سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در لرستان راه اندازی شد

سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در لرستان راه اندازی شد
شناسه خبـر : ۱۰۸۵۵۶ یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان گفت: طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی استان راه‌اندازی شد.

به گزارش موج خبر، هادی ملکشاهی در گفت و گو با خبرنگاران  با اشاره به  توسعه خدمات الکترونیکی و تکریم مودیان و کاهش ترددهای غیرضروری، مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در سامانه عملیات الکترونیکی راه‌اندازی شده و مودیان با استفاده از این سامانه، بدون مراجعه به واحدهای مالیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند اوراق مالیاتی خود را مشاهده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان با بیان اینکه با درخواست متقاضیان حساب کاربری رای آنان ایجاد خواهد شد تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی و ایجاد حساب  برای تمامی مودیان، برای متقاضیان استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد و ارزش افزوده آنان به محض صدور در این حساب کاربری بارگذاری می شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۳۰ خدمت مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارایه می شود که از جمله آنها ابلاغ الکترونیک است که با این شیوه، فرآیند ابلاغ از حالت سنتی به صورت مدرن یا الکترونیکی تغییر کرده است.

ملکشاهی گفت: با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، مودیان مالیاتی با مراجعه به سامانه الکترونیکی می‌توانند علاوه بر ثبت نام، ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی، پرداخت مالیات، ارسال صورت معاملات فصلی و لیست مالیات حقوق کارکنان، مطالبه و وصول مالیات، ثبت اعتراضات مودیان، ابلاغ اوراق مالیاتی و تعیین ادارات امور مالیاتی مربوطه برای انجام موارد فوق را به صورت الکترونیکی مورد استفاده قرار دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان  با اشاره به اینکه پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی اشخاص انجام می‌شد، افزود : در این طرح، دعوت به هیئت حل اختلاف، ابلاغ رأی هیئت حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی امکان پذیر خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد : برای اشخاص حقیقی که دارای پرونده‌های مالیاتی متعدد مشاغل هستند، تسلیم درخواست صرفا برای یکی از پرونده‌های مالیاتی کافی است و در خصوص پرونده‌های مشارکتی، فرم درخواست بهره ‌مندی از خدمات الکترونیکی باید توسط شریک اصلی تائید و ارسال شود.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz