را به خوزستان سرشار از منابع وصل می‌کند در حالی که خود در میان این دو استان، با وجود این همه منابع و ظرفیت‌های کم نظیر ذکر شده، از محرومیت، مشکلات کشاورزی و آبی، عدم بهره وری صحیح از معادن، رتبه‌های اول شاخص فلاکت و بیکاری، مهاجرت نخبگان، وجود نداشتن زیرساخت‌های لازم گردشگری، عدم وجود صنایع قوی و یا تعطیلی صنایع موجود، وجود نداشتن ریل راه آهن در خرم آباد که مرکز استان می‌باشد و بسیاری از مسائل دیگر از این قبیل رنج می‌برد.

جناب آقای رئیس جمهور، چرا استان لرستان با وجود این همه ظرفیت‌های عظیم باید محروم باشد؟ دولت جنابعالی چه برنامه‌ای برای رفع این مشکلات دارد؟

آقای رئیسی، لرستان نیاز به کاری جدی و عمیق برای رسیدن به جایگاه واقعی خود دارد، لطفاً مانند دولت‌های گذشته با لرستان رفتار نکنید و با نگاه ویژه به این استان مشکلات آن‌ها را حل کنید.

متأسفانه با لرستان حتی مثل محرومان نیز رفتار نشده‌است، کما اینکه حضرت امام (ره) در بیانات خود می‌فرمایند محرومان، ولی نعمت ما هستند، ولی از برخورد‌های صورت گرفته با لرستان در سالیان گذشته برداشت دیگری می‌شود.
برای محرومیت‌زدایی از مردمان غیور این استان یک پرونده ویژه برای لرستان باز کنید و نیرویی در قواره هیات دولت به‌عنوان معین آن تعیین کنید، تا مشکلات لرستان به‌صورت ویژه پیگیری شود.

آقای رئیسی مردم لرستان عزم راسخ خود را در پایبندی به انقلاب و اصول آن را با رفتار خود و تقدیم شش هزار و سیصد شهید برای انقلاب نشان دادند و حالا نوبت شماست تا قدمی برای حل مشکلات آن بردارید.

جناب آقای رئیس جمهور شما در صحبت‌های خود تأکید داشتید از ظرفیت نخبگانی استان‌ها استفاده گردد، اما متأسفانه نخبگان استان به دلیل محرومیت و البته کم توجهی دولتمردان برای بهره گیری از این ظرفیت مهم در طول سالیان گذشته، اکثراً در حال مهاجرت به استان‌های دیگر هستند.

ظرفیت و توان آن‌ها در جایی خارج از استان استفاده میشود؛ و لرستان فرزندان نخبه خود را در جایی دیگر میبیند و خود به محرومیت چندساله ادامه می‌دهد.

برنامه جنابعالی برای استفاده از افراد بومی چیست؟

چه راهکار‌هایی برای بهره‌وری این نخبگان در راستای رفع مشکلات استانی و رشد استان دارید؟

مسائل مطرح‌شده بخشی از دغدغه‌ها دانشجویان دغدغه‌مند و بسیجی استان لرستان است که دغدغه همیشگی آن‌ها مشکلات و درد‌های مردم و حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی و عمل به منویات مقام معظم رهبری است.

جناب آقای رئیسی امید مردم لرستان را ناامید ننمایید.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz